Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor ofte punkterer du?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-11, 00:40   #101
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Tre ganger på 20 år, kjører mellom 35'-40' km pr år, så jeg har nok hatt flaks. To av dekkene tok jeg i en runde ifjor pga spiker på byggeplass. Mht hvor mye jeg er på byggeplasser rundt om, så er tre ganger fryktelig lite.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 26-08-11 kl 08:29. Årsak: tillegg
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 02:41   #102
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Hmmm, punktert 2 ganger.
En gang fordi det datt av skrapmetall fra lastebilen foran meg på motorveien, og dekket var flatt i det det smalt. (Litt i overkant spennende i 90 med en bil på høyresiden av meg)
Den andre gangen fordi jeg ikke så et hull i veien tidsnok.
Men tror det er snart 10 år siden sist...

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 07:43   #103
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Jeg har aldri punktert, ikke særlig imponerende med tanke på at jeg bare har hatt lappen i ett år.
Mannen har punktert en gang på 17 år.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:04   #104
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Jeg har hatt lappen i 17 år, og har punktert to ganger. Den ene gangen var etter at bilen hadde fått nye piggdekk, og den ene piggen hadde slått helt igjennom. Dette var på vinterføre, høye brøytekanter, og nede på hovedveien gikk plutselig lufta ut av dekket, jeg snurret rundt, og traff brøytekanten i motsatt kjørefelt, kjempeskummelt! Jeg fikk nytt dekk når jeg reklamerte da. Og selv nå er jeg svært forsiktig med nypiggede dekk Ingen skader på bilen, men måtte få den taua til sikker plass for dekkskifte.
Andre gangen punkterte jeg i en av tunnelene her i byen, kjørte på knust glass. Jeg byttet dekk selv, til tross for at mange tilbød seg å hjelpe.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:25   #105
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Eg har hatt lappen i 22 år og aldri punktert. Aldri vore med på punktering med andre heller. Ukjent fenomen for meg med andre ord.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:35   #106
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Uffda, Candy, hele situasjonen med bussen høres ekkel ut.

Jeg hadde forøvrig lappen i 14 år uten å punktere, men nå er jeg oppe i ca annehvert år. Det økte på samtidig som jeg fikk et travlere liv og begynte å kjøre mer. For ikke å snakke om sove mindre.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:41   #107
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Jeg har hatt lappen i 21 år og har aldri punktert.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:42   #108
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Bil og lappen siden 99. Punktert 1 gang men da uten dekket ble flatt. Fikk kjørt til en dekk sjappe og de korket det.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:49   #109
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Jeg har kjørt bil i over 10 år og aldri punktert. Vi har punktert en gang med bilen, men da var det mannen min som kjørte.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 09:52   #110
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg liker å skifte dekk. Det får meg til å føle meg nyttig og handlekraftig.

Mamma var alenemor, og synes det var viktig at hun og jeg kunne skifte dekk på bilen helt selv. Så det gjorde vi hver vår (om høsten kom snøen alltid så overraskende på at det ble gjort av "folk som kan slikt").

Det morsomme var at samtlige mannlige naboer kom og spurte om vi trengte hjelp, men vi var standhaftige og ville "klare selv". Akkurat som en annen 3-åring.

Nå vet jeg at jeg kan, men har ikke gjort det på mange år. Det er mannen min som tar seg av slikt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 10:01   #111
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå vet jeg at jeg kan, men har ikke gjort det på mange år. Det er mannen min som tar seg av slikt.

Samme her. Det er jo ikke akkurat noen heksekunst å skifte dekk - det er jo bare å skru opp noen skruer, ta av et hjul, sette på et annet og skru på igjen. Det er bare en utrolig kjedelig jobb. Det eneste som kan være i nærheten av vanskelig, er å få opp skruene når de skrudd for hardt. Av den grunn måtte jeg be om hjelp en gang. Jeg var alene hjemme, seint ute til barnehagehenting, hadde baby i bilstol, det var høst men jeg hadde ikke med varme klær til baby som bare skulle sitte i bilen, og så punkterte jeg. Og jeg fikk ikke opp de forp**** skruene! Til slutt ringte jeg den sterkeste bonden i bygda som kom og skrudde opp for meg - med henda, uten den skrugreia. Sjelden har jeg følt meg mer som svak og ubehjelpelig kvinne som da.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 10:53   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men strengt talt så har det vel litt mer å si hvor langt man har kjørt bil, ikke nødvendigvis hvor lenge man har hatt lappen. Venninna mi har hatt lappen i 22 år, men jeg har kjørt MYE lenger enn henne på de åtte årene jeg har hatt lappen. Hun kjører jo omtrent aldri.

Det har du helt rett i, så klart. Før kjørte jeg 30-40.000 km i året, det gjør jeg jo ikke lenger. Så da klarte jeg å strekke det hele 4 år, i stedet for 2.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:07   #113
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Jeg har aldri punktert.
Har kjørt bil i 22 år.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:35   #114
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det har du helt rett i, så klart. Før kjørte jeg 30-40.000 km i året, det gjør jeg jo ikke lenger. Så da klarte jeg å strekke det hele 4 år, i stedet for 2.

Og det kommer an på hva slag veier man kjører på. Vi har to biler som vi kjører med på dårlige veier (grusveier og asfalt med mange hull) hver dag, og da er det jo ikke så pussig at vi punkterer annethvert år eller så.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 15:45   #115
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

2 ganger på 13 år.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:34   #116
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Har kjørt i 12 år, punkterte en gang med kjørelæreren men aldri på egenhånd.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:39   #117
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Jeg har hatt lappen i 18 år, og jeg har aldri punktert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 20:14   #118
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Aldri, har kjørt bil i 10 år. *Bank i bordet*

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 20:15   #119
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Jeg har aldri punktert, men kanskje på tide nå, tok lappen sent i alder av 28 og det er jo 9 år siden.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 20:18   #120
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte punkterer du?

Vi har kun punktert én gang, og det var for 3 uker siden. Da hadde vi tydelivis kjørt på en liten metallbit, som stod så fint ut av dekket mens dekket var flatt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no