Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Trenger man fasttelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Trenger man fasttelefon?
Ja 54 40,60%
Nei 79 59,40%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 14:51   #41
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Jeg har ikke hatt fasttelefon på 10 år. Eldstemann har egen mobil og minsten er aldri alene.

Bruker talkmore og har regnet ut at han og jeg ringer for i underkant av 200 tilsammen i måneden så det lønner seg ikke i det hele tatt å bytte.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 14:54   #42
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har fasttelefon, men den eneste som bruker den er 7åringen i huset. Det er greit å ha den når han er alene hjemme og skal ringe oss, eller til kamerater.
Hadde vi ikke hatt telefon (bredbånd) betalt av jobben hadde vi nok ikke hatt hustelefon lenger.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:59   #43
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har fasttelefon via fiberoptikk. Er superfornøyd. Ringer gratis til hele Norden (fasttelefoner).

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:04   #44
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Vi har fasttelefon via fiberoptikk. Er superfornøyd. Ringer gratis til hele Norden (fasttelefoner).

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:16   #45
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har nettopp sagt opp fasttelefonen. Mannen har ivret for dette men jeg er noe skeptisk.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:40   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Vi har fasttelefon via fiberoptikk. Er superfornøyd. Ringer gratis til hele Norden (fasttelefoner).

Gjennom kraftlaget? Det er de vi venter på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:54   #47
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi har ikke hatt fasttelefon de siste sju årene. Har aldri savnet det.

September 2001. Vi ga oss da NextGenTel tilbød ADSL uten fasttelefoni. Man kan bli litt varm om øret, men til det har man handsfree.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:03   #48
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi var en lang periode uten fasttelefon og savnet det ikke. Nå har vi fiberoptikk og da fikk vi oss fasttelefon igjen. Det er det enkleste i forhold til storebror også.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:13   #49
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vurderer å kutte. Med to mobiler, virker det som unødvendig luksus å ha enda en telefon. Jeg liker ikke å snakke lenge i telefonen, så jeg er bare glad til om andre synes det blir for dyrt eller jeg blir varm i øret - enda en grunn til å bruke telefonen kun til beskjeder og avtaler

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:57   #50
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har fasttelefon, men bruker den ikke så mye. Jobben til samboer betaler alle våre telefoner, så vi kommer ikke til å kvitte oss med den på en stund. Synes det er greit med en fasttelefon når barna blir eldre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 18:08   #51
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke hatt fast telefon på mange år. Sambo, jeg og Stesnuppa har mobiltelefoner.
Når poden blir så stor at han kan være litt hjemme alene kommer vi til å kjøpe en mob som kan ligge her hjemme.

Vi har også Skype på Pc'en, så jeg snakker litt med kompisen min i Thailand og slikt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 18:43   #52
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Hadde du spurt for et par år siden, så hadde jeg kanskje sagt nei. Men Storesøster i nå i en alder hvor jeg synes hun er for liten til mobil, men hvor hun kan finne på å være alene hjemme, venner ringer for å spørre om hun er hjemme osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:58   #53
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Gjennom kraftlaget? Det er de vi venter på.

Jepp, har vært kunde siden slutten av 2004, er kjempefornøyd. Supert internett også.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:12   #54
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jepp, har vært kunde siden slutten av 2004, er kjempefornøyd. Supert internett også.

Jeg får stole på deg. Om de bare kn få fingen ut å komme så får jeg nok glede av det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:40   #55
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har valgt å beholde fasttelefonen. Vi har isdn men har en type med bare en linje. Ringte for å bytte til analog linje men fant ut det var like greit å bare gå ned til en linje på isdn.

Argumentene for å beholde er alarmen vi har, folk som ikke liker å skravle i mobil, arbeidsgiver betaler mobilen og noen samtaler liker jeg å betale for selv, storesøster er nå så stor at hun begynner å få telefoner fra venner og ikke alltid jeg vil oppgi mobilnr og da er det greit å ha et fastnr jeg kan bruke.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 22:34   #56
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke fasttelefon i dag, men jeg kan tenke meg å få det igjen når snuppa blir litt større. Det kjennes tryggere å kunne ringe på en fasttelefon enn på en mobil som kan bli tatt med ut og glemt igjen/bli tom for batteri osv.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 01:08   #57
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

vi har aldri hatt fasttelefon. altså jeg og mann.
Vi har bestandig hatt kabel nett og mobil.
og har nesten bestandig hatt det sånn at det var gratis å ringe til hverandre. med på netcom sin prøve. og en stund fikk mann telefon regninga dekt av jobb så da ringte jeg bare å la på*ler*
men siste 3 årene har vi hatt det gratis å ringe til hverandre. så ikke sett vits å koste flere tusen i året ut vindu. på å ha fasttelefon

Mamma og pappa har koblet ut telefonen for lenge siden og har kabelnett og ip telefon.

Svigers koblet ut sin telefon for 1 år siden-. de hadde isdn hehe. svigerfar hadde gratis mobil gjennom jobb.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 09:39   #58
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke hatt fasttelefon på tre år, og klarer oss godt uten. Med familienett koster det ingenting å ringe hverandre/sende smser. Det som koster er vennesamtaler, og å holde kontakt med familie på den andre siden av landet.

Jeg er fortsatt usikker på om vi skal legge inn fasttelefon igjen, men jeg regner ikke med at vi kommer til å gjøre det.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 15:58   #59
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

eneste grunnen til at vi har fasttelefon er ungene. De bruker den til å ringe til venner og der kan venner ringe dem.

Reagerte her på fakturaen som vi fikk...masse fastavgifter i forhold til ringetid. jeg må nok se litt på abonnementet vårt, mener det er noe som heter mini for dem som ringer lite.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 18:58   #60
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke fasttelefon, så jeg svarte nei.

Men føler nok kanskje at nødvendigheten blir større når ungene begynner på skolen.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no