Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Trenger man fasttelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Trenger man fasttelefon?
Ja 54 40,60%
Nei 79 59,40%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 11:55   #21
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ADSL telefon, og jeg kunne ikke klart meg uten. Betaler 150 kr i måneden (eller noe sånnt) og ringer gratis til alle fasttelefoner i Norge. Fungerer supert for meg som er utrolig skravlesyk til tider. Blir ikke så dyrt å sitte i telefonen med Iset i en time eller to.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:24   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi trenger fasttelefon. Men vi ringer ikke ut med den. Vi har nemlig begge mobiler betalt av jobben. Men det er faktisk en del mennesker rundt omkring som ikke ringer for å skravle i mobilen, så derfor har vi fasttelefon. Altså, for å holde kontakt med en del mennesker slik at det ikke bare er vi som ringer til dem. Vi har forresten IP-telefonlinje.

For å være helt ærlig så ringer vi innimellom ut på fasttelefonen. På Vålerenga har nemlig Netcom skikkelig elendig dekning, og vi må stå i det ene stuevinduet for å kunne snakke uten å bli brutt. Hvis det er sannsynlighet for at vi må bevege oss litt rundt, så bruker vi fasttelefonen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:26   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

I det store og det hele så skulle jeg vel svare nei. Vi har ikke fasttelefon (men bredbånd) på hytten og det går jo aldeles strålende bra. MEN, når man har barn så syns jeg at man trenger noen form av telefon hjemme. Hva når de er litt større og eventuell mobil (for noen form av telefon trenger jo barna å ha også, alternativt at man alltid har en mobil liggende hjemme) er tom for batteri og de ikke finner laderen? Hva om de blir syke eller trenger noen form for hjelp etc.???

Alle barna unntatt minstemann på fem har egen mobiltelefon, og han er foreløpig aldri alene hjemme. Vi har akkurat sagt opp fasttelefonen, etter at jeg ble lei av å mase på tenåringene om timelange samtaler til mobiltelefon. Går veldig greit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:28   #24
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Jeg er skikkelig avhengig av fasttelefonen min. Sa den opp og hadde ikke fasttelefon i 2 mnd. Mobilregningen min ble himmelhøy, så det lønner seg iallefall ikke for ei skravlebøtte som meg

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:31   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Trenger man fasttelefon?

Nei, har ikke hatt det på snart 6 år og savner det ikke.
Etterhvert som avkommet blir større kan det nok hende vi får oss det igjen fordi jeg ikke vil at hun skal snakke noe særlig i mobil så lenge jeg kan unngå det. Men da IP telefoni som vi hadde før så det blir billig.
Jeg bruker handsfree når jeg snakker i mobilen.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:44   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Jeg synes det er utrloig greit å benytte fast telefoner for å finne ut om noen er hjemme, og når man sitter lenge i telefonen er hustelefon bedre å holde og prate i. Men sammtidig hadde vi ikke klart oss uten mobil. Men når det gjelder de fleste kontaktlister ol, er det nok med hustelefon nr sånn at jeg slipper "mas" på mobilen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:46   #27
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har alarm med direkte linje til alarmselskapet installert, og da blir det så fryktelig innviklet om vi ikke har fasttelefon. Så vi beholder nok den en stund til.

  Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:03   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Om MAN trenger fasttelefon vet jeg ikke, men JEG trenger det. Vi har IP-telefon, men det fungerer jo (for oss) som en vanlig fasttelefon, eneste minuset er at telefonen forsvinner om strømmen går.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:11   #29
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke fasttelefon, og synes vi klarer oss veldig bra uten. Men så er ingen av oss særlig skravlete på telefon. De får gangene jeg snakker med bestisen i Trondheim, får jeg heller tåle å bli svett i øret.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:17   #30
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke fasttelefon - det er vel et par år siden vi kuttet det ut. Vi har også alarm med direkte linje til alarmselskapet uten at det var noe problem.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:18   #31
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har bredbåndstelefon og det er helt genialt spør du meg.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:28   #32
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Ja vi har fasttelefon og kommer nok ikke til å kvitte oss med den med det første. Iallefall ikke så lenge ungene er små.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:37   #33
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Nei, det kuttet vi ut. Det ble alt for dyrt. Vi ringer så lite at vi nesten bare betlate fastutgifter på den. Når ungene blir større får vi heller ha en mobil som bare brukes i heimen, slik at det fungerer som en trådløs.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:39   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har IP telefon, men den har ikke virket siden i vår Utrolig ustabilt! Nå styrer mannen og en montør for å få den fikset... Jeg mener at om ikke dette blir mer stabilt så kan vi si opp hele dritten! Jeg har bare brukt mobil siden i vår.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:53   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Alle barna unntatt minstemann på fem har egen mobiltelefon, og han er foreløpig aldri alene hjemme. Vi har akkurat sagt opp fasttelefonen, etter at jeg ble lei av å mase på tenåringene om timelange samtaler til mobiltelefon. Går veldig greit.

Det høres jo bra ut! VI har et annet "problem" og det er at jeg ringer mye til Sverige. Nå får jeg og mannen både mobil og fasttelefon dekket, men ting skal skattes for. Jeg bør ikke ha en høyere mobilregning (den private delen) enn det jeg har føler jeg. Slutter vi med fasttelefon så må jeg dermed ha en privat mobiltelefon og da er jo spørsmålet om det er så fordelaktig når jeg får fasttelefonen betalt av jobben (men må betale 50 % skatt på det). Det går jo alltid å regne på. IP telefon kan selvsagt være et alternativ.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:55   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi har alarm med direkte linje til alarmselskapet installert, og da blir det så fryktelig innviklet om vi ikke har fasttelefon. Så vi beholder nok den en stund til.

Vi har GPS på hytten, det koster ikke mye å installere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 14:08   #37
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Syntes det er ok å ha. Om ikke annet så i tilfelle mobilen nekter fungere. Føler ikke at jeg kan være uten telefon særlig lenge.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:17   #38
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Ja, hvis man har familie i andre land og mobil betalt av arbeidsgiver Jeg har ikke samvittighet til å ringe å skarvle med søsteren i timesvis på noen andres regning.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:25   #39
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hva om de blir syke eller trenger noen form for hjelp etc.???

Det er akkurat det som opptar meg litt også. Vi har linje, men ikke hatt telefon på hvertfall to år. Jeg har bedt sambo fikse det i eviglang tid, men TTT. Jeg synes det er viktig å ha en fasttelefon. Hva om jeg er alene hjemme med Lille, mobilen min er borte, blitt ødelagt etc, det skjer noe og jeg ikke får ringt?

Takk for denne tråden, den minnet meg på å purre på sambo - nok en gang.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:38   #40
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har IP-telefon gjennom Nextgentel. Den koster oss en femti-lapp i måneden. Våre foreldre ringer oss stort sett på hustelefonen. Dessuten er det greit å ha telefon tilgjengelig hjemme når eldstejenta kommer hjem før oss. Hun er 8 1/2 og har ikke mobil ennå

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no