Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Når batteriet på bilen blir flatt i kulden ...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-21, 16:02   #61
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når batteriet på bilen blir flatt i kulden ...

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Verditap henter man inn igjen ved å eie bilen lenge nok. Jeg har hatt min i 10 år, den har vært gratis noen år nå, den kjerra. Og kapitalkostnader i dag er en fjert, penger er gratis for tiden. Men PES, folkens! Det er tøff valuta. Og den var dyr i går, 11 minusgrader, sjuk og skal hente barn i barnehage, og flatt batteri. Jeg døde. Nesten.

Absolutt, og kjøp og salg ofte er ikke så smart.

Jeg tror at det som lønner seg mest, er å kjøpe når den er 1-2 år gammel, og så kjøre den til den dauer, med en fast avsetning til konto for vedlikehold, og et bra verksted som kan gi deg forutsigbarhet (neste år må du ta bremseskivene, det koster xxx, og så må du regne med yy og zz innen 2-3 år). Det er IKKE nødvendigvis merkeverkstedene, for å si det sånn.

I praksis: Selge den til noen som har kompetanse til å mekke på egen bil, når det begynner å bli engstelse og pes knyttet til å eie bilen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 16:12   #62
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når batteriet på bilen blir flatt i kulden ...

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Kjempedeal! Jeg leste at for å fullade et batteri så må man kjøre Oslo-Trondheim. Gidderu?

Jeg har leid store dieselbiler på Nabobil til akkurat det. Favoritten er 2012 modell Skoda Superb med 140 hk, tenker jeg gjør bybilene en tjeneste.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 16:43   #63
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 280
lego er litt kul
Standard

Sv: Når batteriet på bilen blir flatt i kulden ...

Trenger 1 til 1,5 timer kjøring for å få fulladet batteri. I følge Viking redningstjeneste litt nord i landet.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no