Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-17, 18:54   #121
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hørte en dame på radioen uttale seg temmelig skråsikkert om at det var dieselforbudet som var grunnen til at vi hadde halvert luftforurensing i Oslo i dag. Det var litt været også, men mest bilene. Jeg synes hun virka litt vel sikker i sin sak.


Mener du at kollektivt ikke er et alternativ fra Tryvann eller Sørkedalen? I så fall til/fra hvor?

Vi kan godt ta kollektivt, men vi kommer oss ikke til t-banen uten å kjøre til, i hvert fall ikke med alpinutstyr for en 12-åring. Vi kan selvsagt ta bussen 15 min i feil retning, så t-banen 25 min tilbake, så buss siste strekket, men så viktig er nok ikke en trening at vi spanderer å dra hjemmefra 1 t 20 min før treningen startet (ja, jeg sjekket).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 18:55   #122
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg forstod det ikke som at det ble forbud i morgen.

Det er ikke dieselforbud i morgen, nei.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 19:01   #123
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Tbanen er jo full av folk med alpintutstyr i vinterhalvåret, så det er vel ikke umulig å bære? At dere ikke vil bruker 1 time og 20 minutter hver vei kan jeg forstå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 19:02   #124
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan da ikke komme som en overraskelse på deg at en hel haug med mennesker kjører av rene bekvemmelighetshensyn? Det er jo mye vane. Vi er vant til å ta kollektivt, selv på strekk der andre kjører. Ja, det tar lengre tid, men det er da et valg vi tar.
.

Her jeg bor har vi tog og buss inn til Oslo som de aller fleste av naboer og venner bruker til jobbreisene sine. De jeg kjenner som kjører, gjør det stort sett fordi de kjører i jobben, eller har logistikk som gjør at de må bruke bilen. Men det er sikkert sant at mange kjører av bekvemmelighetshensyn.
For sikkerhets skyld, la de forresten om en haug bussruter her ute fra 01.01.2017, slik at en rekke av ekspressavgangene forsvant og mange fler måtte bytte buss istedet for å kunne kjøre samme bussen helt til byen. Og flere holdeplasser ble lagt ned. Det ble ikke godt mottatt, og trafikken økte umiddelbart. Noen av holdeplassene er åpnet igjen, heldigvis. jeg vet ikke helt hav som skjer med ekspressrutene.

Folk har liv de lever med en rekke variabler - og noen ganger er 45 minutter ekstra jobbreise, det som skal til for å virkelig føkke opp hverdagslogistikken.

Og vi kjører feks fjortisen 1,4 km til skolen hver dag nå. Det kommer vi til å fortsette med i ganske mange uker til, fordi hun har hatt en stor operasjon. Men vi har hybrid og en bitteliten bensinbil, da - men vi kjører likefullt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 20:47   #125
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg kjører av bekvemmelighet ved dårlig vær og vintersesong. Rett og slett fordi jeg bruker 50 min om jeg går jobb - skole- hjem og 15 med bil. Og når jeg da har barn som begynner 17.00 på trening to ganger i uka, så trenger jeg de minuttene sårt. Men ja, jeg KAN jo gå helt greit.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 21:10   #126
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Er det noen som ha noe innspill på om luften i Oslo skulle forbedres om man skulle koste gatene oftere? De kostes og vaskes en eneste gang per år. På vinteren drar de som har piggdekk opp masse asfaltstøv, hva med å koste dekk vekk jevnlig? Og kanskje forby piggdekk i Oslo eller høye gebyret betraktelig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 21:10   #127
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tbanen er jo full av folk med alpintutstyr i vinterhalvåret, så det er vel ikke umulig å bære? At dere ikke vil bruker 1 time og 20 minutter hver vei kan jeg forstå.

Ja, så klart, men vi har 15 min å gå til t-banen, 25 hvis du er en 12-åring med alpinutstyr. Vi bor dessverre ganske langt fra nærmeste t-bane - som en del andre i Oslo.

Grunnen til at han går på alpin to ganger i uken er nettopp at vi bruker 12 minutter med bil helt opp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 17-01-17 kl 21:20.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 21:11   #128
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg kjører av bekvemmelighetsårsaker og irritasjon over ræva kollektivtilbud. Vi bruker 40 minutter til togstasjonen med buss som går hvert 30. minutt - i rushtiden er det ikke sikkert du kommer med pga fulle busser. Har du barnevogn blir det som å vinne i lotto. Med bil bruker vi 10 minutter.

Velger vi å kjøre til toget bør du være der før 06 for å få parkeringsplass.. med den utbygningshastigheten man har på Romerike bør man tenke raskt på hvordan man skal forbedre kollektivtilbudet. Iløpet av noen få år skal det bo 350.000 mennesker på Romerike, mot i dag 270.000, jeg tror ikke alle får jobber på OSL, et par skal sikkert på jobb i Oslo også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 17-01-17 kl 21:16.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 21:11   #129
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er det noen som ha noe innspill på om luften i Oslo skulle forbedres om man skulle koste gatene oftere? De kostes og vaskes en eneste gang per år. På vinteren drar de som har piggdekk opp masse asfaltstøv, hva med å koste dekk vekk jevnlig? Og kanskje forby piggdekk i Oslo eller høye gebyret betraktelig.

Det vil hjelpe på svevestøv, men ikke på NOX.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 21:15   #130
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det vil hjelpe på svevestøv, men ikke på NOX.

NEi, det ville det selvsagt ikke, men er ikke svevestøvet også ugreit for astmatikere etc?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 21:17   #131
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

NEi, det ville det selvsagt ikke, men er ikke svevestøvet også ugreit for astmatikere etc?

Jo, det tror jeg sånn generelt, men hvis jeg har forstått det riktig, er det disse høye NOX-forekomstene som er mest akutt farlig (og som de har en formell forpliktelse på overfor somethingother myndighet ikke skal overskride grenseverdien mer enn 18 ganger på et år eller hva det var).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 21:27   #132
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Takk Candy,

For øvrig så kunne ikke kommunen svare på hvilke unntaksregler som gjaldt og hva man måtte gjøre som bedrift om man hadde ansatte som måtte kjøre dieselbil for å gjøre jobben sin. Det er ganske dårlig forberedt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 21:35   #133
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Målingene skiller på type støv, så jeg tror de har oversikt over slikt. Feks var det økning de første to timene etter midnatt nyttårsaften.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 22:56   #134
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Og kanskje forby piggdekk i Oslo eller høye gebyret betraktelig.

Når været er som i dag trenger man jo piggdekk, det er såpeglatt ute!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 06:59   #135
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Når været er som i dag trenger man jo piggdekk, det er såpeglatt ute!

Det er en bedømning man får ta, men piggdekk er virkelig en forurenser. Vi har kjørt piggfritt i alle år og det har aldri skjedd noe pga glatte veier. Da har vi endret kjørestilen. Høyere gebyrer kan være veien å gå for de fleste av oss som bor på Østlandet klarer oss veldig veldig bra uten piggdekk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 07:43   #136
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

En nokså informativ artikkel fra VG (lo and behold!): http://www.vg.no/nyheter/innenriks/b...en/a/23899764/

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 08:29   #137
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg tenker at reaksjonene på opphevingen av forbudet understreker med versaler og halvfet hvorfor pisk fungerer bedre enn gulrot. Etter å ha brukt noen dager på å prøve å unngå forbudet jubles det om at man nå kan kjøre rundt uten en tanke på konsekvenser.

Jeg mener helt oppriktig at alle er seg selv nærmest og kun sanksjoner og/eller fordyret bruk (ala bompengeøkning) vil gjøre at majoriteten velger bort bilen. Er det merkbar innvirkning på lommeboka er det mye lettere for de fleste å velge kollektivt/bruke beina.

Når det er sagt så synes jeg dette dieselforbudet var en dårlig løsning med litt underlige ringvirkninger. Datokjøring er et bedre alternativ, synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 08:39   #138
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

En nokså informativ artikkel fra VG (lo and behold!): http://www.vg.no/nyheter/innenriks/b...en/a/23899764/

Ja, den var interessant og informativ. Det er jo enorme forskjeller på klima og landskap i de norske byene som gjør utfordringene forskjellige.

Litt rart at ingen (?) nevner kollektivtrafikk som et tiltak, og som botanikkintereddert lurer jeg på hva økt bruk av salt gjør med vegetasjonen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 08:51   #139
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg tror at vi trenger både pisk og gulrot for å få en bedring. Dieselforbud er en av piskene, piggdekkavgift som vi allerede har er en annen, men jeg tror den mest effektive vil være økt bompris på dager der det er nødvendig (og kanskje økt bompris pr. def), og det kommer fra en som bor på utsiden av Ring 3 og vil måtte betale mye mer i bompenger hvis dette blir gjennomført. Men det kan ikke gjøres uten at man virkelig vil satse på kollektivutbygging og billigere kollektivtilbud. Hyppigere tog-, trikk- og baneavganger, flere dobbeltspor rundt Oslo, ny T-banetunnel (og da gjerne en det ikke vil ta 15 år å få realisert). Det å la bilen stå og venne seg til å ta kollektivt er en overgang. Man blir mer låst til bestemte tidspunkt, og usikkerheten rundt om toget går eller ei må man lære seg å leve med. Jeg kjenner mange som kjører kun av bekvemmelighetshensyn, ikke fordi de ikke har et godt nok kollektivtilbud.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 08:56   #140
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ut hva som er kommunale veier i Oslo?

Jeg syns det er rart at man ikke dundrer på med gratis kollektivtransport på de dagene man ligger over grenseverdien. Hjelper ikke mye for oss med månedskort, men lell.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no