Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Å vise hva man mener om andres bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-15, 15:18   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Å vise hva man mener om andres bil

Bil er noe fryktelig mange mennesker har sterke meninger om, og de er heller ikke redd for å ytre sin mening, på forskjellige måter.

Gift med en bilgal mann som jeg er, så har jeg opp gjennom årene kjørt mange forskjellige biler, og jeg har opplevd meningsytringer av ymse slag. Jeg har blitt vist finger til, fått kjeft for at jeg som dame kjører den og den bilen, etc.

Slike ting preller av på meg, og jeg bare ler av folk som gjør slikt, og det jeg opplevde å går er vel det som har fått meg til å le høyest tror jeg...

El-bil er jo noe mange mener mye om, og verstingen som folk etter mitt inntrykk mener mest om, det er jo Tesla.

I går formiddag så kjørte jeg ut med vår. Blir stående på rødt lys i forbindelse med noe veiarbeid.

Jeg står bakerst i køen, og etter hvert så kommer køen av biler i mot. Jeg blir sittende å se på den første bilen som kommer. Den fanger min oppmerksomhet fordi den så littt spesiell ut, og jeg er nysgjerrig på hvilken biltype det er. Den kjører sakte, så når den kommer nær nok så ser jeg også de inni veldig godt.

Det er to godt voksne menn, og jeg ser at de også ser mot meg, eller bilen rettere sagt. At bilen vår tiltrekker seg blikk, det er vi godt vant til, men det som videre skjer her er jeg ikke vant til...

Da de kommer rett foran meg, så bremser de ned litt, og sjåføren i bilen retter blikket mot meg, og han holder det opp på siden av meg, samtidig som han sitter og putter en finger ut og inn av munnen, og lager brekningsbevegelser med ansiktet...

Jeg blir litt sånn eh...hva i huleste var det der for noe? Jeg måtte ha sett feil... Men nei, det var ingen tvil.

En godt voksen mann... Helt utrolig

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:24   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil...

Jøss! Det var da usedvanlig voksen oppførsel av en voksen mann. Hva er det med folk?
Sånt har jeg ikke opplevd, men så har jeg ikke kjørt så mange fancy biler heller. Men da vi hadde en chrysler grand voyager 3,3 liter, så var det mange (fordomsfull) Audier som skulle lizzom vise hvor mye kraft de hadde i forhold og ble overrasket når jeg dro på i oppoverbakker. Nå kjører jeg Volvo xc70 og der er vel for traust til at noen reagerer.
Vi har en Leaf som bil nr 2 som mannen kjører hver dag til og fra jobb gjennom Oslo og det er da fælt mye folk kan si om den, må jeg si. Stygg, designmessig katastrofe osv...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:25   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil...

Jøye meg.

Folk, altså.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:26   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil...

Folk ass.

Vi kjører Volvo XC90 og Nissan Leaf og merker ikkenoe. Jeg bryr meg ikke heller. Folk må kjøre det de selv vil tenker jeg. Eneste jeg hever øyebrynet for er gammelrosa eller lilla biler, bare fordi jeg blir så fascinert av at noen faktisk bestiller bil i de fargene.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:35   #5
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil...

Før køyrte eg ein sliten, gammal Toyota og høyrte aldri ein einaste kommentar om bilen min. Men etter at eg kjøpte meg Nissan Leaf har eg fått høyre både det eine og det andre. Den er stygg, den er no ikkje så miljøvennlig som den gir seg ut for å vere og alle dei økonomiske fordelane eg har i dag kjem til å forsvinne innan eit år. Og det blir sagt i ein ekkel hånlig tone som irriterar meg grenselaust. Eg drit faktisk i om eg ikkje får lov til å køyre i kollektivfeltet. Syns faktisk at det er heilt ok om den fordelen forsvinn. Eg brukar ikkje kollektivfeltet no heller, sjølv om eg har lov! Eg kan godt betale for parkering i bygarasjen i Bergen også. Til og med ein kollega av meg som vurderte å kjøpe EL-bil samtidig med meg har begynt å slenge med leppa.

Det er eit eller anna folk har i mot el-bilar, og særlig Tesla.
Eg skriv det på misunnelsekontoen

Men når det gjeld Tesla må eg seie at enkelte Tesla-eigarar (absolutt ikkje alle, og garantert ikkje fleirtallet heller), oppfører seg på ein slik måte i trafikken at det kan forklare litt av grunnen til at folk for aversjon mot Tesla. Eg har sett altfor mange nesten-ulykker forårsaka av Tesla-sjåførar som meiner at dei eig vegen og har forkjørsrett overalt. Men det er jo uansett teit å få aversjon mot ein bil og oppføre seg så barnslig som det du opplevde.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:40   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at noen interesserer seg for biler, og langt mindre for andres biler. Bil er dyrt og kjedelig og... ja, det er det hele for min del. Dyrt og kjedelig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:42   #7
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Bilen min er sølvfarget.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:47   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Jeg har hatt to små og slitne elbiler (peugeot 106E 1999-modell og 2000-modell) fram til for et års tid siden. På østsida av Akershus/Oslo var det sånn at man nikket til andre som kjørte elbil, og bilene begrenset jo naturlig hvor aggressivt man kunne kjøre i dem. Nå bor jeg rett opp i veien for Teslautsalget, og jeg er helt sjokkert over hvordan mange av dem kjører. Seinest denne uka var det en som lå helt oppi rompa mi da jeg kjørte i 95 i 80-sone forbi Ahus, og deretter tok han en stygg forbikjøring. Det er noen av dem som virker som de tror at de er hevet over fartsgrenser og trafikkregler.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:50   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Hvis du lå i venstrefeltet må du jo flyttet deg over til høyre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 15:57   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Idiotkjøring skjer vel med de fleste biltyper. Han i går kunne i hvertfall ikke beskylde meg for det i den situasjonen, siden jeg sto helt i ro

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 16:00   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Carerra, er du sikker på at det hadde noe med bilen å gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er noen av dem som virker som de tror at de er hevet over fartsgrenser og trafikkregler.

Jeg har en teori om at mange av de som kjøper Tesla er de som ellers kjører BMW eller Audi, og vil ha en kul bil med gratis bompassering og fri tilgang til kollektivfeltet. Og jeg tror jeg har nevnt før hva slags inntrykk jeg har av flertallet av disse sjåførenes kjørestil?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 16:03   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Carerra, er du sikker på at det hadde noe med bilen å gjøre?


Kanskje det enkelt og greit var meg det var rettet mot ja...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 16:16   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Mobbing er uhørt uansett.

Jeg er rett som det er i konflikt med luksusbil eiere som syklist. Mulig det er et geografisk problem at bilene deres står i kø på fotgjengeroverganger og at de ikke lar en syklist rulle forbi.

Onsdag så jeg en taxi komme i stor fart ut av rundkjøringen mot fotgjengerfeltet, og tenkte at han der stopper ikke. Jeg fikk en advarende pekefinger av sjåføren, enda jeg hadde gått av sykkelen. Jeg blir så forbannet i trafikken av og til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 16:21   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.


Jeg har en teori om at mange av de som kjøper Tesla er de som ellers kjører BMW eller Audi, og vil ha en kul bil med gratis bompassering og fri tilgang til kollektivfeltet.

Jeg tror ikke det er bomringen og kollektivfeltene som trekker, men at du får enormt mange hestekrefter for en billig penge. Det er jo drømmen for de bilgærne, å få en bil til 700´ som ville kostet det dobbelte om avgiftene var som for bensin- og dieselbiler.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 16:31   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Jeg hadde aldri knyttet det mot bilen jeg kjørte, kun mot det at jeg var kvinne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 16:51   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Jeg må innrømme at jeg himler litt med øynene over noen bilgale i min omgangskrets, jeg kan ikke fatte og begripe at noen gidder å bruke så mye penger på å komme seg fra A til B, men det du opplevde er jo helt hinsides.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 22:23   #17
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Misunnelse er roten til mye ondt!

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 22:28   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Jeg bor i en del av landet der andelen tesla nå er så høy at man ikke leer øyelokk engang om man møter en. Elbiler er det også veldig mye av og har aldri hørt noen snakke skjevt om hverken den ene eller den andre. Men jeg mobbes åpenlyst i min hudfarge Toyota corolla fra 97 da.

Men æsj for dust uansett. Man oppfører seg ike sånn.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 22:51   #19
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Før køyrte eg ein sliten, gammal Toyota og høyrte aldri ein einaste kommentar om bilen min. Men etter at eg kjøpte meg Nissan Leaf har eg fått høyre både det eine og det andre. Den er stygg, den er no ikkje så miljøvennlig som den gir seg ut for å vere og alle dei økonomiske fordelane eg har i dag kjem til å forsvinne innan eit år. Og det blir sagt i ein ekkel hånlig tone som irriterar meg grenselaust. Eg drit faktisk i om eg ikkje får lov til å køyre i kollektivfeltet. Syns faktisk at det er heilt ok om den fordelen forsvinn. Eg brukar ikkje kollektivfeltet no heller, sjølv om eg har lov! Eg kan godt betale for parkering i bygarasjen i Bergen også. Til og med ein kollega av meg som vurderte å kjøpe EL-bil samtidig med meg har begynt å slenge med leppa.

Det er skuffende få som gidder å diskutere (sutre over) elbil med meg. Kanskje fordi jeg har en tendens til å løpe etter dem i et par uker etterpå og prøve å få til en konstruktiv debatt rundt EUs kvotesystem eller de nyeste vugge-til-vugge-analysene, og legger dem til på mailinglista mi for de siste nyheter rundt klimaanalyser knyttet til transportsektoren. Merkelig nok virker det som om de egentlig ikke er interesserte i detaljene i problemstillingen?

Grimaser er det derimot lite å gjøre med. Kanskje han egentlig ha grimase-konkurranse, slik ungene pleier å ha i barnehagen?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 22:53   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

zzznork, hvordan greier dere være interessert i biler?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no