Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du fått prikker på førerkortet?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har du fått prikker på førerkortet?
Nei 189 91,30%
Ja, 2. 10 4,83%
Ja, 3. 4 1,93%
Ja, 4. 2 0,97%
Ja, 5. 0 0%
Ja, 6. 1 0,48%
Ja, 7. 0 0%
Ja, 8. 0 0%
Ja, 9. 1 0,48%
Ja, 10 eller mer 0 0%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-15, 16:46   #61
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Parkeringsbøter har jeg fått tre av på 32 år. En gang i Stavanger fordi jeg var blind og ikke burde kjørt i det hele tatt, jeg parkerte rett under handicapskiltet. Bilen ble borttauet i samme slengen. En gang fordi jeg ikke så av skiltet at gratisparkeringen ikke var gratis lenger, idiot. Og en gang fordi jeg la parkeringslappen oppned i vinduet, som i teksten mot dashbordet og blank side opp, flaut det også. Den siste fikk jeg ettergitt.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:49   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg kan godt forklare bøtene mine Dei aller fleste var at eg hadde parkert 20-30 cm for nært eit kryss. I tillegg hadde eg to borttauingar, begge då eg hadde flydd heim til Sunnmøre og ikkje fått med meg at gatene blei stengt for nattefeiing.

Borttauinger har vi hatt også. Vi bruker bilen så lite at det er ikke alltid vi får med oss feievarsler. Og kunne nok fått noen av de nær et kryss, hadde vi ikke vært så ekstremt forsiktige på det som vi er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:50   #63
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Jeg har aldri fått parkeringsbot. En gang var det rimelig nære på, jeg hadde ikke betalt, og når jeg kom tilbake til bilen satt to parkeringsvakter fra Qpark i en bil like bortenfor. Han ene begynte å gå mot bilen min, jeg heiv meg i bilen og kjørte vekk så fort jeg kunne, rett foran øynene på parkeringsvakten. Not my proudest moment. Fikk ikke bot da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 17:01   #64
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Borttauinger har vi hatt også. Vi bruker bilen så lite at det er ikke alltid vi får med oss feievarsler. Og kunne nok fått noen av de nær et kryss, hadde vi ikke vært så ekstremt forsiktige på det som vi er.

Eg var 19-23 år og bondetuppe og syns det der var så vanskelig.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 17:09   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Det ER vanskelig, Tussa, og ekstremt irriterende.

Jeg har fått 4 parkeringsbøter, og bare endt med å betale 1 av dem (og den tror jeg fortsatt jeg hadde fått medhold i hvis jeg hadde gått videre til parkeringsklagenemnda, men fristen gikk ut i sommerferien). 1 der lappen blåste rundt (men jeg påpekte at kontrolløren måtte sett meg trekke lapp, siden det var 2 minutter mellom billetten og forelegget), 2 med dårlig skilting - og en jeg rett og slett fikk snakket meg ut av på stedet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 17:09   #66
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Kjørt i 27 år, ingen bøter og ingen prikker. Jeg har blitt stoppet noen ganger i promillekontroll, og noen tekniske kontroller. Den ene gangen ble jeg stoppet to ganger på 5 minutter, og sannelig kontrollerte de bilen en gang til selv om de kjente meg igjen. Jaja.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 17:28   #67
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Nei, ingen prikker. Har fått noen parkeringsbøter og noen bøter, men ingen som gir prikker.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 17:32   #68
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Ingen prikker. Kjørt i 13 år.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 17:40   #69
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Derimot har du utgitt deg for å være meg ved en politikontroll en gang...

Neida, jeg ble utgitt for å være deg, det var ikke min skyld.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 17:47   #70
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Ingen prikker, men noen parkeringsbøter har det blitt.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 18:10   #71
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Det er ikke alle som vet det, men man er faktisk pliktig til å se til bilen minst en gang i døgnet nettopp fordi det kan komme opp skilt om parkering forbudt pga feiing og slikt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 18:22   #72
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Ingen prikker,ingen fartsbøter ,men en parkeringsbot pga ammetåke...

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 18:37   #73
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Har hatt lappen i snart 28 år. Ingen prikker, ingen fartsbot - men to parkeringsbøter. En på russebilen lagt uti "ødemarka" og en utenfor jobb for sikkert 25 år siden. Har blitt stoppet i promillekontroll en gang.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 18:56   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er ikke alle som vet det, men man er faktisk pliktig til å se til bilen minst en gang i døgnet nettopp fordi det kan komme opp skilt om parkering forbudt pga feiing og slikt.

Vi er veldig klar over det (Even more etter å ha blitt taua! ), det bare glapp den ene gangen. Nå pleier vi å kjøre bilen til svigers før ferier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 19:14   #75
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Ingen prikker. En beltebot, en bot for feil lysbruk og en parkeringsbot som jeg strengtatt ikke skulle ha. Sto på blodgiverplass og fikk bot for å ikke ha blodgivermerke synlig. Vel merket satt godt synlig på bakruten.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 19:28   #76
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

På Majorstuen tok jeg sjanser og parkerte for nærme kryss. Kunne godt bruke 30 min på å lete etter ledig plass når jeg var sent hjemme fra jobb. Og da er jeg ikke kresen på plassens størrelse eller usikker på lukeparkering. Ser beboerparkering er blitt mer vanlig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 19:32   #77
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Ja, en gang jeg var på treff med mange fra NM/FP for mange år siden. Kjørte hjem kl 02.30 og var alene hele veien og så fotoboksen i Nittedal. Bråbremset ned til det jeg trodde var 60, men det viste seg jammen meg å være 50 og jeg kjørte i 61. Mener at det ga to prikker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 19:36   #78
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Noen trenger litt mer "the hard way"-læring av den der "5 meter fra krysset"-regelen, som i noen gater virker virkelig totalt sinnsvak. Passiar på Majorstuen, ca. 2003:

Polyannamann: "Jammen, herregud, det er jo i god avstand til krysset, og en bitteliten gate, SÅ nøye KAN de da ikke være??"
Polyanna: "VIL DU FOR I SVARTE HELVETE BARE TRO MEG PÅ DET??? DE ER SÅ NØYE!!!"

Gjenta hver gang vi skulle parkere.

Til han fikk bot, for å stå en halvmeter for nær krysset. Da lærte han, da.

Og så syns jeg det, før jeg fikk Easypark-appen, er veldig lett å glemme tiden, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 19:37   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er ikke alle som vet det, men man er faktisk pliktig til å se til bilen minst en gang i døgnet nettopp fordi det kan komme opp skilt om parkering forbudt pga feiing og slikt.

Det var grunnen til at jeg solgte ungkarskvinnebilen min i sin tid. JEg ukependlet ofte, og det var jo helt uholdbart.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 19:52   #80
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Jeg har også fått parkeringsbot en gang. Da misforsto jeg skiltet og skjønte ikke at det sto taxier only mellom 06-22.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no