Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Erfaringer med Tesla?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-15, 12:02   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Erfaringer med Tesla?

Vi lurer på en Tesla med firehjulstrekk. Dere som eier og kjører Tesla, ville dere kjøpt det igjen? Har dere mye rekkeviddeangst på lengere turer? Kan man parkere den uten lader i 2 uker og forvente at batteriets nivå ikke har sunket nevneverdig etter de ukene (f.eks. på langtur i fjellheimen med parkering uten lader)? Fortell meg hva dere synes!

(Og for ordens skyld - jeg kunne godt tenkt meg en bil med litt lavere arroganse-faktor, men Teslaen er så suverent overlegen på rekkevidde.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 12:39   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Tesla?

Vi har Tesla, ikke mitt valg dog, mannen trumfet det gjennom. Rekkevidden man leser om å 45 mil tror jeg skal mye til å nå, for da er det med omtrent tom bil, meeeget pen kjøring, sommersdag, ikke regn osv. Vi klarte akkurat en tur på 30 mil for litt siden, da hadde vi bilen full av folk.
Utover det så er bilen veldig god å kjøre, og foran er plassen god og fin. Den har et ganske dårlig baksete, slik at våre ganske store barn sitter ikke særlig godt der. Det er heller ikke noe oppbevaringsplasser noe sted til vannflasker, mobiler og annet stasj man har med på tur.

Den mister definitivt rekkevidde av å stå uten å bli ladet, men hvor mye har jeg ikke erfaring med.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 13:12   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Tesla?

Vi har Tesla. Er på vår andre nå, den med firehjulsdrift. en fantastisk bil!!

Rekkevidde er null problem nå, da ladestasjonene dekker hele landet. Vi har vel regnet ut at for vår del så vil en tur Trondheim-Mosjøen innebære at vi må lade et kvarters tid på Grong. Bilen skal jo i teorien kunne gå hele den strekningen uten lading, men det er nok bare i teorien. Svoger kjørte riktignok strekningen uten lading, men da helt alene i bilen, og han hadde kjørt særdeles pent. Det var med Modell S.

Jeg ville ikke satset på å stå i 2 uker uten lademuligheter, selv om det kommer an på hvor langt det er dit, og hvor mye strøm dere trenger til tur/retur. Batteriet tappes etterhvert. Vi kan kjøre til hytta, ca 15 mil, og da ha nok strøm til å komme oss hjem, men vi velger å lade mens vi er der, da bilen tappes selv om det ikke er i bruk. Lader da på vanlig kontakt i hytta.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 13:19   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Tesla?

Har dere noe spesialopplegg for lading hjemme? Eller lader dere på vanlig kontakt?

Er slik at man i praksis ikke kan ha en slik bil hvis man vil kjøre inn i fjellheimen, parkere noen dager på en øde lass og kjøre hjem igjen? Hvor mye tappes den egentlig? Si man skal til Glitterheim. Vent litt så skal jeg finne ut hvor langt det er fra nærmeste hurtiglader.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 13:40   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Tesla?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Har dere noe spesialopplegg for lading hjemme? Eller lader dere på vanlig kontakt?

Er slik at man i praksis ikke kan ha en slik bil hvis man vil kjøre inn i fjellheimen, parkere noen dager på en øde lass og kjøre hjem igjen? Hvor mye tappes den egentlig? Si man skal til Glitterheim. Vent litt så skal jeg finne ut hvor langt det er fra nærmeste hurtiglader.

Det ligger altså rundt regnet midt mellom Dombos og Gol, og altså mange mil fra nærmeste hurtiglader. Så det blir i praksis vanskelig å dra sånne steder noen dager med den bilen, da.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 14:02   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Tesla?

Vi har Tesla og er strålende fornøyd.
Mannen kjører fint 40 mil uten å lade, så dette med rekkevidde angst har avtatt veldig.

Vi har lagt opp en 400V/16A lader i garasjen hjemme, og det gjør at vi kan lade fra tomt batteri til 85% på ca 5 timer. Er sjeldent det er behov for det, men i og med at mannen reiser en del til Oslo, så er det greit at bilen også kan brukes dagen etter han har vært på langtur. Nå er han ganske flink å lade i Oslo også, så det er sjeldent vi kjører bilen tom (eller nesten tom)

På vinterstid ville jeg ikke latt bilen stå mange dager uten å være tilknyttet en strømkontakt, men på sommeren vil jeg tro det skal gå fint.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 14:21   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Tesla?

Vi haar ladet på ordinær kontakt ja, men vi har nå fått lagt opp til det samme som Mex beskriver.

Fungerte veldig godt tidligere også, men vi måtte gjøre noe da den aktuelle kursen allerede lå i grenseland hva belastning angår.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no