Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbil - valgets kval

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-15, 22:48   #121
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Gratulerer med el-bil til el-ise

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 22:51   #122
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Ja, og det hadde vært innmari gøy om de tre første tallene i reg.nr hadde vært 153.

Jeg spurte om å få et morsomt registreringsnummer, men fikk et veldig kjedelig. Nå blir jeg sur hver gang jeg ser biler med morsomme registreringsnumre, og jeg leser ALLE jeg møter. Det har aldri brydd meg før.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-15, 06:20   #123
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 10:30   #124
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Vi prøvekjørte eGolf hos Møller i går. Jeg er ikke helt frelst akkurat, det er bare en fornuftig bil.

Vi fikk et veldig godt tilbud på 2016 modell, som vi sikkert sier ja til. Når det ikke er mer enn 10.000,- å spare på å kjøpe brukt 2015 bil som kan være tatt i bruk for nesten to år siden, blir nybil et godt valg. Mulig jeg må spare i et par måneder til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 13:20   #125
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Testet Zoe i dag. Men den hadde teknisk feil gitt, brukte dobbelt så mye strøm som den skulle. Så nå hentes bilen av Viking der ingen skulle tru at nokon kunne bu, 10 mil nord for Oslo. Mann, barn og bilstoler må reise hjem med buss og tog.

Vi er så nærme et Golf kjøp. Vente på August lønna så er jeg klar.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-15, 17:59   #126
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Jeg har fremdeles ikke landet på innkjøp av elbil. Er litt fristet av innbytte-policyen og prisen til Zoe, men liker egolfen mye bedre som bil. Jeg synes fremdeles det er en stiv pris på den, men må nok bare innse at det er det ny bil koster. Spørsmålet er jo bare om jeg til mitt by-bruk har vel så stor glede av Zoe.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-15, 18:04   #127
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Vi signerte på en kia Soul i går. Hurra!!!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-15, 18:06   #128
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Gratulerer! Hvor lang leveringstid er det på dem nå?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-15, 19:23   #129
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Får den i oktober ( les november sa selger). Svart med rødt tak.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-15, 19:53   #130
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Vi tenker også Zoe som alternativ til eGolf. Men vi har ikke fått prøve igjen etter at vi fikk bil med feil. Zoe kjører lengre i teorien, er romslig nok, og de tilbyr gratis hurtigladning. Men den har ikke multifunksjonsratt, volumknapp langt fra fører, ryggen i baksetene var ikke gode for bilstoler, for lave og med nakkestøtten stående utover. Og det er maks 30.000,- som skiller tilbudet på eGolf og Zoe. Med varmeapparat, uten vinterdekk og uten skinnseter.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-15, 20:21   #131
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vi tenker også Zoe som alternativ til eGolf. Men vi har ikke fått prøve igjen etter at vi fikk bil med feil. Zoe kjører lengre i teorien, er romslig nok, og de tilbyr gratis hurtigladning. Men den har ikke multifunksjonsratt, volumknapp langt fra fører, ryggen i baksetene var ikke gode for bilstoler, for lave og med nakkestøtten stående utover. Og det er maks 30.000,- som skiller tilbudet på eGolf og Zoe. Med varmeapparat, uten vinterdekk og uten skinnseter.

Vi har Zoe, og på den regulerer jeg lyden på siden av rattet. Kanskje det er forskjell på modellene?
Vi er ellers veldig fornøyd med vår, til vårt bruk. Den lades hurtig opp, og det gjør at den er den foretrukne bilen oftest. Om den kommer tom hjem, så er den rask full igjen. Mannen kjørte den på 50 mil tur/retur i sommer, og det måtte jo ekstra stopp til for lading, men han syntes det gikk veldig greit.
Baksetet er ganske lite. Niåringen sitter på pute i Zoeen, men i setet i den andre bilen.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 00:40   #132
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Vi har Zoe, og på den regulerer jeg lyden på siden av rattet. Kanskje det er forskjell på modellene?
Vi er ellers veldig fornøyd med vår, til vårt bruk. Den lades hurtig opp, og det gjør at den er den foretrukne bilen oftest. Om den kommer tom hjem, så er den rask full igjen. Mannen kjørte den på 50 mil tur/retur i sommer, og det måtte jo ekstra stopp til for lading, men han syntes det gikk veldig greit.
Baksetet er ganske lite. Niåringen sitter på pute i Zoeen, men i setet i den andre bilen.

Hvordan er det å kjøre med den gule transformatoren i bilen? Har dere den alltid med?

__________________
99 - 03 - 08
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 00:41   #133
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Får den i oktober ( les november sa selger). Svart med rødt tak.

Håper de ikke juger dere opp i trynet, for jeg har en kollega som bestilte i november hvor de fortsatt ikke har levert eller klarer å si når han får bilen.

__________________
99 - 03 - 08
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 01:01   #134
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Testet Zoe i dag. Men den hadde teknisk feil gitt, brukte dobbelt så mye strøm som den skulle. Så nå hentes bilen av Viking der ingen skulle tru at nokon kunne bu, 10 mil nord for Oslo. Mann, barn og bilstoler må reise hjem med buss og tog.

Vi er så nærme et Golf kjøp. Vente på August lønna så er jeg klar.

Har dere kjøpt?
Jeg fant en ny 2016-modell på finn i Juli og har kjørt over 5000km med den så langt.
Det er litt kjedelig med maks 3.6kW lading hjemme, men jeg har gratis lading på jobb og da er mine primære ladebehov løst. På lengre turer til f.eks Hunderfossen (20+ mil) så lader jeg på hurtigladere raskere enn ungene klarer å spise opp isen sin.
Ladestopp er forresten omdøpt til "istid" og ungene er veldig fornøyd med løsningen .

__________________
99 - 03 - 08
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 10:24   #135
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Her i huset er mannen fristet til å bytte ut e-up'en (som vi elsker) til e-golf. Det har vært greit å få med seg en ekstra person i blant.

Jeg er lunken til ideen, men vi får se.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 10:30   #136
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av ZaloMon, her.

Har dere kjøpt?
Jeg fant en ny 2016-modell på finn i Juli og har kjørt over 5000km med den så langt.
Det er litt kjedelig med maks 3.6kW lading hjemme, men jeg har gratis lading på jobb og da er mine primære ladebehov løst. På lengre turer til f.eks Hunderfossen (20+ mil) så lader jeg på hurtigladere raskere enn ungene klarer å spise opp isen sin.
Ladestopp er forresten omdøpt til "istid" og ungene er veldig fornøyd med løsningen .

Femtusen km siden Juli?. . Det er årsforbruket vårt.
Vi har ikke kjøpt fordi vi fikk arve svigermors Fiat, og regner med å beholde den til årsavgiften skal betales.

Og til den tid har jeg til å betale for eGolf, eller bruke gamle Fiaten i innbytte for Zoe. Skulle gjerne prøvd Zoe igjen, mulig vi overså den lille volumknappen på rattet. Og jeg har tenkt på det med laderen, vi har tid til å lade hjemme på 3,6kW, og kan bruke hurtigladere på veien, men uaktuelt å betale 15.000,- pluss moms for hurtiglader hjemme.

God å høre at Zoe fungerer. Men eGolf er mitt førstevalg, pris hos forhandler er ganske lik.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 10:45   #137
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Jeg elsker e-golfen min, mer og mer.


Det eneste negative er at jeg tydeligvis har glemt hvordan man kjører med vanlig gir, så jeg holdt på å bli meid ned her en dag. Skulle ut i en forkjørsvei, så en luke og skulle smette FORT ut, og det går jo alltid strålende med golfen. Men jeg stod i nedoverbakke og hadde bilen i 4.gir, så jeg trillet bare ut i veien og ble stående i noen sekunder før jeg klarte å komme meg i gir, og bilen som kom fikk bremset. Han var sikkert ikke spesielt fornøyd med det fe-huet som kjørte så tett.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 12:33   #138
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det eneste negative er at jeg tydeligvis har glemt hvordan man kjører med vanlig gir, så jeg holdt på å bli meid ned her en dag. Skulle ut i en forkjørsvei, så en luke og skulle smette FORT ut, og det går jo alltid strålende med golfen. Men jeg stod i nedoverbakke og hadde bilen i 4.gir, så jeg trillet bare ut i veien og ble stående i noen sekunder før jeg klarte å komme meg i gir, og bilen som kom fikk bremset. Han var sikkert ikke spesielt fornøyd med det fe-huet som kjørte så tett.

Det der er skikkelig GRUSOMT! Jeg har måttet gi fra meg min elskede Leaf som akselererer som en rakett og sitter igjen med et dieselvrak som nærmest kan klassifiseres som traktor, og det er skikkelig, skikkelig skummelt i slike situasjoner som du beskriver. Det går så trægt!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 17:36   #139
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av ZaloMon, her.

Hvordan er det å kjøre med den gule transformatoren i bilen? Har dere den alltid med?

Nei, vi har ikke transformator, for vi har ikke behov for det.

Vi har 11 kw lader hjemme, så det tar under tre timer(ca) å lade den fra nesten tom til full. Vi fikk ladeboksen med i prisen da vi kjøpte.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:11   #140
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det der er skikkelig GRUSOMT! Jeg har måttet gi fra meg min elskede Leaf som akselererer som en rakett og sitter igjen med et dieselvrak som nærmest kan klassifiseres som traktor, og det er skikkelig, skikkelig skummelt i slike situasjoner som du beskriver. Det går så trægt!

Jeg ser for meg at det der er en ugrei overgang ja. Det at dreimomentet er tilstede umiddelbart gjør elbilen til en tryggere bil.

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Nei, vi har ikke transformator, for vi har ikke behov for det.

Vi har 11 kw lader hjemme, så det tar under tre timer(ca) å lade den fra nesten tom til full. Vi fikk ladeboksen med i prisen da vi kjøpte.

Skulle ønske jeg hadde litt mer fres i laderen hjemme, men man kan bli vant til det meste hvis man vil. Det er vel også økende antall 22 og 43kW AC ladepunkter tilgjengelig - og da er trafoen unødvendig uansett?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Femtusen km siden Juli?. . Det er årsforbruket vårt.
Vi har ikke kjøpt fordi vi fikk arve svigermors Fiat, og regner med å beholde den til årsavgiften skal betales.

He-he . Jeg har 2000km/mnd i jobbkjøring - og så må jeg vel innrømme at jeg har kjørt en ekstra tur eller ti fordi jeg liker så godt å kjøre Golfen .

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Og til den tid har jeg til å betale for eGolf, eller bruke gamle Fiaten i innbytte for Zoe. Skulle gjerne prøvd Zoe igjen, mulig vi overså den lille volumknappen på rattet. Og jeg har tenkt på det med laderen, vi har tid til å lade hjemme på 3,6kW, og kan bruke hurtigladere på veien, men uaktuelt å betale 15.000,- pluss moms for hurtiglader hjemme.

Jeg kjøpte 16A lader med teknisk stikk (de runde blå kontaktene) fra EV Institute til 3800kr inkl mva. Dette holder til 95% av mitt ladebehov.

__________________
99 - 03 - 08

Sist redigert av ZaloMon : 31-08-15 kl 12:21.
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no