Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-15, 09:23   #1
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Jeg har tenkt å bytte inn bilen min, og vurderer veldig hva slags bil jeg skal erstatte den med. Har jo to tenåringer som vokser, og må ha plass i baksetet, og ønsker i det minste litt bagasjeplass..
Har følere ute for Mercedes B-klasse, og Volvo V60

Jeg skal ha Diesel automat.

Noen som har noe innspill?
Enten på disse to, men også på andre trafikksikre og greie biler?

Vil ikke kjøpe katta i sekken..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:27   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Ford Mondeo? Vi har en ganske ny modell og duverden så god plass det er bak.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:34   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Kjæresten min er så skeptisk til Ford
Er det noe i det, eller er Ford driftssikre og greie biler?
Hva koster servicene, og hvor lange serviceintervall har de?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:41   #4
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Vi kjøpte oss en BMW 525d. Knall bil.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:46   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Vi har Volvo xc70 automat diesel firehjulsdrift, flott bil med god plass, super på vinterføre. Men den er dyrere helt ny. Vi kjøpte en to år gammel.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:46   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Lykken- ja XC70 er superfin!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:49   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Jeg har en Ford S-max som jeg rent funksjonelt og kjøreegenskapsmessig syns er fantastisk. Den er akkurat passe i balansen "romslig men ikke monsterdiger", har 7 seter med plass til bagasje også med alle 7 seter oppe, er god å kjøre, jeg kan legge flatt alle seter og da har jeg pinadø en varebil. Den er ett hakk bredere enn for eksempel Touran eller Verso og har to hakk mer beinplass både foran og bak. Så det er tre skikkelig gode sitteplasser i baksetet.

Dessverre har jeg hatt litt stort og smått med den og opplevelsen av Ford som serviceorganisasjon er BEGREDELIG. De er ekstremt omstendelige og innfløkte i prosedyrene sine, og dermed tar selv små ting veldig lang tid.


Ford Mondeo kjørte jeg i en måned som lånebil da S-maxen hadde motorhavari og Ford brukte EN MÅNED på å fikse det (det var EN liten metalldings som var knekt), og den bilen hatet jeg intenst. Jeg tror faktisk aldri jeg har mislikt å kjøre en bil mer enn den Mondeoen, og jeg har kjørt noen crappy biler. Jeg syns den er stygg som juling, den er uhamselig å manøvrere, har et panser som er ca. 50 meter langt og så sitter man jo nesten på bakken og kjører. Det er åpenbart snakk om smak og behag, for andre liker jo bilen veldig godt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:53   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Polyanna- det du sier der stemmer veldig godt overens med det kjæresten min sier, så da tror jeg dessverre at Ford utgår med høye kneløft!
Fra før nå har jeg en Citroen C4 Grand Picasso, og den er virkelig en drøm å kjøre. Dessverre er servicen til Citroen i samme klasse med det du forteller om Ford, så jeg skal definitivt ikke ha flere Citroener..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 09:55   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Jeg er veldig fornøyd med Subaru outback

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 10:07   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Kjøp BMW. Ja, de blir muligens oppfattet som harry, men det gir jeg en solid blanke i. Det er fantastiske biler. Virkelig.

Mercedes er jo også flott, men det er jo bil for folk i kategorien 60+

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 10:11   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Bilia som har Volvo har veldig god service, men er møkkadyre. Når garantien er ferdig skal jeg tilbake til mitt gamle uavhengige verksted som tar halve prisen og har enda bedre service. Det er digg å sitte litt høyere enn vanlig stasjonsvogn og den "duver" når du kjører i høy fart, super på langkjøring. Tung bil da, så er ikke en småtur-bybil.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 10:16   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Vet at Ford er hatet herinne.
Vi er fornøyd og jeg har hatt Fordbil i alle år fordi jeg har en bror i bransjen som gir meg store fordeler ved innbytte og rabatter på service. Vi får også gratis lånebil, hvis det er noen ledig, ved service så det ordner seg alltid.

Lykke til med bilkjøp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 10:44   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Vi var veldig fornøyd med Volvo v60. Sikker, driftssikker og god service. Bilia i Oslo og Bærum er dyre, men i Vestfold er det tusenlapper spart.

BMW 525 st.v diesel som hadde kjørt 60.000 km var krise. Ikke bil for korte turer, vi brukte 60.000,- på startproblemer på en måned. Tauet inn tre ganger på får uker, og elendig service. Men som nybil med garanti, ja takk!

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 10:57   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Ein ny hondacrv? Det er fantastisk god beinplass foran og bak, og stort bagasjerom.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 10:59   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Honda CRV er gøyal! Man føler seg som en godseier når man kjører den!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 11:09   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

:har en ti år gammel Mondeo som går som en klokke:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 12:54   #17
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Honda CRV er kul, ja. Skal sjekke ut BMW også...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 13:09   #18
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Mazda cx-5!! Vi endte opp med den etter å ha prøvekjørt en dullion biler. Morsom å kjøre, romslig og, etter vår mening, fin.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 13:36   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Honda CRV er gøyal! Man føler seg som en godseier når man kjører den!

Eg har eit tomannsbolig-gods på landet, så denne beskrivelsen er heilt riktig. Trygg, god, behagelig, og lite som går sund på han. Me er på vår andre og tredje no.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 13:46   #20
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny bil til ca 500 000. Hva kjøper jeg?

Bli en Tesla eier!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no