Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-14, 13:47   #41
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Involvere barna? Ikke stort problem i vår barnehage. Men i går stod en bil på tomgang utenfor (+12 grader), sjåføren ventet på en ansatt som snart skulle slutte. Lille gikk rett bort til ham og ropte over gaten "Du må skru av bilen din!!!" før hun vekslet noen hyggelige ord med fyren (som hun har møtt før, siden han ofte henter den ansatte). Han ble småflau og skrudde av bilen umiddelbart med et smil.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 10:50   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nei ikke når det ikke er sprengkaldt i alle fall, men jeg er usikker på regnestykkene her.

Har man ikke motorvarmer og kaldstarter en dieselbil, kjører 10 km og parkerer den i sprengkulde vil den igjen måtte kaldstarte og utslippene der vs tomgang i en kort periode tror jeg man kan diskutere. Som sagt ikke noen unnskyldning for tomgang for folk flest.
Kaldstart av dieselbil krever ganske mye energi.

Dette er ting jeg ikke har peiling på egentlig, kun sånt som bilfolk rundt meg har påpekt når jeg i god miljøtro har stoppet dieselbilen i kulda for korte pauser.

MEd de minuttene man er inne i bhg, vil ikke motor avkjøles så mye hvis du først har kjørt så mye som ei mil - det vil fortsatt være litt varme i motoren. Igjen er det her også snakk om svært lokale utslippe som kan være plagsomme.

Kaldstart krever noe mer energi, men i praksis er ikke dette et problem med en bil som fungerer normalt. Et problem kan bli dem som har mye småkjøring og et batteri som begynner å bli gammelt. Uansett diesel eller bensin, etter 5-8 år er det vanlig å måtte regne med å skifte batteriet. Har man svært mye småkjøring kan vedlikeholdslading være smart. En lader koster ikke mange hundrelappene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 11:51   #43
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Vår nåværende bhg er så liten og gjennomsiktig at hvis noen parkerer feil eller ikke lukker porten, så sender styrer ut en epost om at man må ikke parkere feil og man må lukke porten,
og så er det fikset.

I den forrige bhg var det derimot flere porter, større parkeringsplass, et godt stykke å gå til den enkelte avdeling osv. - og det var ca. 160 barn med tilhørende foreldre.
Det var mange som gikk på tomgang når de leverte barna. Det var opptil flere som ga fullstendig blaffen i å lukke portene,
som insisterte på at de var så viktige i verden at de bare måtte parkere foran vareleveransene (skvist oppi skiltet "Vennligst ikke parker her"), nektet å rygge inn ved parkering, som alle ble oppfordret til.
Min erfaring der var rett og slett at det var drittsekkene som ga blaffen i reglene, og at man risikerte å få en knyttneve i ansiktet om man antydet at de burde endre adferd.
En far kjørte forbi meg på den smale veien ned fra barnehagen, i 30-sone med fartsdumper, vrengte seg ut og freste forbi mellom to dumper. Nice.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 12:02   #44
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

I en barnehage i mitt område ble det brått slutt på at foreldre lot bilen stå på tomgang etter at en liten storebror (i småskolealder) snek seg ut av sin mors bil (der motoren ikke gikk) og inn i en annen bil som sto på tomgang og tok seg en liten kjøretur. Det holdt på å gå aldeles galt, men ferden stoppet heldigvis i et solid bygd gjerde på toppen av en skråning.

Det er dette som skremmer meg mest med å la bilen stå på tomgang noe sted. Av denne grunn stopper jeg alltid bilen (med 1-2 unntak årlig ved ekstremt lav temperatur) og jeg låser den også - hver eneste gang, også på min egen trygge gårdsplass! Dette er også grunnen til at det først er nå mine barn får lov til å sitte igjen alene i bilen - de yngste er nå 9 år og jeg føler jeg kan stole noenlunde på dem.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 22:18   #45
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Takk for mange gode tips!

Vi har landet på at vi i første omgang henger opp et skilt som ber om at folk skrur av motoren av hensyns til barna (parkeringa er kloss inntil uteområdet). Styrer skal også informere om dette i sine infoskriv. I tillegg skal barnehagen vurdere å kjøre en "miljø"-kampanje hvor man tar for seg blant annet dette. Dere har nok rett i at unger er de beste oppdragere i sånne sammenhenger

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 00:09   #46
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Helt nederst i dette nyhetsbrevet er det bilde av et stopp-motoren-skilt, som vi har utenfor vår barnehage. Det er svært, og synes godt! Dette skiltet får man sikkert ikke kjøpt sånn uten videre, men det går jo an å snekre et selv.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 09:11   #47
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Jeg har ergret meg over dette i årevis, helt til vi fikk trøbbel med batteriet. De få gangene jeg har vært "nødt" til å la bilen stå på tomgang har jeg plassert den et stykke unna barnehageinngangen. Forøvrig er bhg i enden av et lite senter sin parkeringsplass, så det står stadig store lastebiler og surrer og går rett ved inngangen. Heldigvis skjer dette på tidspunkt hvor det er få barn ute, men det er jo noen som går gjennom porten så klart.

For å svare på HI ville jeg satt opp lapper og skilt som forklarte hvorfor man ikke skal la bilen stå på tomgang.

"Nødt" har vært en travel dag innimellom da jeg må kjøre vesla til bhg med styr og stæsj og vært redd for at bilen rett og slett ikke skal starte igjen. Nå har vi nytt batteri.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 16:08   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Jeg har vært nødt til å la bilen stå på tomgang en gang vi var tom for batteri og jeg IKKE kunne stoppe bilen før jeg var fulladet. Om noen hadde skrudd av tenningen da så hadde jeg KLIKKET.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 00:45   #49
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Det som videre irriterer meg med folk som lar bilen stå på tomgang en del steder blir at bilene blir stjålet - selv utenfor barnehager har man eksempler på dette. Dyrere forsikring for resten av oss.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 09:23   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Får de virkelig igjen noe på forsikringen når bilen har stått på tomgang med nøkkelen i?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 15:21   #51
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

I vår barnehage står det skilt på veggen på parkeringsplassen med noko i retning av "Milljøfyrtårn, ingen tomgangskjøring". Det har stått der lenge, og det blir respektert.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 19:25   #52
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Får de virkelig igjen noe på forsikringen når bilen har stått på tomgang med nøkkelen i?

Bare en avkorting - altså reduksjon - som ikke er så alt for stor, slik jeg har forstått det.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 21:04   #53
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Bare en avkorting - altså reduksjon - som ikke er så alt for stor, slik jeg har forstått det.

Jøss, jeg trodde ikke vi fikk noe.
Bilen vår står stort sett alltid med nøklene i, også utenfor butikken.
Mye fordi den er veldig lite atraktiv å stjele og skal noen først rappe den er det fint om de ikke knuser vinduet og ødelegger tenningslåsen....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:41   #54
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jøss, jeg trodde ikke vi fikk noe.
Bilen vår står stort sett alltid med nøklene i, også utenfor butikken.
Mye fordi den er veldig lite atraktiv å stjele og skal noen først rappe den er det fint om de ikke knuser vinduet og ødelegger tenningslåsen....


http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-...er/a/10063959/
"Gjensidige avkorter derfor oppgjør i tomganstyverier konsekvent med 20-50 prosent."
"Informasjonsdirektør Jack Frostad i If opplyser at dersom bilen står ulåst med motoren på tomgang i by eller tettbebyggelse, utenfor kiosk, butikk eller bensinstasjon er avkortningen i utgangspunktet 50 prosent, men maksimalt begrenset til 25.000 kroner."

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 12:01   #55
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-...er/a/10063959/
"Gjensidige avkorter derfor oppgjør i tomganstyverier konsekvent med 20-50 prosent."
"Informasjonsdirektør Jack Frostad i If opplyser at dersom bilen står ulåst med motoren på tomgang i by eller tettbebyggelse, utenfor kiosk, butikk eller bensinstasjon er avkortningen i utgangspunktet 50 prosent, men maksimalt begrenset til 25.000 kroner."

Det er jo helt sprøtt! Bilen vår har ikke en verdi som overstiger 25.000 uansett men lell da. Har alltid tenkt at vi måtte bære all skyld/kost om den skulle bli stjålet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 12:14   #56
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er jo helt sprøtt! Bilen vår har ikke en verdi som overstiger 25.000 uansett men lell da. Har alltid tenkt at vi måtte bære all skyld/kost om den skulle bli stjålet.

Har dere noe annet enn ansvarsforsikring uansett på en bil med en slik verdi?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 20:57   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Dan Børge Akerø er kjent for å ha blitt frastjålet bil på tomgang, to Jaguarer og en Opel. Håper han ikke fikk stort på forsikring.

http://www.vg.no/rampelys/tredje-gan...en/a/10057161/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 21:06   #58
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Har dere noe annet enn ansvarsforsikring uansett på en bil med en slik verdi?


Nei. Så det blir jo et hypotetisk spørsmål.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 09:07   #59
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Dan Børge Akerø er kjent for å ha blitt frastjålet bil på tomgang, to Jaguarer og en Opel. Håper han ikke fikk stort på forsikring.

http://www.vg.no/rampelys/tredje-gan...en/a/10057161/

Og utenfor barnehage til og med....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 10:40   #60
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Karma.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no