Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-14, 10:46   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Og et annet poeng er at man jo ikke aner hva gjenkjøpsprisen er. I realiteten må man kunne ha råd til å bruke 600 k på en bil man ikke vet om man får solgt. Det er ikke den jevne passateier, altså. Hvis du har store utgifter i bompenger og diesel, og sparer en time til jobb hver dag, kan man jo ta en større økonomisk risiko. Der vi bor er ikke det tilfelle for de fleste, rett og slett fordi det er sentrumsnært og uten kollektivfelt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-14, 11:50   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og et annet poeng er at man jo ikke aner hva gjenkjøpsprisen er. I realiteten må man kunne ha råd til å bruke 600 k på en bil man ikke vet om man får solgt. Det er ikke den jevne passateier, altså. Hvis du har store utgifter i bompenger og diesel, og sparer en time til jobb hver dag, kan man jo ta en større økonomisk risiko. Der vi bor er ikke det tilfelle for de fleste, rett og slett fordi det er sentrumsnært og uten kollektivfelt.

Det er en større risiko der ja. Samtidig, sett opp i mot en Cayenne, er ikke verditapet spesielt stort. Verditapet på 5 år for en Cayenne tilsvarer vel en Model S P85. Samtidig tror jeg ikke de som kjøper Cayenne nødvendigvis er så veldig opptatt av verditap.... ;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-14, 14:27   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Nei, og ikke de i my hood som kjøper Tesla S også, var mitt poeng.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-14, 23:20   #44
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, veldig. Hos oss er det ingen kollektivfelt, så de må stå i køen som oss andre, men det er typisk teslaer som sniker i køen, ligger i støtfangeren, bråakselererer ut av kryss osv. Slik som Cayenne-eierne før. De sier meg at bilen er kjøpt for motorkraft, ikke miljøprofil, av mange.

Vi har Tesla, og jeg kan vel si at den ikke kom i hus ut fra ren miljøprofil, men heller ikke ut fra motorkraften. Mannen min er kronisk bilgal, og Tesla var en bil som tiltalte han veldig, derfor ble det en slik.

Jeg kjører også bilen endel, og jeg elsker den!!

Vi har hatt den siden sist desember, og jeg har ennå ikke kjørt den i kollektivfelt. Der går grensen for meg personlig. Min tid er ikke mer verdt enn andres.

At den er brå ut fra kryss, det er den. Og det er ikke nødvendigvis fordi at sjåføren er et råskinn. Forskjellen på en Tesla og andre biler er at den reagerer umiddelbart på gassen. Det er jo ikke gir på den, så det er ingenting der som hindrer den.

Jeg er i grunn mektig lei all den negative omtalen Tesla og dens eiere får. Hvorfor er det slik? Er det så riv ruskende galt at en el-bil er kjapp, fin og stor?

Jeg sa innledningsvis at miljø ikke var vårt hovedfokus da vi kjøpte bilen, men det er litt feil. Vi hadde snakket om el-bil lenge pga det miljømessige hensynet, men det var ingen på markedet som fylte våre krav til en bil. Vi vil ha en bil som kan frakte oss til hytta, til Oslo, til mine foreldre nordpå, etc, og da uten å måtte stoppe ofte og lenge for å lade. I tillegg vil vi ha en bil som faktisk kan ta en familie på 4 med full oppakkning. Det er det ingen andre el-biler som kan.

Derfor ble Tesla løsningen for oss. En bil som fyller alle krav for oss, er miljømessig bra, som gir en bilgal mann glede, og til en grei pris.

Jeg lar meg provosere når jeg leser om el-biler i aviser og på nett generelt. Alt er vel og bra, helt til ordet Tesla nevnes. Da kommer alle de negative kommentarene og folk setter piggene ut. Hvorfor? Har man en Leaf, så er man flink og tenker miljø, men har man en Tesla så er man en snylter, et råskinn, og jeg vet ikke hva... Forklar det for meg den som kan.

Miljømessig så er el-biler bra, og jeg tror det er fremtiden. Jeg skal ikke begi meg ut på det miljømessige ved produksjon, men tenk bare lokalt. Jo flere el-biler, jo bedre lokalmiljø. Det kan man ikke snakke bort. Og det er faktisk noe jeg har i tankene, når jeg skal ut å kjøre og kan velge mellom en el-bil og en dieselbil. Hvorfor skal jeg stå i kø i byen og forpeste byen med dieseleksos, når jeg faktisk kan kjøre en bil med null utslipp? For meg er det valget enkelt.

Jeg synes det er trist at debatten rundt el-biler er så ødelagt pga Teslaens rykte. Hvorfor kan ikke folk bare se det faktum at Tesla er en el-bil på lik linje med alle andre el-biler, og at dette faktisk er noe som bidrar godt til miljøet?

Det er egentlig ganske så meningsløst at man må forsvare hvorfor man har en Tesla, men sånn har det dessverre blitt, på en eller annen merkelig måte...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 00:21   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Men Tesla er jo ikke en miljøvennlig bil. Den gir litt mindre lokal luftforurensning enn biler på fossilt brennstoff, men den forbruker svært mye energi.

Jeg tror ikke teslaeiere generelt er verre enn andre bileiere, men har en bestemt følelse at i mitt område er det en overrepresentasjon av en bestemt type bilførere som kjører den. Det er langt fra de samme som velger Leaf, eller Prius, for den del. I det hele tatt har det - opp til nå - vært en svært lav andel elbiler i mitt nabolag, ikke fordi de nødvendigvis er mer eller mindre miljøbevisste enn folk i Asker, men fordi det er mindre fordeler med den enn når man kan shorte køen. Det er ingen tvil om at subsidieringen er et stort incentiv for folk når man velger elbil, langt større enn idealismen. Det er derfor det er et paradoks at Tesla subsidieres så mye mer gjennom halvering (ish) av avgifter, sammenlignet med små, rimelige elbiler.

Det er ikke noe verre å kjøpe Tesla enn en Audi allroad, men det er jaggu ikke så mye bedre, heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 01:25   #46
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Tesla bruker rundt 2,4 kwh/mil. Det tilsvarer omtrent 0,25 l/mil (1 liter bensin/diesel er omtrent 10 kwh). Audi allround ligger vel på minst det dobbelte?

Så kan man ha mye morro med å regne ut utslipp ved produksjon av ulike biler, produksjon av batteriene, gjenbruk/gjenvinning av batterier, utslipp fra oljeproduksjon og -raffinering, nordisk og europeisk strømmiks, peak load-produksjon av strøm, etc. Men uansett hvordan du regner så er motoren i en elbil mye mer effektiv enn motoren i en petroleumsbil. Jeg syns denne artikkelen diskuterer "miljøvennligheten" av elbiler bra: http://www.gronnbil.no/nyheter/er-el...ect=invalidurl

Tesla Motors gjør en fantastisk jobb for å dra utviklingen av elbiler, slik at bra rekkevidde om noen år blir betraktelig billigere. At en del folk med bra økonomi (sammen med staten) spytter penger inn i den utviklingen er for meg helt greit. Jeg har ikke råd til en Tesla, og om jeg hadde hatt det er jeg ikke sikker på om jeg hadde kjøpt en. Jeg syns den er for stor og amerikansk å kjøre, det er akkurat som å flyte rundt på ei pute.

Ønsker meg egentlig en Buddy og en Think nå. De er morsomme, og thinken har jo ei fantastisk rekkevidde (om man gidder å mekke på den).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 07:42   #47
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Jeg tror Tesla er en skikkelig banebryter når det kommer til utvikling av denne teknologien, og smart kommer de med en "folkemodell" som ikke er så tung, stor og dyr, og som vil tette det gapet som er mellom Golf/Leaf og de store Teslaene.

Om de blir kjøpt av de som tenker på miljøet eller om det er andre grunner bak kjøpet synes jeg er uinteressant, det viktigste er at denne utviklingen gårframover, at det om 10 år er en høy andel biler på veien uten utslipp. Så gjenstår det å se om dette er rene elbiler eller en type plug-in-hybrid.

Vi lommer til å kjøpe elbil neste gang som "storbil", og vi har allerede en liten en også, det er den vi kjører så fremt vi kan.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:02   #48
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

På min jobb (Oslo Universitetssykehus) parkerer og lader elbiler gratis i parkeringshus.
'Vi andre' må betale over 600 pr. måned for å parkere i parkeringshuset, 410 pr måned for å parkere ute. I takt med at elbilparken vokser er det også behov for mange flere nye ladeplasser, og elbileierne sutrer på intranettet og vil opprette en egen parkeringsgruppe for å sikre at oppgraderingen kommer på plass.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:05   #49
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Robyn, hva får "dere andre" da? Gratis busskort?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:24   #50
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Grunnen til at jeg spurte er fordi problemstillingen kom opp på jobb og ledelsen har nå vedtatt at de skal oppgradere strømnettet og opprette ladestasjoner både ute og inne i garasjen, og at det skal være gratis. Akkurat som parkering ellers er gratis. Som tillitsvalgt reagerer jeg litt på at de begrunner det med miljøhensyn, og grunnen til at jeg reagerer er at vi ikke har andre insentiver som oppmuntrer til miljøvennlig transport, det være seg kollektiv, kompiskjøring eller sykkel/gåing. Helt greit at det legges til rette for lading av el-biler, men å bruke miljøkortet synes jeg er litt tynt når vi ikke har andre insentiver enn gratis parkering for alle. Så nå er jeg spent på om det blir endringer på det.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:51   #51
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Grunnen til at jeg spurte er fordi problemstillingen kom opp på jobb og ledelsen har nå vedtatt at de skal oppgradere strømnettet og opprette ladestasjoner både ute og inne i garasjen, og at det skal være gratis. Akkurat som parkering ellers er gratis. Som tillitsvalgt reagerer jeg litt på at de begrunner det med miljøhensyn, og grunnen til at jeg reagerer er at vi ikke har andre insentiver som oppmuntrer til miljøvennlig transport, det være seg kollektiv, kompiskjøring eller sykkel/gåing. Helt greit at det legges til rette for lading av el-biler, men å bruke miljøkortet synes jeg er litt tynt når vi ikke har andre insentiver enn gratis parkering for alle. Så nå er jeg spent på om det blir endringer på det.


Vi kan velge mellom gratis parkering eller 500 til månedskort, til de som ikke kjører. I alle fall kan noen velge det. Det kunne jo være en ide kanskje?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:52   #52
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi kan velge mellom gratis parkering eller 500 til månedskort, til de som ikke kjører. I alle fall kan noen velge det. Det kunne jo være en ide kanskje?

Ja, det er et godt innspill. :takk:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 13:06   #53
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Hva oppnår dere om dere stanser disse utbyggingene? Det vil vel ikke akkurat gjøre ledelsen noe mer positiv til å gjøre andre miljøtiltak?

Når man bygger ut nye ladestasjoner i dag sier forskriftene at man bør kjøpe type2-bokser. Disse får man med rfid-lesere. Det vil være en relativt enkel affære å sette opp et system med en rimelig abonnementordning; si 100 eller 200 kr/mnd for de som har kvittert ut kort. (Juli bør være betalingsfri). Da har man fortsatt en viss sponsing, og pengene kan gå inni et "miljøfond", som bidrar til at det stadig bygges flere ladestasjoner ettersom behovet øker, pluss at man kan ha midler til andre miljøtiltak. En annen fordel med å sette opp ladestasjoner med rfid-leser er at man slipper at uvedkommende bruker laderne, og de er litt sikrere mot hærverk. Vis tyveri av ladekabler er en problemstilling, kan man få ladebokser som låser kablene til et visst rfid-kort.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 13:14   #54
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Mannen min lader på jobb. Han er kommuneansatt i kommune som er miljøfyrtårnsertifisert. Han lader i det samme uttaket som motorvarmere. Jeg kan lade på jobb fordi de bruker elbiler i jobbsammenheng. Vi har fellesgarasje der vi bor. Her betaler vi 1500 i året for strøm. - Det er ikke så mange i borettslaget som har elbil enn så lenge, men her vil det nok bli tema til slutt. Vi lader på 12A. Lader hjemme ca en gang i uka - lader på mannens jobb ellers. (lader sjelden på min jobb)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 13:23   #55
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Robyn, hva får "dere andre" da? Gratis busskort?

Nope, ikkeno'.
Og for en del av oss turnusarbeidere som kommer utenbys fra er ikke kollektivt alltid et alternativ. Dagvakt søndag får jeg ikke buss til. (Og når man jobber kveld-dag er det et dårlig alternativ med kollektivt selv om det teoretisk går en buss. Når man har 9 timer mellom vaktene vil man bruke minst mulig tid på transport. Jeg bruker 19-20 min med bil, 45-75 min med buss avhengig av ventetid.)
Jobben åpner heller ikke for deltidsbetaling. Det vil si at jeg må betale for hel måned uavhengig av hvor mye jeg bruker bil. Og samme går jo for månedskort. Å kombinere betyr at jeg uansett må betale fullt på begge, da kjører jeg heller hver dag.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 14:39   #56
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hva oppnår dere om dere stanser disse utbyggingene? Det vil vel ikke akkurat gjøre ledelsen noe mer positiv til å gjøre andre miljøtiltak?

Skrev jeg at man skulle stanse utbyggingen? Det ønsker vi selvsagt at skal gjennomføres. Jeg ser allikevel ikke helt poenget i å skryte av at det er et miljøtiltak, så lenge en ikke har andre tiltak som fremmer miljøvennlig transport. Det er snarere et tiltak for å ligge i forkant rent teknologisk. Forøvrig så er det jo symtomatisk at en av topplederne nå har fått seg elbil.


Sist redigert av LaBanga : 21-09-14 kl 14:55.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 14:42   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Det er da litt rart at elbilfolka får parkere gratis i ous? Får de det også om de bor i byen? Lade gratis skjønner jeg det er tilbud om, men det er ikke akkurat mer miljøvenlig å kjøre elbil enn å ta bussen liksom, så det finnes da grenser for stimuleringstiltak?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 15:55   #58
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er da litt rart at elbilfolka får parkere gratis i ous? Får de det også om de bor i byen? Lade gratis skjønner jeg det er tilbud om, men det er ikke akkurat mer miljøvenlig å kjøre elbil enn å ta bussen liksom, så det finnes da grenser for stimuleringstiltak?

Elbil er gratis, uansett. Helt enig, de burde betale for parkeringen. Kanskje jeg skal starte en aksjon?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 16:25   #59
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Elbil er gratis, uansett. Helt enig, de burde betale for parkeringen. Kanskje jeg skal starte en aksjon?

Jeg tenker at de pengene kan de evt bruke til å bygge ut ladere. Det er liksom noe som ikke stemmer når man må søke om å i det hele tatt få parkere, og så er det fritt frem og værsågod hvis man kjøper elbil. Det er tross alt det eneste stedet i Norge med fungerende kollektivnett vi snakker om.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 16:49   #60
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elbil og lading på jobb, gratis eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Skrev jeg at man skulle stanse utbyggingen? Det ønsker vi selvsagt at skal gjennomføres. Jeg ser allikevel ikke helt poenget i å skryte av at det er et miljøtiltak, så lenge en ikke har andre tiltak som fremmer miljøvennlig transport. Det er snarere et tiltak for å ligge i forkant rent teknologisk. Forøvrig så er det jo symtomatisk at en av topplederne nå har fått seg elbil.

Du skrev at du som tillitsvalgt reagerte, så da hørtes det for meg ut som om du gjorde det på offisielt plan.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no