Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Finnes denne bilen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-14, 10:34   #21
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ja, det gjør den! Vi kjører en slik bil i disse dager, den har alt du ber om, eneste er at du må ha førerkort som gjør at du kan kjøre over 3.500 kg, da denne blir registrert som lastebil.. Men for en kjørekomfort!

Og det er bare å måke inn alt du vil ha med av ting, solstoler, parasoll, stor kjølebag, badeleker (ferdig oppblåst), barnevogner. Ingen problem med barneseter heller, de kan være så store de bare vil, ungene har hvert sitt sete, du kan få 3 seterader med flystoler! Eneste den har ikke skyvedører...

Jeg tror du får en ny for 1.500.000,- i Norge...

Så med andre ord har den samme fordeler som en Galaxy, bare at man må koste på førerkortet sitt, i tillegg til at bilen koster godt over tre ganger så mye...

Jeg hadde spart penger og kjøpt Galaxy, eller valgt Sharan om skyvedørene betydde mye. (Akkurat det skulle jeg altså gjerne hatt sjøl...) Ny Sharan starter på 20 000 mer enn vi ga for vår Galaxy Ghia, som er den mest påkostede modellen, pluss enda noen tilvalg. Går ut fra at det gjenspeiles i bruktprisene også.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 10:47   #22
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Sjekk Citroen C8, husker ikke om den har skyvedører, men de bakerste setene er ordentlige seter. På de aller fleste 7-setere er den bakereste rekken kun for mennesker med korte bein.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 11:09   #23
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Du kan jo kjøpe Scully sin Sharan 4WD?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 11:28   #24
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg hadde spart penger og kjøpt Galaxy, eller valgt Sharan om skyvedørene betydde mye. (Akkurat det skulle jeg altså gjerne hatt sjøl...) Ny Sharan starter på 20 000 mer enn vi ga for vår Galaxy Ghia, som er den mest påkostede modellen, pluss enda noen tilvalg. Går ut fra at det gjenspeiles i bruktprisene også.

Vi skal bytte ut vår Touran i løpet av de neste ukene, og jeg skulle gjerne hatt Sharan sine skyvedører. Vi hadde Sharan (2001-mod - skrekk!) før Touranen, og trodde ikke vi skulle gå opp i størrelse på bil igjen. Men plutselig er alle ungene så lange i beina at de bakerste setene er ubrukelige, og dermed er vi nå på utkikk igjen. Opprinnnelig var 4WD et krav, men nå tror jeg det blir en Galaxy. Størrelsen teller mest (og pris). Bil med 7 fullverdige seter har langt færre valg enn 5+2 seter.

Vi har også sett på VW Caddy Maxi, men etter å ha lest anmeldelser av den, har jeg ikke lyst på den lenger. Hvis kun størrelse og pris er på pluss, og alt annet på minus, er det ikke noen god familiebil, spør du meg!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 11:37   #25
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Den har ikke skyvedører, men du får skikkelige seter og full takhøyde på 3. rad i Ford Galaxy. :elsker bilen min:

Vi endte opp med denne, nettopp fordi bakerste seterad har skikkelige, gode seter, med plass til lange slampebein. I sommer var firebarnsfamilien vår på toukers ferie med kofferter, trille og pikkpakk, og klarte oss uten takboks. Det skal innrømmes at det ble bittelitt trangt for enkelte, men ikke trangere enna t alle hadde det bra.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 11:45   #26
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Smil

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Vi har også Touran, og leide Sharan sin litt biligere kopi, Seat Alhambra i ferien. Plassmessig var den helt super, og en god oppgradering fra Touran. Skyvedører er ELSK!

Hva med WV Multivan?

Vi kikket også litt på den, men ble frarådet den (av en kompis) fordi det hadde vært mye kluss med den. Nå er han ikke bilmekaniker, men bruker å ha greie på det han uttaler seg om.

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg ser at noen knegger, men jeg elsket vår tidligere Caravelle. 4wd og tdi.
Det finnes ingen begrensninger for hva man kan ha med av bagasje. Plass for hele familien + venner.
Etter våte fjellturer kunne vil til og med stå under tak og "i hus" og bytte til tørre klær.
Fantastisk bil!

Jeg skulle gjerne hatt en så stor bil (når jeg ikke må parkere i trange gater vel å merke), men det har liksom vært siste skanse for min mann som fortsatt lever under inntrykk av at vi er en liten familie

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Sjekk Citroen C8, husker ikke om den har skyvedører, men de bakerste setene er ordentlige seter. På de aller fleste 7-setere er den bakereste rekken kun for mennesker med korte bein.

Jeg mener det var denne vi hadde som leiebil en gang (eller var det grand scenic), og da hadde jeg problemer med å bruke solskjermen som sjåfør fordi frontruten gikk så langt bak at jeg fikk solskjermen i bakhodet

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 11:48   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Citroën , er det ikke de som står i annenhver sving og venter på Falken?

Hvordan er de største Peugotene, har de fullverdige seter bak?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 11:54   #28
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Citroen er betydelig bedre enn sitt rykte. Vi var strålende fornøyd med vår C4.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 12:11   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Odelia; jeg har ikke hørt annet enn godord, har ihvertfall to venner med denne bilen, ene paret er på sin andre, da de ville ha større motorkraft til campingvogn. Begge har hatt den i over tre år.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 12:12   #30
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Jeg kjørte en helt fantastisk bil i Usa i fjor, Dodge Journey tror jeg det er etter googling, den har alt du ønsker deg, og bare 20 000 dollar!! Blir vel litt mer hvis man importerer den..

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 12:15   #31
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Citroën , er det ikke de som står i annenhver sving og venter på Falken?

Hvordan er de største Peugotene, har de fullverdige seter bak?

806 hadde like seter og jeg mener ganske sikkert 807 også har det.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 12:21   #32
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Vi har hatt renault grand espace. Den har ikke skyvedører, ellers har den gooood plass og gode seter på alle rader. Og bagasjeromplass selv med 7 seter i.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 12:25   #33
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg kjørte en helt fantastisk bil i Usa i fjor, Dodge Journey tror jeg det er etter googling, den har alt du ønsker deg, og bare 20 000 dollar!! Blir vel litt mer hvis man importerer den..

Nei! Dodge Grand Caravan.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 13:00   #34
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Vi leide en Fiat Doblò i sommer, og syns det var en virkelig flott bil. Men med alle 7 setene slått opp er det ikke mye bagasjeplass ...

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 13:13   #35
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Hvordan er de største Peugotene, har de fullverdige seter bak?


Peugeot 5008. Fullverdig og fullverdig. Vi valgte ihvertfall den av de bilene som var i samme klasse, en god del med tanke på bruken av 3. seterad. Enkelte vi testet kunne kun brukes av de under 150 cm. Jeg med mine 167 cm kan fint sitte i 3.seterad. Nydelig kjørekomfort. Full setebredde på alle tre setene i 2.seterad. Ikke spesielt med bagasjeplass om alle setene brukes, men kan man nøye seg med 6 seter, så får man plutselig greit med plass.

Men jeg vil tro at Galaxy er mer up your alley når dere skal bruke 3. seterad fast. Den er jo hakket større igjen enn 5008, Ford S-Max, Citroen Grand C4 Picasso, Toyota Verso, VW Safira, Renault Grand Scenic o.l. Dere er 4 barn, ikke sant? Da hadde ihvertfall jeg gått for en str større, selv om jeg elsker vår 5008.

Citroen er bedre enn sitt (gamle) rykte, ja. Så det hadde jeg ikke tenkt på om jeg var dere.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 13:57   #36
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Vi har nettopp kjøpt oss en Renault Grand Espace, den har 7 fullverdige seter med isofix i alle stolene bak. Vår er en 2003 mod,men de som selger Renault her i byen sa det kommer ny modell til neste år.

Den har ikke skyvedører da.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 18:14   #37
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Renault grand espace ja, den har altså 7 fullverdige seter? Kan de klappes ned?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 19:34   #38
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Renault grand espace ja, den har altså 7 fullverdige seter? Kan de klappes ned?

Ryggen kan legges ned,eller så kan du ta ut hele stolen.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 19:54   #39
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Tesla Model X.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 21:41   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Citroën , er det ikke de som står i annenhver sving og venter på Falken?

Hvordan er de største Peugotene, har de fullverdige seter bak?

Vel. Peugeot og Citroën er stort sett det samme - konsernet bak heter PSA. C8 som nevnes her er samme bilen som 807. Citroën og Peugeot-modellene i dag er stort sett basert på samme grunnplattform, samme elsyste,. samme motorene osv - omtrent slik som f.eks. Audi/VW/Skoda.

Er noen år siden nå disse modellene forsvant fra det norske markedet. I likhet med forrige generasjon Sharan og Galaxy er den biler kjent for å ha en haug problemer. Forrige generasjon Sharan og Galaxy var et samarbeidsprosjekt der man hadde noen små kosmetiske endringer avhengig om det skulle være solgt som Ford eller VW. Bilene var satt sammen av produkter fra begge produsentene og i tillegg vel produsert på en eldre Seat-fabrikk i Spania (Seat hadde en versjon også av bilen, kalt Alhambra)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no