Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Skifter dere dekk og vasker bilen selv?
Selvfølgelig gjør vi alt selv! 46 42,59%
Nei, vi kjøper (selvsagt) alle tjenestene 28 25,93%
Vi vasker bilen, men setter bort å skifte dekk 14 12,96%
Vi skifter dekk selv, men kjøper vasketjenester 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-14, 17:27   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg skifter dekk. Mannen vasker, eller jeg tar det på en bensinstasjon. Det er uansett ikke ofte. Nå har vi bestilt ny bil, så da må vi vel vaske oftere. Regner med vi gjør det selv. Billigere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 18:45   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Skifter dekk selv - og spyler nå dekket er av og man kommer til steder man ellers ikke kommer til. Er en mulighet til å få sett over litt ting og tang.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 19:21   #43
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Skifter dekk selv, vasker bilen både selv og i maskin. Bilen vaskes oftes i maskin.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 19:35   #44
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Nja, jeg skal ihvertfall ikke skryte på meg at jeg gjør noe som helst.

Vi har to biler, men det er mannen sitt ansvar. Han gjør som regel alt selv, men bruker ofte selvvask på bensinstasjonene, dvs. ikke automat, men bruker høytrykkspyleren med såpe og avfetting. Som regel skifter han dekk selv, men det hender at han "setter det vekk". Jeg har aldri vasket en eneste bil i løpet av mitt 45 årige liv, og enda mindre skiftet dekk. (Og det er ikke noe jeg er stolt av.....).

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 19:52   #45
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen vasker. Noen ganger bytter han dekk ,andre ganger settes det bort til naboen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 19:59   #46
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Vasker ikke selv, men skifter dekk.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 20:22   #47
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Skulle gjerne hatt mulighet til flere kryss.

Vi setter bort vasking på begge bilene, setter bort dekkskift på den store bilen men skifter dekk selv på den lille.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 20:45   #48
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Setter bort hjulskift, men kan godt vaske bilen selv.
Nå har jeg dessverre ingen plass å gjøre dette hos meg selv, så prøver å få vasket når jeg er hjemme hos foreldrene mine.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 19-04-14 kl 23:05.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 20:55   #49
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Vi gjør alt selv, eller rettere sagt, mannen min gjør alt selv med alle våres biler av vask en sjelden gang og dekkskift når det trengs. Jeg gjør ingenting med bilene annet enn å rydde i den en sjelden gang. Men jeg sørger for at bilene kommer på verkstedet når de trenger det, for da kan jeg bare ta de med på jobb, så fikser noen kjekke karer det som trengs med bilen i etasjen under jeg jobber og den er klar før jeg drar hjem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 21:10   #50
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Me gjer det sjølv. Samboeren min tek bilane med på jobb og skifter dekk fordi han har tilgong til verktøy og trykkluft der. Me vasker bilane i sjølvvask eller spyler over med høgtrykkspylar heime. Innvendig vask gjer me sjølv, og der er det visst gått eit par kilo sand over tida.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 21:24   #51
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Nei, vi gjør ikke det. Jeg kan ikke, (og blir ledd av av roller derby-lagkameratene mine av det), og kjæresten er ikke vant til at man bytter dekk på bilen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 21:24   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Næsj. :firmabil:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 21:48   #53
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Det varierer veldig. Vasker som regel i vaskehall.
Det er det forøvrig som regel mannen som gjør når han ee på farten et eller annet sted kveldstid når det et tilbud på slikt. (Jeg er litt redd sånne vaskehaller etter at bakfelen på pajeroen vi hadde før ble løftet opp i en vaskehall. Herregud så redd jwg ble!)
Dekk settes ofte bort. Hender jo man må ha på nye dekk på felgene og slikt, og det er vanskelig å gjøre selv. Gjøres det hjemme gjør mannen min det.

Innvendig vask av bilen taes altfor sjeldent. Men må jo et par ganger i året. Rydder den oftere da.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 21:49   #54
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen gjør begge deler, men innimellom kjører vi dem igjennom vaskehallen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 21:55   #55
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg kan ikke huske sist vi skiftet dekk selv. Det gjør andre mye bedre - og raskere - enn oss, så det betaler vi gjerne for.

Når det gjelder bilvask, så har jeg og yngstejenta flere ganger vasket bilen vår (kun utvendig) for gøy. Litt som Teofelia, egentlig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 23:58   #56
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen skifter dekk, vask og polering setter jeg bort.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 09:17   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Vi har fsktisk aldri hatt bolig med biloppstillingsplass utenfor. Da er det ikke lett å vaske bilen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 09:37   #58
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Mannen gjør alt selv på begge bilene..

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 10:10   #59
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg vasker min bil, mannen sin. Dekkskifte gjør vi sammen med naboen. Han har masse utstyr som gjør at det går mye fortere. Da tar vi alle 4 bilene samtidig.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 16:38   #60
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du dekk og vasker bilen selv?

Jeg og pappa skifter dekk sammen på min bil. Jeg kan skifte dekk selv, men jeg er visst ikke så sterk i armene, så han må hjelpe meg.

JEg vasker stort sett i maskin.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no