Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mange biler har dere?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere?
Ingen 17 6,42%
En 117 44,15%
To 113 42,64%
Tre 14 5,28%
Fire eller flere 4 1,51%
Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 21:17   #121
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har ein og sparer til nummer to. Det er eit reelt behov, fordi spesielt eg bruker mykje pengar på taxi. Eg køyrer mykje meir enn eg liker i eit miljøperspektiv, men har reelle behov som gjer at eg bare må svelgje den kamelen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:26   #122
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Me har to. For oss har det vore ei investering som har auka livskvaliteten vår. No kan me gjennomføre dagsprogramma våre uten å heile tida måtte drøfte når me skal til og fra og heim og tilbake.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:27   #123
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg har ingen. Vraka nettopp Saab-en min ( ) fordi den ikke ville passere EU-kontrollen og kosta mer enn det smakte å reparere. Men vi har skole, jobb og butikk i umiddelbar nærhet og kommer oss til det meste annet med buss. Skulle det knipe, så er det alltids noen som kan låne meg en bil.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:37   #124
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi tar kollektivt, tenk. Det er én løs ovn der, da, men den var ikke mye i bruk i fjor.

Den har ikke varme på om vinteren, eller om sommeren når vi ikke er der. Vinterhytten har noe varme på vinteren, da.

Du trenger ikke forsvare deg altså. Det var bare et alt for billig poeng til å la passere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:45   #125
Antiga
Fullverdig medlem
 
Antiga sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 39
Antiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to, Volvo XC 70 og Honda Cr v.
Vi bor landlig til, greit med firehjulstrekk og deilig å være uavhengige av hverandre.

__________________
01 05 12
Antiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:45   #126
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

To voksne, et førerkort og en bil. Den som innehar førerkortet disponerer også bilen.

Mannen går til jobb.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:54   #127
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kan godt være miljøsnobb, jeg. Eller antioverforbrukssnobb. Om det er "i vinden", så er det jaggu på tide.

Ja, det hadde ikke gjort noe om det ble litt mer i vinden. Det er liksom ikke så stor nytte i å kildesortere og droppe scampi hvis man ikke vil gjøre noe med det som faktisk monner. Og det handler om antall biler, antall flyreiser, antall boliger osv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:06   #128
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

To. Må nesten ha det da vi valgte bort 7-seter og er seks i familien pluss to hunder. Har en liten Juke og en svær BMW.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:16   #129
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to biler, og begge kjører til jobb. Mannen kunne nok ha tatt kollektivt, det hadde involvert ett bytte og ca 1 time reisevei hver vei, så sant han var heldig med overgangene. Jeg kjører 80 km om dagen og offentlig utgår med høye kneløft. Jeg samkjørte med to kollegaer en periode, men nå går ikke det lenger, da vi ikke bor i nærheten av hverandre lenger og det er andre logistikk utfordringer. Når vi bodde og jobbet i Oslo, brukte vi bare buss/bane.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:19   #130
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi hadde selvfølgelig spart masse penger på at jeg hadde jobbet på en av ungdomsskolene her vi bor, men det utgår enn så lenge. Men jeg har tenkt på det nå og da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:21   #131
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, det hadde ikke gjort noe om det ble litt mer i vinden. Det er liksom ikke så stor nytte i å kildesortere og droppe scampi hvis man ikke vil gjøre noe med det som faktisk monner. Og det handler om antall biler, antall flyreiser, antall boliger osv.



(Eg våger ikkje diskutere flyreiser igjen, her).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:28   #132
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har en bil hver. Begge kjører ganske mye, til og fra jobb og også i jobben. Jeg kunne nok ha tatt toget, men det ville ha kostet meg en time ekstra reisetid hver dag tror jeg. Hadde jeg sluppet å bytte til bane etterpå tror jeg at vi hadde solgt den ene bilen, da hadde jeg tatt kollektivt i jobb også, og ordnet med mannen de dagene jeg måtte ha bil. Men jeg har prøvd det og enn så lenge med henting osv så funker det ikke.

Jeg synes det kunne være mye dyrere å fly, det koster jo omtrent ikke mer enn bussen. Antall flyreiser må kraftig ned om vi skal beholde denne kloden på sikt tror jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:43   #133
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Ingen. Vi har ikke hatt bil på 4 år og er strålende fornøyd med det. Vi leier bil 2-3 uker i året og det er nå litt kjekt å reise litt. Vi må vel ha oss en 7 seter når vi en gang flytter tilbake til Norge.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 22:43   #134
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to biler. Bor relativt sentralt, men har begge reisevei på rundt 2 mil hver vei. Skulle vi brukt kollektivtrafikk (krever bussbytte) måtte vi jobbet redusert for å rekke levering og henting i bhg.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 23:49   #135
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du trenger ikke forsvare deg altså. Det var bare et alt for billig poeng til å la passere.

Jeg forsvarer da ikke, jeg forklarer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 23:51   #136
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

1 bil, brukes mye. Alle andre i gata har 2 biler.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 00:19   #137
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vet nesten ikke hvordan jeg skal svare, men vi har en bil og så har mannen firmabil. Firmabilen kan kun brukes i jobbsammenheng og det er jo firmaet sin bil og de holder alle utgifter.
Så det er en bil vi har i mine øyner.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 07:54   #138
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

2 her. En gammel, rimelig Saab og en nyere Galaxy (siden vi snart har 4 barn). Saaben brukes mest. Kjører til og fra jobb, og vi kjører sammen når jeg har dagvakt (jobber nær hverandre). Når jeg har vakt er det vel tungvindt med kollektiv. Sommerhalvåret er det mulig å sykle. Galaxy bruker vi når alle sammen skal et sted og på lengre turer.

Håpet er å bytte ut Saaben når den ikke går gjennom EU-kontroll uten store utgifter, med en trygg og god el-bil/hybrid. Galaxy må vi ha til de to største barna har flyttet ut.

__________________
99, 00, 04, aug. 14

Sist redigert av Svanen : 20-03-14 kl 08:44. Årsak: telefonen fikk hikke, så jeg fikk ikke skrevet ferdig
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 08:50   #139
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg skrev 2 biler, men vi har kun 1 privatbil. Den andre er firmabilen til mannen, og brukes til og fra jobb.
Hadde vi ikke disponert firmabilen måtte vi nok hatt 1 bil til. Vi bor veldig usentralt, og jobber ulike steder.
Vårt behov for 2 biler har ingenting med fritidsaktiviteter å gjøre, men et behov for å komme seg til og fra jobb.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 09:07   #140
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har 4.
En Audi 80, brukes av meg,
Nissan Leaf,brukes av mannen,
Porsche Turbo 993,mannens brukes litt på sommeren og en VW LT, mannens, brukes når han har prosjekter på gang hvor varebil er kjent å ha.


Sist redigert av carmenzita : 20-03-14 kl 10:24.
carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no