Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mange biler har dere?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere?
Ingen 17 6,42%
En 117 44,15%
To 113 42,64%
Tre 14 5,28%
Fire eller flere 4 1,51%
Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 19:08   #101
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg kan godt være miljøsnobb, jeg. Eller antioverforbrukssnobb. Om det er "i vinden", så er det jaggu på tide. Og lar seg finfint kombinere med å være kultursnobb.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:17   #102
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to. Bruker begge bil i jobben til en viss grad. Om få uker er den ene en elbil

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:27   #103
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har ingen privat , men disponerer en firmabil . Jeg sykler eller tar kollektivt til jobb .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:30   #104
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har 2 privatbiler + firmabilen til mannen. Firmabilen brukes kun til jobbrelatert kjøring, den har GPS registrering. Vi bor i ødemarka slik til at det må kjøres til alt, også hvis ungene skal leke med andre unger.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:32   #105
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg disponerer en bil, den er egentlig foreldrene mine sin, men de har kjøpt seg ny. Jeg håper den holder til sommeren, for etter det trenger jeg egentlig ikke bil noe mere.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:44   #106
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

For tiden har vi en hver plus en "halv" Forester utshuset Og en halv forester hos en kompis

I fjor hadde vi en kjørbar forester , en hel ikke kjørbar og en i deler. Og året for der hadde vi en hage MB
Og året for der hadde vi 3 kjørbare biler og en hagebil.

Vurderer å bytte en bil ut i en hybrid,men må først ha råd til det :/


Vi er nødt til å ha en hver, ellers må en gå på jobb å jeg nekter å skal starte å gå til jobb kl 5 om mårningen for å rekke jobb kl 6 og så bruke 1 time hjem. Går veldig lite busser her, første går kl 810 og er skolebuss,
Kunne ha bruk 30 min å gå til sentrum å så vente nesten 1 time for å ta bussen hjem når jeg er ferdig kl 15.
Men da kan jeg ikke hente snoopy på SFO. For da måtte jeg ha tatt en buss fra sentrum og til skolen, så måtte vi ha tatt en buss ned til sentrum igjen å håpe på at vi er i sentrum før 1615 da siste bussen opp til oss går.

Minuset med å bo på opp på fjellet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 19-03-14 kl 20:35.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:03   #107
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Selvsagt avregnet i forhold til hvor langt ut i huttiheita man bor og hvor stort behov man faktisk har for den ekstra bilen. De fleste jeg kjenner som har to eller flere biler i husholdningen bor jo omtrent slik jeg gjør i forhold til kollektivtrafikk, men så "må" de ha to biler fordi de har påført seg selv en ganske så komplisert hverdag der alt må være med. (Noe jeg skrev litt om i den andre tråden.)

Byråkratiet lenge leve

Tror vi hadde kommet langt med å doble årsavgifta for bil nummer 2, med unntak for kommunene som har nedsatt arbeidsgiveravgift. Det stemmer sånn noenlunde overens med begrepet "distriktskommuner". Vi ville fått en enda større eksplosjon av elbiler, men det har jo mange positive ringvirkninger (selv når de er bil nummer 2).

Klart det nytter å innskrenke tallet på biler, men det er viktigere å redusere bruken av dem. Og der syns jeg det kommer tydelig fram i denne tråden at parkering er noe av det aller viktigste. Er det tungvint og dyrt å parkere, så er det mange som "like så godt kan ta bussen".

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:06   #108
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Ja, jeg er absolutt for dyre parkeringsplasser og masse bompengeringer også, men man kommer jo ikke bort fra at det er ganske ressurskrevende og forurensende å produsere en bil også. I tillegg fører økt tilgang til økt bruk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:07   #109
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to biler. En elbil som brukes til pendling mellom hjem og jobb, og en 7-seter som er turbil og småkjøringsbil når vi skal handle og kjøre barn til trening. Elbilen er ganske skrøpelig og pitteliten, duger best til transport 2-3 mil.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:08   #110
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har en bil. Mannen min bruker den daglig, jeg tar bussen.

Vi bor relativt sentralt. Hadde vi skullet bo f.eks. på mitt hjemsted hadde vi måttet ha to biler.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:27   #111
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to elbiler. En Miev og en Leaf. Elsker dem begge.
Jeg trenger strengt tatt ikke bil til dagen, men det er jo greit å ha to biler når man vor på bygda. :skrape:

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:36   #112
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.333
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Akkurat for øyeblikket har vi tre biler, men den ene er til salgs, så vi skal ha to etterhvert. Fikk nettopp en helt ny bil. Vi bor slik til at vi er helt avhengige av å ha hver sin bil.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:41   #113
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har én bil, mannen sykler til jobb sommer som vinter. Det er uaktuelt å klare seg uten, jeg trenger min relativt ofte i jobbsammenheng (det er også en firmabil).

Men jeg er ganske fornøyd likevel med at vi klarer oss med én bil der vi bor. Ikke skal vi på lang flytur i sommer, heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:44   #114
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Men jeg er ganske fornøyd likevel med at vi klarer oss med én bil der vi bor. Ikke skal vi på lang flytur i sommer, heller.

Jeg syns kanskje at folk med tre boliger kan begrense skrytet over å bare ha én bil noe, altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:44   #115
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to realtivt nye biler, den ene under ett år gammel. Vi bor litt utenfor byen og kollektivtrafikken er ikke-eksisterende på denne kanten. Jeg er avhengig av å kunne bruke bilen i løpet av arbeidsdagen, så er mannen innimellom. Når den eldste bilen skal byttes ut i løpet av året, byttes den i en elbil.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:47   #116
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns kanskje at folk med tre boliger kan begrense skrytet over å bare ha én bil noe, altså.

Pøh, det er en hytte fra 1923, så den er ikke det minste miljøfiendtlig. Den har jo ikke kloakk, en gang, som kjent.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:49   #117
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Pøh, det er en hytte fra 1923, så den er ikke det minste miljøfiendtlig. Den har jo ikke kloakk, en gang, som kjent.

Og dere fyrer selvsagt med tørket torv og tar dere dit på flåte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 20:50   #118
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi tar kollektivt, tenk. Det er én løs ovn der, da, men den var ikke mye i bruk i fjor.

Den har ikke varme på om vinteren, eller om sommeren når vi ikke er der. Vinterhytten har noe varme på vinteren, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 19-03-14 kl 21:18.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:08   #119
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

2, siden vi bor landlig der kollektiv ikke er et alternativ når barnehagen ligger et stykke unna bussruta, samt at jeg jobber turnus. Dermed blir det for mye styr all den tid jeg jobber et stykke unna mannen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 21:10   #120
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Ingen, aldri hatt. Har ikke førerkort heller, noen av oss.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no