Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mange biler har dere?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere?
Ingen 17 6,42%
En 117 44,15%
To 113 42,64%
Tre 14 5,28%
Fire eller flere 4 1,51%
Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 18:54   #81
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi eier en, konebilen min. Og så har mannen firmabil. Hadde han ikke hatt firmabil hadde vi ikke hatt to biler. Tror jeg. Han samkjører med broren sin hver dag. Det er uhyre knotete å komme til min jobb med kollektivt, rett og slett uaktuelt.

Jeg bruker min bil til og fra jobb hver dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 18:57   #82
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Tenker at det burde vært en skyhøy avgift forbundet med innkjøp at en bil nr. to i en og samme husholdning. Det samme med sydentur nr. to i løpet av et år (eller fem, for den saks skyld) :dønn seriøs:

Vi har en bil.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:02   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har én bil. Vi kan ha det fordi vi har bosatt oss rimelig sentralt. Hadde vi bodd mer upraktisk til i forhold til jobb og kollektivtransport skulle det holdt hardt. Bilen er en 2006-modell touran, strengt tatt et nummer mindre enn vi burde hatt, men vi har valgt å greie oss med den og prioritere huslån en stund til vi har kommet oss etter sist flytting. Men jeg kjenner at trafikkpolitikken i byen her gjør det stadig mer aktuelt med en bil nr 2 som går på strøm.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:02   #84
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to, hadde slitt med å få hverdagen til å gå opp hvis ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:03   #85
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tenker at det burde vært en skyhøy avgift forbundet med innkjøp at en bil nr. to i en og samme husholdning. Det samme med sydentur nr. to i løpet av et år (eller fem, for den saks skyld) :dønn seriøs:

Vi har en bil.

Distriktsbosetningsavgift.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:09   #86
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi er forresten også unntak som har en bil, de fleste rundt her har (minst) to biler. Bor på bøgda. Elbilandelen for bil nr to er høy. :vest for Oslo:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:10   #87
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Distriktsbosetningsavgift.

Selvsagt avregnet i forhold til hvor langt ut i huttiheita man bor og hvor stort behov man faktisk har for den ekstra bilen. De fleste jeg kjenner som har to eller flere biler i husholdningen bor jo omtrent slik jeg gjør i forhold til kollektivtrafikk, men så "må" de ha to biler fordi de har påført seg selv en ganske så komplisert hverdag der alt må være med. (Noe jeg skrev litt om i den andre tråden.)

Jeg håper den dagen kommer da det blir like pinlig, og harry å si "Ja, vi har tre biler" og "Ja, vi reiser til Syden flere ganger i året" som det i dag er å si "ja, jeg røyker når jeg er gravid" og "selvsagt slenger jeg fra meg søppelposen min midt på gata."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:13   #88
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Er det ikke ganske in å si at man har bare en bil og at det er et verdivalg? På reisefronten er det verre stilt, det å like å reise mye og oppleve verden er vel nærmest høykulturelt. Eller noe sånt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:14   #89
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Er det mer greit å reise flere ganger i året hvis man ikke drar til syden?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:15   #90
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Er det mer greit å reise flere ganger i året hvis man ikke drar til syden?

Så lenge det ikke er charter og man ikke bruker mye penger på turen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:17   #91
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har en bil. Har bare en parkeringsplass også. Mannen min er avhengig av bil, jeg busser og sykler og maser på faren min.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:17   #92
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Så lenge det ikke er charter og man ikke bruker mye penger på turen.

Men da er du vel mer på kultursnobberi enn miljøsnobberi. Og det er jo mye bedre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:19   #93
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har en. Jeg går/ sykler til jobb (15 minutter gange), mens mannen kjører. Noen ganger skulle vi hatt to, men som regel går det greit.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:24   #94
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det ikke ganske in å si at man har bare en bil og at det er et verdivalg? På reisefronten er det verre stilt, det å like å reise mye og oppleve verden er vel nærmest høykulturelt. Eller noe sånt.

Hvis det er meg du sikter til, skrev jeg jo at det burde vært høyere avgifter på flyturer også. Jeg synes absolutt ikke det er OK å skryte på seg en bil av miljøhensyn mens man reiser jorda rundt tre ganger i året, derfor tok jeg med fly i sammen åndedrett/setning som bil.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Er det mer greit å reise flere ganger i året hvis man ikke drar til syden?

Selvsagt ikke, hvem har sagt det?

Jeg synes ellers det er ganske kjipt å bli beskyldt for miljøsnobberi, ærlig talt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:26   #95
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes ellers det er ganske kjipt å bli beskyldt for miljøsnobberi, ærlig talt.

Var den til meg? Det var overhodet ikke ment som noen beskyldning mot deg, bare et spøkefullt svar til Katta. Jeg er såklart enig med deg i at det er miljømessig uforsvarlig å fly mange ganger i året, selv om jeg gjør det selv.

(Jeg mener ikke å snobbe med vårt manglende bilhold heller - det er dessuten et valg som er gjort mer ut fra hvordan vi ønsker å leve og bo enn fordi vi mener oss å være mer miljøbevisste enn andre.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:29   #96
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har én bil. En 7-seter som er relativt ny (3 år gammel).

Jeg går til jobb når det er ålreit vær eller jeg ikke skal i kundemøter. Mannen tar alltid kollektivt til jobb, for han har ingen parkeringsplass på jobben.

De gangene jeg ønsker meg 2 biler er når en unge skal spille fotballkamp på en side av byen og en annen unge skal i bursdag et annet sted samtidig. Men vi bor sentralt og har god tilgang på busser. Dessuten har vi masse naboer som ofte enten skal på den samme fotballkampen eller i den samme bursdagen og så samkjører/sambusser vi.

Her vi bor er det relativt vanlig å ikke ha lappen/bil. En stund var jeg faktisk den eneste av mammaene i nabolaget som kjørte bil. (Det var en del pappaer som gjorde det, men ganske mange disponerer ikke bil daglig.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:32   #97
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Var den til meg? Det var overhodet ikke ment som noen beskyldning mot deg, bare et spøkefullt svar til Katta.

Jeg skjønte det, og burde vel hatt en eller annen snurtesmiley etterpå. Greia var bare at jeg synes miljø/overforbruk-problematikken er for viktig til at det kan fjases bort. (Og jeg fjaser jo ellers med det meste.)

Ellers er det jo ikke slik at jeg kan sette meg på min høye hest og si at jeg aldri reiser med fly, for det gjør jeg jo. Jeg reiser likevel mye mindre enn jeg kunne hatt råd til, og jeg er definitivt kommet dit at jeg ikke ville synes det var kult å legge ut "shoppingtur til London" i mai og "storbyferie til Paris" en måned etter på Facebookstatusen min.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:35   #98
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

To.
En Ford S-Max, 2008-modell.
En Opel Corsa, 2001-modell.

Nå kunne vi nok klart oss med en bil, men veldig greit å ha to biler når mannen begynner/slutter på jobb og kollektivtilbudet ikke er tilstedeværende.
I en periode hadde vi barn plassert i hele byen, fordelt på flere bydeler, og da sleit vi veldig med kun en bil.
Min jobb ligger slik til at jeg ville brukt en evighet med buss, og da er det veldig tidsbesparende med bil.

(Og vi flyr kun en gang hvert jubelår. )

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:41   #99
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

To. Alt annet er uaktuelt akkurat nå.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:59   #100
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Én bil per i dag. Men vi får se hvordan det går når man nå skal starte i ny jobb. Har tatt buss+tog til jobb før, men nå blir det buss-tog-buss. Får se hvordan det blir i praksis. I teorien skal ikke reisetiden bli så forskjellig til jobb, men man får se hvor punktlig en del ting er i praksis.

En endring i prisene her har også blitt skisset, så mulig kollektivt blir veldig mye billigere hvis Buskerud har gått inn i det samarbeidet som er i Oslo/Akershus. Er ganske store prisforskjeller på hver siden av fylkesgrensene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]

Sist redigert av mrc : 19-03-14 kl 20:11.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no