Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mange biler har dere?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere?
Ingen 17 6,42%
En 117 44,15%
To 113 42,64%
Tre 14 5,28%
Fire eller flere 4 1,51%
Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-14, 14:31   #201
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Treåring som ikke vil i vogn? He-he, her om dagen måtte jeg tvinge 7 1/2-åringen ned i sykkelvogna og sykle henne til skolen, da det brått viste seg at sykkelen hennes var punktert. :nazi:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 14:31   #202
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg kan love deg at å sykle med en uvillig unge i sykkelvogn for å rekke å levere i barnehagen før toget går ikke er en "koselig tid sammen" altså.

Det er en grunn til at jeg tok lappen, det er vel omtrent den sykkelturen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 14:33   #203
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg triller ungene i dobbelvogn oppoverbakke i 25 minutter. Men vi kjører ganske ofte til og fra barnehagen (4,3 km), vi gjør det. Til gjengjeld kjører vi veldig lite ellers og bruker kollektivt til jobb, og ingen av oss har eid en bil før vi rundet 38. Jeg kjører ikke i det hele tatt, da. Men det gjør jeg om noen måneder..

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 14:34   #204
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Det første halvtannet året sønnen min gikk i barnehage, hadde vi først 6 km og så 1 km til barnehagen (byttet fordi 6 km ble litt i overkant langt. ), og vi gikk begge veier. Dette var fantastisk bruk av tid. Nå er barnehagen rett utenfor døren vår, og selv om det er praktisk, savner jeg virkelig turene til og fra barnehagen vi hadde før. Også mener jeg oppriktig at det er viktig å lære dagens barn at man ikke trenger å kjøre alle steder, både av personlige hensyn og miljøhensyn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 15:19   #205
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Takk for spark i ræva, Tallulah. Jeg løper ofte til og fra jobb, men kjører også, enda det er latterlig kort. Det er fordi jeg hater å gå og sykle. Jeg vil mye heller løpe, men da må det dusjes. Jeg har begynt å gå i løpevennlig tøy mye av helga. Når jeg skal et ærend til "sentrum" (1 km unna) så løper jeg da det lille strekket. Fordi jeg misliker så intenst å gå. Jeg blir ikke svett av det, i hvert fall ikke sånn at det plager de jeg er sammen med, tror jeg.

Vi har hittil ofte satt bilen ved skolen (selv om vi går med barna til skolen eller de går i følgegruppe) for å spare et kvarter på ettermiddagen. Men det er jo ikke alle ettermiddager som er like trange, og den vandreturen med 6-åringen er gull, så vi skal bli flinkere til å droppe bil på hjemvei også. De dagene et barn har oppmøte på Valle Hovin klokka 17 og et annet skal hentes på piano 1630, derimot - da må man ta de kvarterne vi kan.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 15:20   #206
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Når 6-åringen begynner å gå selv så er målet å aldri bruke bilen til/fra jobb. Bare løpe. Det blir så fint!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:22   #207
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg har sjekket, og den korteste ruten jeg kjører regelmessig er på 5,5 km. Det er for å hente storesøster på en fritidsaktivitet. Prinsipielt er jeg enig i at en 13 åring kan komme seg hjem alene med bybanen, men når aktiviteten er ferdig kl 20.30, det er mørkt om vinteren og det tar tre kvarter lenger med bybanen enn å bli hentet, så blir hun hentet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:39   #208
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Kun en og med bare vesla og meg så trenger vi ikke fler.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:42   #209
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er ikke flyutslippene litt overdrevet? Det er forskjell på å kjøre og fly Oslo-Bergen, men ikke ENORM forskjell?

Tar du et par turer med familien til et sted nede i europa per år, har man vel CO2-utslipp som er over en gjennomsnittlig bruk av bilen. Slik framstår det i hvert fall på CO2-kalkulatorene jeg har prøvd tidligere.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:43   #210
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har to. Begge går til og fra jobb, barna går også til og fra skolen. De blir kjørt til noen av aktivitetene sine pga lange distanser, men det er også mye gåing, sykling og samkjøring med andre.

Vi hadde en bil inntil for to år siden, men da insisterte mannen på en nr 2 bil. Jeg lå alltid våken natt til mandager for å planlegge familielogistikken i den kommende uka og brukte enormt mye krefter på å få hverdagen til å gå opp. Nå har vi et mye enklere liv logistikkmessig sett selv om vi kjører lite. Vi har relativt nye biler. (Ny ved innkjøp for hhv 2 og 5 år siden)

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:20   #211
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg prøver å se for meg å ukeshandle uten bil. Det tror jeg ikke jeg hadde greid. Jeg liker å greie meg mest mulig uten bil,men akkurat ukeshandlinga må jeg nesten ha bil til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:22   #212
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg prøver å se for meg å ukeshandle uten bil. Det tror jeg ikke jeg hadde greid. Jeg liker å greie meg mest mulig uten bil,men akkurat ukeshandlinga må jeg nesten ha bil til.

Det er i grunn snaut at det går med bilen noen ganger. Vi må kjøre en mil for å ukehandle, så i alle tilfeller utenkelig uten bil.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:24   #213
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg kjører også en mil for å ukeshandle, men selv OM jeg skulle bestemme meg for å gjøre det på en av nærbutikkene her som jeg i grunnen dropper pga for dårlig utvalg ville jeg ha kjørt bilen over tror jeg. Ellers måtte jeg ha kjøpt noe jeg ikke er helt sikker på hva er til å frakte varene i hjem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:29   #214
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kjører også en mil for å ukeshandle, men selv OM jeg skulle bestemme meg for å gjøre det på en av nærbutikkene her som jeg i grunnen dropper pga for dårlig utvalg ville jeg ha kjørt bilen over tror jeg. Ellers måtte jeg ha kjøpt noe jeg ikke er helt sikker på hva er til å frakte varene i hjem.

Ja, hvordan ukehandler man uten bil? Hva har man varene i? Det er jo en del poser, for å si det sånn!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:31   #215
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Men vi har helt klart noe å gå på når det gjelder bilbruk. Mannen mer enn meg. Jeg bruker ikke mye bil egentlig. Ikke minst har vi litt å gå på når det gjelder å kreve av ungene at de skal komme seg fra a til b selv og ikke kjøre dem overalt.

Å bruke en ekstra halvtime for å kunne gå ungene til barnehagen derimot, hvordan får dere til det? Jeg her helt avhengig av å ha barnehage nær jobb for å kunne levere og hente innenfor åpningstiden og selv da holder det hardt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:33   #216
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men vi har helt klart noe å gå på når det gjelder bilbruk.

Det har ikke jeg. Jeg ga bort bilen min. Jeg kunne ikke kjøre den, vel og merke, but that should count for something!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:34   #217
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, hvordan ukehandler man uten bil? Hva har man varene i? Det er jo en del poser, for å si det sånn!

Man tar en drosje, for eksempel. Eller bussen. Eller sykler begge to, med ryggsekk og sykkelvesker. Eller man halvukeshandler, for den del.

Vi kjøpte var første bil da jeg var 37 år gammel. Da hadde vi to barn og hadde gjort det slik i årevis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:36   #218
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Vi har 1 bil.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, hvordan ukehandler man uten bil? Hva har man varene i? Det er jo en del poser, for å si det sånn!

Enig. Det er helt uaktuelt å ukeshandle, eller det er vel et par ganger i uka, uten bil. 5-6 poser på sykkelen klokka halv ti om kvelden?

Jeg har også mye å gå på ift å redusere bilbruk på korte avstander, men ja, jeg synes det har en verdi å kjøre litt ekstra bil med små barn for å få mer tid sammen og for å få sovet en halvtime ekstra hver natt. Jeg har ikke en gang dårlig samvittighet for at jeg bruker bilen for å ukeshandle når man skal hjem til kveldsjobbing.

Men jeg har ikke profilert meg som miljøaktivist på noen som helst måte da, jeg spiser scampi også, og jeg kjøper ikke dyre klær. Vi bruker i tillegg altfor mye tørkerull.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:37   #219
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Ta drosje? Det er jo ikke akkurat mer miljøvennlig enn å kjøre selv. Mindre, siden drosjen også må kjøre til/fra oss. Buss, ikke et alternativ her. Sykle? Kanskje, når minsten kunne syklet selv. Men da haddet vi neppe fått handlet for hele uken. Og sykle en mil fullastet med dagligvarer? Med minst et barn på slep? Virkelig, folk gjør det?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:38   #220
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Jeg hadde ikke bil før jeg var 35 og hadde to barn. Jeg handlet to ganger i uken, stort sett med sekk, fikk grønnsaker levert på døren og slapp dermed noe av den tyngste bæringen og brukte tøybleier slik at vi slapp å frakte masse store bleiepakker.

Nå har jeg bil, ukeshandler og veier i hvert fall 5 kg mer enn jeg gjorde den gangen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no