Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-14, 21:00   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Hvordan gjør man for å få smileys inn i tekst (sms, snap, altmulig) på en Samsung Galaxy S3?
Trenger teskjeforklaring siden jeg bare kan iPhone.

Og hva er forskjellen på Google-tastatur og Samsung tastatur på nevnte tlf? Hvilken bør hun velge?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 21:46   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Jeg bruker SwiftKey tastaturet til min S3, liker det best. Uten at jeg kan gi noen forklaring på hvorfor.
Smilies får man inn ved å trykke på tasten til venstre helt nede. Du ha den i midten og en på hver side som lyser opp da velger man bare "sett inn smiley.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 23:29   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Er det noe man laster ned, swiftkey?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 00:01   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Ja, det er det. Via Play Butikk. Først er det gratis, etter en måned (?) så må man kjøpe det, koster noen få kroner.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 00:21   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Jeg har også swiftkey, veldig fornøyd.

Smileysene er ikke all verden da, nok for mitt bruk. Men man kan laste ned apper for smileyer og så integrere de på et vis. Men jeg vet ikke hvordan.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 01:09   #6
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Emoji lastes gratis ned fra Google Play. Når du skriver sms kan du trykke på tastaturknappen øverst, evt holde inne der du skriver. Prøv også under Innstillinger under Språk og inndata.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 11:46   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Henger her, jeg vil også gjerne ha tips til mere gøye smilies. Ser de som har iPhone har mye bedre utvalg og det vil gjerne jeg ha også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 17:56   #8
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Vær obs på at om man installerer en SMS-app, så kan det være at engangskode-appen for å komme inn på nettbanken ikke virker slik den skal.

Nærmere forklart så kommer kodene i en uforståelig sms og ikke direkte i engangskode-appen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 23:10   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Ingen som kan komme med en oppskrift?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 23:26   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Jeg har jo svart deg.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 23:59   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Ok takk, skal forsøke i morgen (mobilens eier har lagt seg).

Edit: Hvilken Emoji bruker du? Vi forsøkte med en som vi ikke fikk til å funke.



(jeg synes det er på grensen til pinlig å starte en tråd som dette, jeg som ellers grenser/grenset til nerd på data... men android-telefoner har jeg aldri tatt i før)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 07:50   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Jeg brukte den første som dukket opp da jeg søkte. Vet ikke eksakt hva den heter.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 00:33   #13
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung Galaxy S3 - smileys/emoji-tastatur

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ser de som har iPhone har mye bedre utvalg og det vil gjerne jeg ha også.

Men vil det ikke være slik at selv om du kan sende slike smileys, så vil ikke mottakeren kunne se dem med mindre de har lastet ned samme app? Da er jo mye av poenget borte.

Jeg syns standard-smileyene ala :-) og :-( som blir tilgjengelig ved å trykke på meny-knappen (eller "tasten til venstre helt nede" som var slik Propella forklarte det) er fine nok, og de vil se "kule" ut på Samsung-telefoner (og kanskje også andre telefoner med Android?) men sannsynligvis se ut som helt standard smileys for telefoner som ikke har lagt inn spesielle ikoner for disse symbolene.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
non-iphone, samsung

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no