Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Smart" telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-13, 15:41   #41
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Jeg irriterer meg over at så mange folk ikke tenker selv.

Om man liker iPhone, er det bevis for at man ikke tenker selv?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 15:51   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.


Jeg vil tippe at "smart" telefonene er noe som 5-10% av befolkningen EGENTLIG ønsket, og trengte.

På hvilket grunnlag hevder du dette egentlig? Hvem er alle disse som du hevder at har kjøpt smarttelefon som de i ettertid ikke klarer å bruke eller angrer på å ha kjøpt?

For min del tror jeg ikke jeg kjenner noen slike.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 16:23   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Her er det ingen som lar seg kjøpepresse. (Bare ikke søk opp tråder om Kindle.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 16:53   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg skjønner ikke helt frustrasjonen. Det finnes jo telefoner til all slags bruk. Det er ingen som tvinger en til å kjøpe smartphone. Kan ikke vi som liker det fortsette med det, også kan de som vil ha en pur ringefon velge seg det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 18:08   #45
andreas84
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 15
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

På hvilket grunnlag hevder du dette egentlig? Hvem er alle disse som du hevder at har kjøpt smarttelefon som de i ettertid ikke klarer å bruke eller angrer på å ha kjøpt?

Hovedsaklig Foreldre av venner og tidligere klassekamerater. De plages av problemene jeg allerede har nevnt.

Irritasjonsmomentet ligger i at det er en trend på lik linje med uggs, crocs og pels. Vi trenger det egentlig ikke. I tillegg blir mange eldre blir prakket på seg disse, det gjør det litt ekstra trist.

andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 18:12   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Hovedsaklig Foreldre av venner og tidligere klassekamerater. De plages av problemene jeg allerede har nevnt.

Irritasjonsmomentet ligger i at det er en trend på lik linje med uggs, crocs og pels. Vi trenger det egentlig ikke. I tillegg blir mange eldre blir prakket på seg disse, det gjør det litt ekstra trist.

Off da! Alle disse eldre som prøver å sende sessemsesser med giktiske fingre, mysende med kataraktiske øyne som strever med retinadisplayet og så får de det ikke til. Det er trist ja.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 18:13   #47
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Hovedsaklig Foreldre av venner og tidligere klassekamerater. De plages av problemene jeg allerede har nevnt.

Irritasjonsmomentet ligger i at det er en trend på lik linje med uggs, crocs og pels. Vi trenger det egentlig ikke. I tillegg blir mange eldre blir prakket på seg disse, det gjør det litt ekstra trist.

Trend på linje med uggs ja. Ja det tenker jeg.

Men jeg lever helt fint med smarttelefonen min, og jeg elsket at utviklingen gikk den veien!
Om folk trenger kun noe å ringe og tekste med så finnes det og, så folk kan faktisk velge.
Rart da at så mange faktisk velger det du mener de ikke vil ha.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 19:16   #48
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg har et nærmest uanstendig forhold til min elskede eplofon. Den er alltid i nærheten, enten i veska eller i lommen. Jeg slipper å dra på kamera, bok, ipod med lydbok, ipod med musikk, kalenderbok, laptop med mail, aviser, håndholdt spillkonsoll og telefon. Jeg har jo alt i ett! I tillegg kan jeg snapchatte, sjekke facebook og instagram, bruke nettbank og youtube.

Kunne den bare sminke meg, og fungere som busskort og visakort også, så hadde jeg jo ikke trengt veske en gang!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 19:17   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Min fungerer fint som busskort også. :ruterapp:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 19:42   #50
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Min fungerer fint som busskort også. :ruterapp:

Ja! Og flybillett!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 19:44   #51
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Smart" telefon

Flybillett glemte jeg! :facepalm: Hadde jeg bodd i Hovedstaden, hadde den nok blitt brukt som busskort også. Men nå bor jeg på molbovestlandet, og Kolumbushelvete har ikke kommet så langt enda. De har nok med å få bussene avgårde i rett tid.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 19:57   #52
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ja! Og flybillett!

Og kinobillett!
Og GPS!
Og alarmsystemstyring!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 20:02   #53
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

GPS, ja. genialt når man kjører seg bort i Toscana fordi det viser seg at det er rally for bittesmå fiater på den veien man egentlig hadde tenkt å ta.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 20:15   #54
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg synes vi skal kaste alt som er unødvendig. La oss løpe nakne i regnet!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 20:26   #55
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Hovedsaklig Foreldre av venner og tidligere klassekamerater. De plages av problemene jeg allerede har nevnt.

Hvis du er født i -84, så er vel flertallet av dine venners foreldre i midten av femtiåra eller så.

Jeg har ikke inntrykk av at den generasjonen sliter med sitt forhold til digitale løsninger akkurat. Men kanskje jeg skal foreslå for sjefen min at han bytter ut iPhone og Macbook med Doro og en skrivemaskin, siden han tross alt begynner å dra på årene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 20:49   #56
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Hm, jeg kunne sagt at jeg kunne vært mor di, 84, men i stedet skal jeg ønske deg velkommen på forumet. Ja til flere (unge) menn her, vi trenger mangfold.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 00:22   #57
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og kinobillett!
Og GPS!
Og alarmsystemstyring!

Og kupevarmer!
Og nøkkel til bilen!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 00:24   #58
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Og kupevarmer!
Og nøkkel til bilen!

Kan du åpne bilen med en smarttelefon?! Hvilken bil, og hvordan virker det?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 00:31   #59
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hm, jeg kunne sagt at jeg kunne vært mor di, 84, men i stedet skal jeg ønske deg velkommen på forumet. Ja til flere (unge) menn her, vi trenger mangfold.

Det er vel ingen motsetning der?velkommen, unge mann! Jeg er også gammel nok til å være moren din, og jeg tenker at alt var ikke alt var himla mye bedre før. Og iPhone ersmartere enn doro.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 00:48   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er også gammel nok til å være moren din, og jeg tenker at alt var ikke alt var himla mye bedre før.

Hva mener du? Savner du ikke de gamle telefonkioskene som var tidligere tiders alternativ til mobiltelefon? Enda så enkle de var å bruke? Ja, hvis man hadde mynter og ingen hadde stjålet telefonkatalogen, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no