Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-12, 13:22   #41
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Betalte 7000,- i 1988. Og ante ikke at det var blitt så dyrt. Ikke rart konfirmantene snakker om å spare til lappen. Jeg synes de får mye penger, men det er visst mangt som har endret seg siste 30 årene.

Jeg hadde ikke råd i 88 heller. Men pappa bestilte timer til meg, uten at han hadde tenkt å betale de. Han er grei sånn, men jaggu godt det er gjort. Jeg har fått kjørt veldig mye siden jeg tok lappen. Selv om jeg kun har bodd sentralt i by. En sann glede å lukeparkere på Majorstua sen kveld. . Eller i ubrøytede Stavangergata med automat.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:38   #42
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg fikk lappen som 18-åring og har heller aldri vært eplekjekk og gal sjåfør. Eneste gale jeg har gjort var å rygge min første bil, en Mazda 323, oppå en stein slik at eksosanlegget ble krøllet og bilen måtte bæres av steinen. Det gikk ikke utover noen andre enn bilen og pappas lommebok.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:46   #43
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

JEg er veldig glad for at jeg tok lappen da jeg var 18. Jeg har alltid brukt bilen mye og ser at alt hadde vært utrolig tungvindt uten bil. Husker ikke hva jeg betalte totalt, men mener at kjøretimene kostet 350 kr.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 14:51   #44
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Selvfølgelig. Jeg snakker om 31-åringer som har tatt førerkortet da de var 18 kontra 31-åringer som har tatt førerkortet da de var 31, siden det ble argumentert med at man ikke kom til å bruke førerkortet sitt før man var 31.

Eg var veldig utrygg då eg tok i bruk lappen eg hadde tatt som 18-åring i ein alder av 27. Det tok relativt lang tid før eg våga køyre utan copilot i passasjersetet. Eg burde definitivt ha friska det opp, med nokre køyretimar, før eg begynte å køyre sjølv. Men det tok eg meg ikkje råd til.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 14:55   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Selvfølgelig. Jeg snakker om 31-åringer som har tatt førerkortet da de var 18 kontra 31-åringer som har tatt førerkortet da de var 31, siden det ble argumentert med at man ikke kom til å bruke førerkortet sitt før man var 31.

Eh, nei. Ikke man. Jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 15:26   #46
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Tok lappen for ett år siden, ca 35000.-. Nå må jeg spare til vesla.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 17:09   #47
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Tok lappen i 2004 og betalte ca 15 000 kr. Hadde ikke så mange kjøretimer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 17:16   #48
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Knirk her også.
Jeg tok lappen i 88 og betalte litt over 6.000,- Kjøpte egen bil med en gang og har hatt egen bil siden. Har kjørt bil hver eneste dag etterpå.

Jeg tok også lappen i 88 og har stort sett kjørt daglig siden da. Husker ikke hva det kostet (mamma og pappa betalte, men det var ihvertfall helt andre priser (og mindre obligatorisk) enn nå).

Må nok snart opprette egen sparekonto med tanke på dette for LilleVenn

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 17:18   #49
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg kjørte opp i oktober i fjor og betalte 22035 kr for alt. Det vil si førstehjelpskurs, mørkekjøring, intensivkurs på kjøreskole og førerprøven (teoriprøve, leie av bil, praktisk prøve og selve førerkortet).

__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014

Sist redigert av Kims : 18-12-12 kl 17:32.
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 17:30   #50
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg skulle til å svare, men så kom jeg på at det er blitt nesten åtte år siden jeg tok sertifikatet som 29-åring. :utdatert:

Samma her i februar er det faktiskt 8 år siden jeg tok den, nesten 23 år gammel. Tror min havnet på rundt om 16 000.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 18:45   #51
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

3 år siden jeg tok den, 27 år gammel. Jeg betalte mellom 20-25.000. Da hadde jeg kun tre doble kjøretimer.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 18:50   #52
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg tok lappen i 1988 :knirk: og betalte vel ca 9.000. Nå begynner det å bli dyrt, gitt.

Jeg tok den i 89 og betalte vel noe rundt der. Spørs om man bør spare, men det er fortsatt 9 år til, så jeg håper at vi sitter greit i det da.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 19:10   #53
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg holder fremdeles på med min. 50 000 and counting.

Glad jeg slipper å betale det selv. Takk mamma!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 20:08   #54
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Det nærmer seg ti år siden jeg tok lappen som 25 åring.
Jeg hadde kun en kjøretime, så langkjøring, forbikjøring, mørkekjøring og glattkjøring som obligatorisk. Også en dobbeltime samme dag som oppkjøringen. Og teoriprøven så klart.

Jeg slapp unna med 10 000,-
Glad jeg tok den da jeg gjorde, for jeg har kjørt bil omtrent hver eneste dag siden da.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 20:18   #55
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg fikk lappen for 16 år siden ( ) så prisen er nok veldig utdatert (litt over 10.000). Dette var kun det obligatoriske mener jeg å huske. Jeg var uansett så heldig at min far betalte for meg. Vi bodde der ingen skulle tru at nokon kunne bu og han var nok bare glad til at han slapp all kjøringa.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 20:54   #56
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Mine barn skal ta lappen når de er 18 enten de vil eller ikke, og jeg skal betale.

Ja, det er det jeg pleier å si i diskusjoner som dette, at man står litt friere på (sommer)jobbmarkedet også om man har lappen. Utrolig mange jobber hvor det forventes at man kan kjøre firmaets bil(er) av og til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 21:34   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja, det er det jeg pleier å si i diskusjoner som dette, at man står litt friere på (sommer)jobbmarkedet også om man har lappen. Utrolig mange jobber hvor det forventes at man kan kjøre firmaets bil(er) av og til.

Det tror jeg avhenger igjen av hvor man bor, på samme måte som om lappen er nødvendig for å komme seg rundt eller ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 21:36   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg tenker at om han så bor midt i Oslo, skal sønnen min ta førerkort når han kan. For plutselig bor han ikke der mer, plutselig forandrer ting seg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 21:38   #59
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg betalte 52000 i mai i år ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 21:41   #60
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

I forhold til ungene våre og når de skal ta lappen kan jo mye ha forandret seg til da, så helt bastant skal jeg ikke være den ene eller andre veien, men jeg tror at det fortsatt vil være greit å ha førerkort og jeg kommer til å oppfordre til at de tar det når de har mulighet (og vi sponser det).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no