Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-12, 13:06   #21
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg skulle til å svare, men så kom jeg på at det er blitt nesten åtte år siden jeg tok sertifikatet som 29-åring. :utdatert:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:07   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg tok lappen da jeg var 22, i 2003. Betalte vel omkring 15 000,- totalt. At det er min dobbelt så dyrt nå, er jeg klar over, men det føles helt avsindig mye!! 40k er ikke usannsynlig har jeg skjønt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:08   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Og "tryggere sjåfør når man er 30"-argumentet blir jo litt fjernt, for om man kan bli en trygg sjåfør ved å begynne helt fra scratch når man er 30, kan man bli en trygg sjåfør om man tilfeldigvis har hatt førerkort i 12 år før man faktisk bruker det også. Det er jo ingen som nekter en å ringe en kjøreskole og forklare at man har kjørt opp for mange år siden, ikke brukt det og be om et par kjøretimer for oppfriskning. Ingen kjøreskole kommer til å si nei til det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:10   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tok lappen frivillig under tvang fordi mannen min ville at jeg skulle ha lappen. Han var vel lei av å være sjåføren min etter 12-13 år. Men det er jo klart at økonomien hadde noe å si. Hadde jeg vært alene for eksempel så hadde jeg jo aldri klart det.

Nettopp. Jeg er jo alene, og det er ingen i verden som bryr seg om jeg kan kjøre bil eller ikke, med unntak av meg selv. Og jeg føler veldig på det, det ødelegger mye for sønnen min og meg at vi bor her vi bor og ikke har bil. F.eks. stjeler det veldig mye tid i hverdagen vi utvilsomt kunne hatt nytte av å bruke til andre ting.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:11   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg er HELT sikker på at jeg var en bedre sjåfør når jeg tolk lappen som 31 åring enn jeg hadde vært som 18 åring. Når jeg var 18 år var i alle fall jeg helt dust. Og det er jeg sikkert ikke alene om.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:15   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er HELT sikker på at jeg var en bedre sjåfør når jeg tolk lappen som 31 åring enn jeg hadde vært som 18 åring. Når jeg var 18 år var i alle fall jeg helt dust. Og det er jeg sikkert ikke alene om.

Selvfølgelig. Jeg snakker om 31-åringer som har tatt førerkortet da de var 18 kontra 31-åringer som har tatt førerkortet da de var 31, siden det ble argumentert med at man ikke kom til å bruke førerkortet sitt før man var 31.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:19   #27
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg tok lappen da jeg var 18, og jeg er en tryggere sjåfør nå som 33, enn jeg var da. Er ikke det ganske selvsagt? Faktisk kan det jo godt hende at jeg er en tryggere sjåfør nå, enn jeg ville vært dersom jeg nylig hadde tatt lappen. Det er mange som tar lappen i voksen alder som er veldig usikre og virrete, synes jeg.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:27   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Og "tryggere sjåfør når man er 30"-argumentet blir jo litt fjernt, for om man kan bli en trygg sjåfør ved å begynne helt fra scratch når man er 30, kan man bli en trygg sjåfør om man tilfeldigvis har hatt førerkort i 12 år før man faktisk bruker det også. Det er jo ingen som nekter en å ringe en kjøreskole og forklare at man har kjørt opp for mange år siden, ikke brukt det og be om et par kjøretimer for oppfriskning. Ingen kjøreskole kommer til å si nei til det.

Selvfølgelig. Men jeg vet fremdeles ikke om noen som har gjort det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:31   #29
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Det er 24 år sidan eg tok lappen. Eg hadde 10 kjøretimar og litt lesing i ei bok + hadde glattkjøring og mørkekjøring. Det var det heile, og det kosta nokre få tusen - hugsar det ikkje lenger. Det er sjølvsagt altfor lite!

Må begynne å spare til ungane ja...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:34   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg tok lappen i 1988 :knirk: og betalte vel ca 9.000. Nå begynner det å bli dyrt, gitt.

Må jo bare begynne å spare nå!

Jeg betalte vel tre-fire tusen for lappen min da jeg var atten. Over tredve år siden.

Dere som var over tredve før dere tok lappen, dere vet jo ikke om dere hadde kommet til å kjøre mye eller ikke om dere hadde tatt den før.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:35   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Knirk her også.
Jeg tok lappen i 88 og betalte litt over 6.000,- Kjøpte egen bil med en gang og har hatt egen bil siden. Har kjørt bil hver eneste dag etterpå.

Stedatter tok lappen for 3 år siden og betalte 25.000,-. Eller, jeg og mannnen betalte da. Vi lovet det da hun var konfirmant.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:44   #32
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg tok lappen nå i år, og endte på rett under 35.000. Da trengte endel kjøretimer. (Men ikke latterlig mange, i følge kjørelæreren min. )

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:48   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Tre år siden, 32000 alt inkludert, bortsett fra avgifter i forbindelse med oppkjøring - jeg husker ikke hvor mye de var på. Hadde hauger av kjøretimer, jeg hadde kjøpt en pakke der jeg fikk så mange timer jeg trengte til jeg besto oppkjøringen inkludert. Tror jeg endte på 66 timer eller noe.

Jeg tok lappen som 30-åring, og ja, jeg har angret på det. Ikke når jeg bodde i byen f.eks, men da jeg plutselig flyttet på landet med to unger og ingen bil forbannet jeg 18-årige megselv. Heldigvis hadde jeg mulighet (både tidsmessig og økonomisk) til å ta den ganske med en gang. Jeg har en venninne som holder på nå, og selvom økonomien ikke er et problem er det ikke bare bare å skulle presse inn kjøretimer innimellom full jobb, barn, mann som reiser mye etc.

Mine barn skal ta lappen når de er 18 enten de vil eller ikke, og jeg skal betale.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:49   #34
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Forskjellen på dere to og meg er jo at dere har hatt muligheten når behovet har kommet i voksen alder, om jeg forstår dere rett. Jeg trenger førerkort nå, og har på ingen måte økonomisk mulighet til det. Jeg kunne med fordel ha brukt de 30.000 ++ jeg brukte på hest da jeg var 22 på førerkort i stedet, og hatt et ubeskrivelig mye enklere liv i dag.

Jeg tok heldigvis lappen da jeg var ung, og er veldig glad for det. Har ei venninne som nå er i slutten av 30-åra og alenemor til to barn. Hun har ikke lappen, og verken tid eller penger til å få tatt den nå. Jeg kommer til å oppfordre barna mine til å ta lappen tidlig, for det er så mye enklere å få gjort det før man er "tatt av voksenlivet".

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 13:52   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg bodde supersentralt i by fra jeg var 20, bil ville vært mer styr enn nytte. Parkering osv ville jo blitt superstress.

Jeg er en trygg og forsiktig sjåfør, og jeg opplevde flere sjokk & vantro-episoder blant de 18-åringene jeg tok lappen sammen med. Ingen god risikovurdering, total oppvurdering av egne evner og lite forståelse av sårbarhet, fart, hvor myke mennesker er osv. Manglende empati og fantasi, rett og slett.

Jeg ville sikkert vært akkurat like idiotisk og eplekjekk da jeg var 18.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 14:07   #36
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg tok førerkort for snart 27 år siden og betalte ca 2500.- kroner, det var dyrt nok den gangen!

(Og jeg var voksen)
Er veldig glad for at jeg gjorde det da. Har brukt bilen mye oppigjennom årene.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03

Sist redigert av gullet : 18-12-12 kl 20:50.
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 14:10   #37
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Å milde moses, her må jeg visst spare ja.

Jeg også... vil heller spare til ei fin veske, men ser jo hva som er mest praktisk

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 14:10   #38
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Jeg kjørte opp for 2,5 år siden, mener jeg betalte ca. 32000.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 14:15   #39
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Tok lappen for to år siden og betalte ca. 40'000. Men jeg hadde mange kjøretimer, og to oppkjøringer

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 14:18   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som tok lappen som voksen, hva betalte du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Forskjellen på dere to og meg er jo at dere har hatt muligheten når behovet har kommet i voksen alder, om jeg forstår dere rett. Jeg trenger førerkort nå, og har på ingen måte økonomisk mulighet til det. Jeg kunne med fordel ha brukt de 30.000 ++ jeg brukte på hest da jeg var 22 på førerkort i stedet, og hatt et ubeskrivelig mye enklere liv i dag.

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Jeg tok heldigvis lappen da jeg var ung, og er veldig glad for det. Har ei venninne som nå er i slutten av 30-åra og alenemor til to barn. Hun har ikke lappen, og verken tid eller penger til å få tatt den nå. Jeg kommer til å oppfordre barna mine til å ta lappen tidlig, for det er så mye enklere å få gjort det før man er "tatt av voksenlivet".


Jepp. Jeg tok lappen som 19-åring i 1999, da jeg var i full jobb og bodde hjemme, brukte 18.000 på den og jeg hadde ikke hatt sjans i havet å ta den som voksen med huslån og mannens billån og SFO og barnehage og hele pakken. Dvs vi hadde selvsagt kunnet prioritere det, men jeg hadde irritert vettet av meg over å måtte bruke så mye penger på det nå da jeg kunne gjort det for halve prisen som yngre og med enda bedre råd. Så jeg er glad jeg gjorde det.
Jeg hadde ikke behov for det den gangen, for jeg bodde midt i smørøyet med tilgang til fantastisk kollektivtrafikk osv, men jeg tenkte fremover. Nå bor jeg på et sted uten buss i det hele tatt og hadde sittet innesperret i rekkehuset om jeg ikke hadde lappen. Så jeg er fryktelig glad jeg har den og egen bil, selv om jeg HATER å være 100 % avhengig av bil. Liker å ta buss jeg, men når det ikke går busser her så har man ikke så mange andre valg.

Jeg har forresten aldri vært en idiotisk og eplekjekk ung sjåfør. Aldri hatt uhell med unntak av den ene gangen i mai i år, da en dust kjørte inn i meg (hans feil altså). *fornuftig hele livet, stort sett*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 18-12-12 kl 14:24.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no