Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dieselbil som nekter å starte ...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-12, 12:41   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Det er kanskje lurt å kjøre en lengre tur da eller? Hvor lenge bør man kjøre for at det skal være noe poeng?

40-50 mil om det skal lades skikkelig ;-)

Bruk heller lader. Med det sagt, det er en del andre fordeler med at bilen får kjørt en litt lengre tur av og til, gjerne med litt belastning. Gjelder spesielt biler med dieselpartikkelfilter av en del typer, men også for å unngå forkoksing, få såpass varme i bilen at man får tørket opp litt etc.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 12:51   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Den alarmen kommer kun ved oppstart på iskalde dager hos meg, og det er tre langtrukne pip som høres, samtidig som batteriindikatoren i dashbordet blinker.
Er en VW Tiguan.

Det eneste jeg kan komme på som gir et kort pling slik du beskriver, og som ikke gir varsel på lampe, er om det er plussgrader ute, og man kommer ned til 3 pluss. Da varsler vår bil med et pling, for å gjøre oss oppmerksomme på at temperaturen nærmer seg null, og dermed fare for glatte veier.

Denne gir en rask beskjed i displayet på bilen, men ikke noen lampe som blir lysende.

Med dere hadde webasto med forvarmer/parkvarmer? Her er det lettere for at man tømmer batteriet, og mulig det er en ekstra alarm i henhold til dette. Ellers vil jo det kunne være et rødt batteriikon i dash også etter at bilen er startet om batteriet er dårlig. I det man starter å vri om nøkkelen vil vel dette batterikonet vise rødt selv om batteriet er helt ok, men om det forsetter å lyse etter bilen har startet er det problemer.

Noen biler med webasto har også to batterier. Er vel blitt mindre vanlig i senere år.

Tre lydsignaler på VW-modeller kan bety litt forskjellige ting. Men hvis det samtidig står på displayet er det vel det som gjelder. Hvis det ikke er backup-batteriet for alarm den gir beskjed om? Det er også tre pling...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 12:54   #43
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Takk for tips, skal skaffe en batterilader og teste først, men jeg ser at batteriet kan være 5-6 år gammelt hvis vi ikke altså skiftet det på denne bilen, men det klarer vi altså ikke helt å huske her. Så hvis ikke lading gjør susen er det vel greit å bare skifte det.

Med det sagt, det er de som kjører rundt med 10 år gamle batterier som er helt ok. Det handler litt om bruksmønster, hvordan bilen belaster batteriet og en rekke andre ting.

Mitt batteri er 7 år, ikke ladet ekstra noen gang, men ingen problemer selv nå når det er har vært -18 de siste dagene. Og vi har mye småkjøring i det daglige (på hverdagene går bilen normalt bare 7 km til konas jobb, så tilbake igjen - noen småturer på ettermiddagen på ungenes aktiviteter eller handling - i helgene er det gjerne ikke mer enn til kjøpesenter 6-7 km unna...).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 12:58   #44
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jada. Den hoster. Men ikke noe start.

Nytt batteri står på handlelisten når bilen skal inn på scervice her i Desember. Håper vi slipper noe mer krøll frem til da.
Som du sier har heller ikke vi hatt noe problemer med start i strengere kulde enn dette, så vi har vel også landet på dårlig batteri ja.

Ville sjekket hva de tok for batteriet. Er ofte at verkstedene er svindyre på slike kontra bilrekvisitabutikker.

kjøper man på bilrekvisitabutikk kan man se etter f.eks. Varta-batterier. Exide bruker også å ha gode batterier.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 13:05   #45
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Med dere hadde webasto med forvarmer/parkvarmer? Her er det lettere for at man tømmer batteriet, og mulig det er en ekstra alarm i henhold til dette. Ellers vil jo det kunne være et rødt batteriikon i dash også etter at bilen er startet om batteriet er dårlig. I det man starter å vri om nøkkelen vil vel dette batterikonet vise rødt selv om batteriet er helt ok, men om det forsetter å lyse etter bilen har startet er det problemer.

Noen biler med webasto har også to batterier. Er vel blitt mindre vanlig i senere år.

Tre lydsignaler på VW-modeller kan bety litt forskjellige ting. Men hvis det samtidig står på displayet er det vel det som gjelder. Hvis det ikke er backup-batteriet for alarm den gir beskjed om? Det er også tre pling...

Vi har webasto, men ikke som forvarmer.

Det er vel bare ett batteri i bilen, så vidt jeg kan komme på.

Jeg er noe i tvil om hva denne alarmen ved oppstart av kald bil egentlig indikerer. Jeg har også fått den alarmen ved nyladet batteri, og som mannen sier så skal det batteriet vårt være fullgodt ennå.

Jeg tenker vel kanskje at den alarmen kommer fordi at motoren drar tungt når den er så kald, og at det rett og slett bare er et varsel om at dette ikke er helt godt for batteriet om det vedvarer.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 13:13   #46
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

40-50 mil er litt i lengste laget gitt. Må finne ut av lading først tror jeg, og grave litt mer i hva den plingelyden kan komme av. Vi har en Peugeot 307sw, og den piper ikke ved temperaturer, det bare blinker på displayet.
Men det var en nyttig tråd dette, takk.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 17:15   #47
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Dieselvarmer, som i webasto eller eber, skal man også være litt forsiktig med når det er såpass kaldt. Dette er løsninger som krever en del av batteriet også, og er det mye småturer får man ikke tilbake nok kapasitet igjen. Webasto o.l. med parkeringsvarmer/forvarmer er noe som kan forårsake at man må bytte batteri litt oftere. Viktig da også er at det kjøpes et kraftig batteri.


Mange biler har plass til større batterier enn det som standard stod i bilen. Det kan være en fordel og trenger ikke koste spesielt ekstra.

Vi bruker ikke forvarmer vi da, har aldri sett behovet for å være ærlig. Men det brukes jo en del batteri når man peiser på full varme i kulden og bare kjører småturer også. Da får muligens ikke batteriet ladet seg skikkelig opp og resultatet er full stans. Batteriet skal som sagt skiftes ut nå, kostet ikke mange kronene det altså. Nå sto bilen vår på lading i natt og da fikk vi sånn akkurat start på den Det med glødepluggene visste vi jo var på høy tid uansett, men i dag hørte vi jo virkelig hvor ille det var.
Jaja. Det viktigste var nå at vi fikk start i det hele tatt

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 17:47   #48
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Det kan og vera lurt å sjekke glødepluggane på bilen. Når blei dei skifta sist ?

Det var problemet vårt sist vinter. Vi trodde også det var batteriet, men skifte av glødepluggene gjorde susen.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 19:38   #49
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Så oppklarende mrc. Jeg sniker inn et par spørsmål i denne tråden, for jeg får slettes ikke start på min ford s-max 2007 modell i dag. I går måtte jeg til med startkabler og da fikk jeg start på bilen etter en halvtimes tid. Det som var litt spesielt var at det virket som jeg fikk tenning på bilen, men da jeg prøde å tråkke på gassen så skjedde det nada. Det var forøvrig greit med strøm på batteriet da jeg begynte forsøkene med å få start på bilen, men si at det tok kanskje 10-12 forsøk før batteriet var tomt i går. I dag tok det 3. Kan det være det holder å lade opp batteriet for å få start på bilen igjen? Her er det forresten 20 kalde, men meldt mildere fra i morgen. Kan jeg da regne med at det blir greiere å få start på bilen igjen? Batteriet er forøvrig ca 2 år gammelt, men bilen kjøres normalt på turer rundt 5-6-7 km flere ganger daglig, så det tapper vel batteriet nesten mer enn det lades vil jeg tro.
Jeg har forresten prøvd å finne ut hva slags batteriladerdings jeg kan sende mannen ut for å kjøpe til meg, men jeg er fullstendig grønn på det her. Er de gode de man får kjøpt på Biltema? En slik en som fungerer som starthjelp kanskje? Er de både batteriladere og starthjelp? Jeg er redd min mann er nesten like grønn på dette med bil som meg, så han sa jeg skulle ringe naf for å få hjelp i dag, men ringer jeg de nå så kommer de i morgen. De har temmelig mye å gjøre om dagen, har jeg skjønt.

S-max 2006 her, og skifte av glødeplugger i går gjorde at bilen startet på under ett sekund i dag. Ang batterilader så opererer vi med slik:

http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr...-batterilader/

Den redda oss i høst da dynamoen til Suzukien vår tok kveld.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 19:55   #50
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Fantastisk. Jeg har bestilt verkstedtime for å få skiftet glødepluggene på mandag. Har kjøpt batterilader i dag som jeg håper jeg får til å fungere, og da bør det meste være på stell her også. Det vil jo vise seg på mandagen...

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 21:23   #51
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Mannen og en kamerat skiftet glødepluggene selv kjapt og greit på under en time i går, og ingen av dem er spesielt bilkyndige. 4 plugger til 119,- pr stk på Biltema, og et godt koppnøkkelsett.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 21:25   #52
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Mannen og en kamerat skiftet glødepluggene selv kjapt og greit på under en time i går, og ingen av dem er spesielt bilkyndige. 4 plugger til 119,- pr stk på Biltema, og et godt koppnøkkelsett.

Hvilken bil har dere da?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 21:55   #53
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Hvilken bil har dere da?

Sorry, det svaret skulle egentlig inneholdt sitatet til MaritK, som har samme bil som oss. Vi har Ford S-max.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 22:02   #54
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Kjekt å kunne gjøre slikt om man har utstyr og er litt nevenyttig. Jeg skal av hensyn til bilens beste, holde meg langt langt unna den...

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 22:16   #55
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Kjekt å kunne gjøre slikt om man har utstyr og er litt nevenyttig. Jeg skal av hensyn til bilens beste, holde meg langt langt unna den...

Samme her. Jeg vet hvordan jeg skal bytte hovedlyspærer og fjernlyspærer, samt enkle ting som olje, spylevæske etc., men der stopper det.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 23:58   #56
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Samme her. Jeg vet hvordan jeg skal bytte hovedlyspærer og fjernlyspærer, samt enkle ting som olje, spylevæske etc., men der stopper det.

Bytte olje, eller etterfylle olje?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 00:11   #57
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Mannen og en kamerat skiftet glødepluggene selv kjapt og greit på under en time i går, og ingen av dem er spesielt bilkyndige. 4 plugger til 119,- pr stk på Biltema, og et godt koppnøkkelsett.

Tja...Biltema selger vel sikkert mye bra, men er det snakk om nyere biler så ville jeg personlig holdt meg til merkevarer og ikke billigvarer fra blant annet Biltema.

Det har en tendens til å være et smartere for bilens del, på sikt.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Bytte olje, eller etterfylle olje?

En vesentlig forskjell ja. Er glad vi har "ny" bil som vi følger servicene på, så slipper vi å tenke på oljeskift selv.

I dag tidlig så var forresten bilen vår temmelig seig å starte. Ikke dramatisk, men den dro tungt en stund ja. Må si jeg var spent da jeg skulle starte den igjen på vei hjem, men da kom den som ei kule. Det tyder vel på at batteriet er friskt, tross alt.

Er service rett rundt hjørnet nå, så da skal denne alarmen og tregheten ved oppstart nevnes. Har liksom skrekken for at den en dag ikke starter, spesielt når mannen er på jobb.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 00:44   #58
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Tja...Biltema selger vel sikkert mye bra, men er det snakk om nyere biler så ville jeg personlig holdt meg til merkevarer og ikke billigvarer fra blant annet Biltema.

Det har en tendens til å være et smartere for bilens del, på sikt.



En vesentlig forskjell ja. Er glad vi har "ny" bil som vi følger servicene på, så slipper vi å tenke på oljeskift selv.

I dag tidlig så var forresten bilen vår temmelig seig å starte. Ikke dramatisk, men den dro tungt en stund ja. Må si jeg var spent da jeg skulle starte den igjen på vei hjem, men da kom den som ei kule. Det tyder vel på at batteriet er friskt, tross alt.

Er service rett rundt hjørnet nå, så da skal denne alarmen og tregheten ved oppstart nevnes. Har liksom skrekken for at den en dag ikke starter, spesielt når mannen er på jobb.

Ja. Her har vi slått fra oss at det er noe galt med batteriet. I dag hadde den fulladet batteri, men de stakkars glødepluggene hostet og harket noe veldig før den riktige lyden endelig kom.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 04:58   #59
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Her har vi slått fra oss at det er noe galt med batteriet.

Høres fornuftig ut. Det er nok noe galt med de doble fustasjeopphengsforkoblingene. Det er som regel det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 08:05   #60
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

En vesentlig forskjell ja. Er glad vi har "ny" bil som vi følger servicene på, så slipper vi å tenke på oljeskift selv.

På olje følger jeg ikke produsentens serviceintervall. VW har 30 000 km/2 år. Jeg får oljen skiftet hvert år. Dette spesielt med tanke på at vi har såpass mye småkjøring (årlig kjørelengde er vel gjerne i overkant av 15000km).

VW i Sverige anbefaler også hyppigere skifter enn hva fabrikkens serviceplan tilsier.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no