Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dieselbil som nekter å starte ...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-12, 23:55   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Dieselbil som nekter å starte ...

...på grunn av kulda.

Hva gjør man egentlig da? Venter til det blir varmt igjen?
Rochermannen lurer på om "forumet ditt" vet svaret på dette.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:01   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Antar at den ikke har dieselvarmer.

Har dere mulighet for å få noe varme i den på noe vis da? Altså, under tak i garasje med en heavy varmer på eller noe? :avslører muligens at jeg ikke har peiling:

Jeg har bensinbil, og er glad for at jeg har mulighet for hjemmekontor i morgen om jeg ikke får start.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:04   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Antar at den ikke har dieselvarmer.

Har dere mulighet for å få noe varme i den på noe vis da? Altså, under tak i garasje med en heavy varmer på eller noe? :avslører muligens at jeg ikke har peiling:

Jeg har bensinbil, og er glad for at jeg har mulighet for hjemmekontor i morgen om jeg ikke får start.

Den har dieselvarmer. Men også noe vi antar er et litt for slitent batteri. Det har aldri vært noe problem å få start på den i lignende (og mye kaldere temp. over lengre perioder enn vi har nå) kulde tidligere.

Jeg innser at bensinbiler i Norge egentlig er kjempesmart. De tåler jo både småkjøring og kulde

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:06   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...


Den har nok diesel ja? For dieselvarmeren vil gjerne ikke starte i sånn kulde om den ikke har plenty med drivstoff.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:07   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.


Den har nok diesel ja? For dieselvarmeren vil gjerne ikke starte i sånn kulde om den ikke har plenty med drivstoff.

Halv tank. Kanskje det er for lite? Dumme bil altså!
Eller, dumme Winterfell (hvor vi nå bor) som skal være så hersens kaldt!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:10   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Neh. Halv tank bør vel holde?
Hm, du får håpe at noen med peiling svarer her tror jeg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:11   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Sett batteriet på lading natta over, så starter den nok.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:24   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Sett batteriet på lading natta over, så starter den nok.

Ok. Takk for svar!! Da skal jeg få min bedre halvdel til å gjøre det når han kommer hjem fra jobb i morgen tidlig. Selv har jeg ordnet meg med transport i morra. Min snille pappa kommer å henter meg og poden 07.45 og transporterer oss byen rundt

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:39   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ok. Takk for svar!! Da skal jeg få min bedre halvdel til å gjøre det når han kommer hjem fra jobb i morgen tidlig. Selv har jeg ordnet meg med transport i morra. Min snille pappa kommer å henter meg og poden 07.45 og transporterer oss byen rundt

Er det liv i det hele tatt når dere prøver å starte?

Jeg tipper uansett batteriet, siden du sier det er lit dårlig. En dieselbil skal fungere fint ned til 25-30 minus, og er ikke stort verre enn en bensinbil, men et svakt batteri takler kulden dårlig.

Jeg ville vel kanskje satset på å kjøpt nytt batteri også, om dere vet at det er svakt fra før.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 01:10   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Er det liv i det hele tatt når dere prøver å starte?

Jeg tipper uansett batteriet, siden du sier det er lit dårlig. En dieselbil skal fungere fint ned til 25-30 minus, og er ikke stort verre enn en bensinbil, men et svakt batteri takler kulden dårlig.

Jeg ville vel kanskje satset på å kjøpt nytt batteri også, om dere vet at det er svakt fra før.

Jada. Den hoster. Men ikke noe start.

Nytt batteri står på handlelisten når bilen skal inn på scervice her i Desember. Håper vi slipper noe mer krøll frem til da.
Som du sier har heller ikke vi hatt noe problemer med start i strengere kulde enn dette, så vi har vel også landet på dårlig batteri ja.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 07:05   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Vi hadde det problemet for et par år siden, nytt batteri gjorde susen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 07:46   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Nytt battteri.
Evt kan en nødstarter til en ca 1000 - 2000 kroner komme godt med, men det er kjipt å måtte åpne panseret hver gang du skal starte bilen. BTDT, men, husk å skru av alt som sluker strøm før du prøver å starte.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 08:24   #13
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Det kan og vera lurt å sjekke glødepluggane på bilen. Når blei dei skifta sist ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 08:27   #14
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Sambo hadde samme problemet tidligere i vinter. Han bruker bilen mest til småkjøring, så batteriet får aldri mulighet til å lade seg helt opp. Dette gjør at Webastoen (dieselvarmer) ikke starter skikkelig, men bar ståt og tapper bilen for strøm, slik at den ikke starter når han kommer ut.
Han har løst dette med batterilader som kobles i om natten...

Jeg kjører også dieselbil, men står i garasje -med motorvarmer, så jeg har heldigvis aldri opplevd problemer. I tillegg kjører jeg som regel mye lenger enn han på jobb.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 08:58   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ok. Takk for svar!! Da skal jeg få min bedre halvdel til å gjøre det når han kommer hjem fra jobb i morgen tidlig. Selv har jeg ordnet meg med transport i morra. Min snille pappa kommer å henter meg og poden 07.45 og transporterer oss byen rundt

Nytt batteri og glødeplugger var de best anvendte pengene av de 60.000 vi brukte på 2005 modell BMW 525 stv i desember 2010. Kun kostnader relatert til startproblemer. Tre ganger på verksted, oppvarming hos Viking og først bytte av høytrykks dieselpumpe. Vi solgte bilen som den er, med nødstarter i bagasjerommet. Kjøper kunne fortelle at bilen ikke startet første vinterdag.

Vi erfarte at stor dieselbil motor trenger å kjøre langt, ha motorvarmer og helst garasje. Og om batteri begynner å bli litt dårlig, så ta det med en gang før det slites på plugger og starter. Om det ikke hjelper, bytt bil. .

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 03-12-12 kl 19:47.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 09:08   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Jeg har bensinbil. Fikk jeg start på bilen i dag? Nei!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 09:10   #17
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.339
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Det går med skikkelige startkabler også. *snakker av erfaring*

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 09:16   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Det går med skikkelige startkabler også. *snakker av erfaring*

Var vanskelig på BMW, giver måtte ha riktig turtall på sin bil for at BMWen reagerte. Av alle ting startet ikke bilen i -18 på Kleivstua, fikk hjelp av en arbeidsbil.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 09:37   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Du er ikke alene:

http://www.budstikka.no/nyheter/mang...rier-1.7670480

Min (bensinbil) startet etter et velrettet spark (!) og mindre pene ord en gang i fjor. Etterpå kjørte jeg på verksted og byttet batteri, null problem etter det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 14:11   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Har du prøvd startkabler? Husk riktig type startkabler om du har nyere bil.
Du er ikke alene nei, for vi har et glødende sentralbord i dag og vi har også bilverksted. Og selvfølgeig var hun på sentralbordet syk i dag, så vi får gjennomgå, og jeg rekker ikke noe annet for å si det sånn en å sette folk hit og dit. Fryste dørlåser og fryste dører og flatt batteri og startproblemer er gjengangeren.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no