Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-12, 21:35   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Ulykkelig

Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Jeg fikk nettopp telefon fra banken, det var en rekke transaksjoner til itunes. Jeg forsto ikke hva som hadde skjedd, men har kommet til at det må være femåringen har svidd av over kr. 5000,- på rubiner i DragonVale. Storebror på ti år kan passordet og skulle hjelpe ham med å oppdatere de spillene minsten har og så har han latt minsten få igjen iPoden før det har gått 15 minutter.

Har noen noe erfaring med dette? Er pengene tapt? Bankfyren sa jeg kunne reklamere i nettbanken, og det har jeg tenkt til, men vil det hjelpe noe som helst?

Jeg er temmelig fortvilet her nå...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 21:38   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Oi. Hjelpe meg. Jeg vet ikke, men håper det ordner seg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 21:48   #3
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Hjelpes dette hørtes kjedelig ut. Vet at de ikke kan kreve noe fra barn men dersom tlf er registrert på deg kan du vel ikke bevise at det er barna som har stått for dette og dermed blir du skyldig?

Håper det ordner seg

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:04   #4
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Jeg har hørt om en venn av en bekjent, som opplevde det samme. Han klarte å få pengene igjen, men det var ikke etter første henvendelse tror jeg. Så man må kanskje stå på litt. Du kan jo stille spørsmålet om det egentlig er greit at det er mulig å bruke 5000 kroner på et spill i løpet av bare 15 minutter.

Lykke til!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:13   #5
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 13-11-12 kl 19:42.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:16   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Jeg husker en lignende sak med smurfespillet fra et par år tilbake - da fikk den fortvilte mora (det var større summer) pengene tilbake fra spillprodusentene, mener jeg å huske.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:21   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

I lingnende tilfeller har foreldrene endt opp med regninga, men det var med langt eldre barn.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:23   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Jeg fant dette hos forbrukerrådet: http://www.forbrukerrådet.no/tips-og...nd-mobil/apper Så da er det kanskje håp om å få igjen noe?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:31   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Det ser jo sånn ut. Lykke til!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:35   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Oj, den er kjip, ja. Må følge med her, håper du får det igjen. Det var mye penger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:35   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Eg såg ein FBI-reportasje om akkurat dette, ein gong. Der fekk dei hjelp til å få pengane tilbake. Kan hende det framleis ligg i NRK sine arkiver, viss du leiter litt der.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:37   #12
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Her er saken jeg tenkte på: http://www.dagbladet.no/2011/10/14/n...riks/18622812/

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:54   #13
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Minsten min gjor de det samme, men heldigvis med telefonen til faren.
Tror det var 800,- han brukte på noe tilsvarende.
Tror ikke faren engang forsøkte å få igjen pengene.
Minsten lærte mye av det, så nå spør han om å få laste ned, selv gratisspill.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 23:05   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Jeg er usikker på hva du får gjort med dette, men er det ikke egentlig ditt ansvar?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 23:40   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Om jeg skal si min egen mening, så mener jeg dette er din egen feil. En 10-åring burde ikke ha dette passordet.

Men hva du faktisk kan ha rett på, aner jeg ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 23:45   #16
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Om jeg skal si min egen mening, så mener jeg dette er din egen feil. En 10-åring burde ikke ha dette passordet.

10-åringen er ikke problemet. Han kan stoles på mtp penger og forbruk, og det er helt kurrant at han logger inn og laster ned oppdateringer.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 23:51   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Så lenge det ikke er 10-åringen som har lastet ned, er det vel ikke veldig relevant hvem som skrev inn passordet? Jeg kunne fint ha gitt iPaden min til poden uten å tenke på at han kunne laste ned mer i løpet av 15 minutter. Jeg visste ikke engang at det var sånn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 23:52   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Det er nok ikke lillebror. Gå inn på app-store og let etter "fraud" i diskusjonsforumet der. Det har skjedd i stor skala verden over, og det er svindel. Det har skjedd med meg to ganger. Begge gangene har det skjedd på tider hvor jeg ikke har vært innlogget, og hvor pøbelprinsessen ikke har vært innlogget. Rapporter det så fort som mulig til AppStore, og be banken din om å be om at pengene refunderes. Det skal nemlig ikke være mulig/er ikke lov med svinedyre inn-app-purchases, så det er svindel. Etter at dette har skjedd med min konto to ganger, har jeg ikke noe kredittkort/visa-kort knyttet til kontoen, jeg bruker bare gavekort.
Jeg måtte stenge kortene mine begge gangene, og få nye. Veldig gøy.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 00:09   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Vi hadde en affære her for to år siden, men med min mobil som ble tjuvlånt når jeg ikke var der, over tid. Godt og vel 3000,- kom det på. Var ikke nubb å å noe av det igjen. Han spilte Habbo.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 00:15   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Minsten har brukt pengene mine på itunes

Kontaktet du Apple, Susse? Det er ikke lov med svindyre in-app-purchases, nemlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no