Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Skifte du dekk sjølv?
Ja, fordi eg har lyst gjere det sjølv 22 15,17%
Ja, fordi eg har ingen andre til å gjere det 4 2,76%
Nei, slikt får mannen i huset ta seg av 63 43,45%
Nei, eg får venner/familie/naboar til å hjelpe meg med det 3 2,07%
Nei, eg kjøper denne tjenesten 53 36,55%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 14:10   #61
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Vi har likestilling på mye annet i huset, men ikke på dekkskifte.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:54   #62
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, det betaler vi andre for å gjøre, en ganske rimelig jobb å sette bort. Deilig at jeg slipper å gjøre det, selv om det ærlig talt ikke er en kjempestor jobb altså. Det er enkelt-penkelt og tar ikke så lang tid.
Vindusvask er for eksempel langt mer omfattende, krever både tid og ferdighet, og hadde jeg kunnet betale noen 350 kroner for vindusvask to ganger i året hadde jeg gladelig tatt dekkskiftene selv.
For en del år siden, da vi hadde dårlig råd, skiftet jeg selvsagt alltid dekk selv. Drømmemannen er absolutt ikke praktisk, men det er jeg, derfor gjør jeg det meste av slike ting. Han er imidlertid flink til å f.eks vaske bad og rydde, organisere og sortere i skap og slikt, det er jo fint for det synes jeg er dønn kjedelig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 15:02   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg krysset av på at det var noe manne fikk ta seg av, men det er jo ikke sånn at jeg mener at det er hans jobb selv om han gjør det.

De første årene vi hadde bil hadde ikke jeg lappen og ante ikke hvordan jeg gjorde det. Dekkene blir oppbevart i svigers garasje, og svigerfar hjelper til med å bytte. Da blir det slik at mannen gjør det. Hadde ikke han hatt mulighet hadde jeg selvsagt gjort det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 15:02   #64
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, det får mannen gleden av å gjøre. Jeg kan skifte dekk, men han er sterkere enn meg og det går derfor mye lettere når han gjør det. Han måtte uansett ha strammet til boltene. Andre ting som plenklipp og snømåking deler vi på. Det samme gjelder innesyslene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 15:34   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Vel, jeg pleide insistere på å bytte minst ett dekk. Har byttet alle også, for den del. Fikk fritak et par år grunnet svangerskap og bekken og denslags.

Føler ikke for å gjøre det i dag i alle fall, forkjølet og småfebril. Men vi har altså piggfritt, så vi tar det en dag det passer, tror vi skulle hatt nye dekk også, men mulig det var vinterdekkene. Bomull i hodet i dag, men dekkene blir nok byttet en dag. Trolig av mannen, men jeg er helt i stand til det om nødvendig. Sørger fortsstt for å gjøre det en gang imellom, sånn at jeg kan, om jeg skulle stå strandet på en øde vei og trenge det. Ikke for det, jeg tror ikke bilen har reservedekk egentlig...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 15:40   #66
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Av og til.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 15:49   #67
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Ja, det gjør jeg. Mannen og jeg tar hver vår bil.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 16:15   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg og eksen byttet to hver, husker jeg. Han var eksepsjonelt millimeterrettferdig. Jeg fikk vel litt avsmak da, tror jeg...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 16:18   #69
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Mannen ordner alt som har med bilen å gjøre.
Han har bil som et av sine interesseområder 'in general'.
Mens jeg har det overhode ikke som interesseområde.

Hadde ikke han gjort det, hadde jeg så klart betalt noen for å gjøre det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 16:26   #70
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan skifte dekk, men jeg tror jeg overlater det til noen andre siden jeg er høygravid når det skal gjøres i år.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 16:29   #71
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg svarte at jeg kjøper tjenesten. Det er ikke helt sant. Mannen min kjøper denne tjenesten. Bilen er hans ansvar. Han kan skifte dekk selv, men når han alternativt kan bruke bare 200 kroner på å få det gjort, så betaler han seg ut av det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:00   #72
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg synes igrunn det er mer pes å lempe 4 hjul inn i bilen, kjøre en plass, vente på at noen skifter, lempe 4 hjul i bilen og kjøre hjem, enn å ta fram jekk og muttertrekker og skifte dem selv.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:09   #73
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jeg synes igrunn det er mer pes å lempe 4 hjul inn i bilen, kjøre en plass, vente på at noen skifter, lempe 4 hjul i bilen og kjøre hjem, enn å ta fram jekk og muttertrekker og skifte dem selv.

Det spørs jo veldig på kompetansen. Hadde det vore meg hadde eg brukt nokre timar på å finne utstyret, nokre timar på å gru meg og nokre timar på dørstokkmila.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:35   #74
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, det får mannen min ta seg av.
Jeg gjør alt annet fysisk arbeid her i huset, som plenklipp,måking,maling og hagearbeid,så dekk dekka kan han jaggu meg ta sjøl.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:13   #75
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Må jeg, så kan jeg, men verkstedene skal overleve de også, det er viktig at man holder alle yrkesgrupper i aktivitet her til lands.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:18   #76
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, sånt driver jeg ikke med. Hadde ikke mannen gjort det, så hadde jeg betalt for det.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:18   #77
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei, det kan jeg ikke. Men det er bare én av relativt mange praktiske ting jeg ikke kan.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:22   #78
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Ja, det gjør jeg. Om det er meg eller mannen som skifter er hipp som happ.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:32   #79
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan skifte dekk om jeg må, men vi har ikke plass til å oppbevare dekkene våre, så de bor på dekkhotell. Der er skifte inkludert i prisen. Dyrt, jepp, men egentlig verdt hver krone. :lat:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 20:15   #80
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Her kjøper vi den tenesten. Har ein mann som i og for seg kunne gjort det, men han er sjeldan heime lenge nok til at han rekk det Når minsten var nyfødd drog eg med meg spebarn og 2-åring på dekkskifte - satt og amma på verkstaden medan eg venta og prøvde å halde 2-åringen unna boltar og skrujern.

Burde absolutt friska opp denne kunnskapen, det kan jo vere VELDIG greit å kunne skifte dekk.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no