Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Benplass bak i Touran?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 10:04   #41
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg trenger en bil som kan fungere med de bakerste setene oppe litt mer enn et par ganger i måneden. Og da helst ha plass til litt bak der igjen. Jeg synes ikke det ser ut som om s-max har såpass plass bak de bakerste setene, men det er mulig jeg tar feil?

Jeg synes den har grei plass, men vi har ikke behov for mer enn 5 seter oppe i det daglige da.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg tror s-maxen er den i sin størrelse som har mest plass mellom bakerste seter og bakluken.

Ellers er jo galaxy enda større.

Den er størst i sin klasse ja. Ca. en halv meter lengre enn Touran f.eks. Galaxy er større, men S-max er unektelig penere.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:08   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Vi må nok se på s-max også tror jeg, men jeg jeg tror den blir i underkant. Jeg liker den dog veldig godt så det er litt dumt synes jeg. Den nye galaxyen ser dog noe bedre ut enn den gamle som ser ut som en varebil. Det samme med sharan - den ser bedre ut etter 2010. Og så har den fått skyvedører.

Stemmer det at galaxy og sharan egentlig er samme bil?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:10   #43
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Skyvedører er virkelig gull verdt, jeg kan ikke få elsket det nok tror jeg. Har en Mecedes Vaneo med skyvedører nå og det er skyvedører på nybilen også. Love it, love it, love it!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:11   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Skyvedører er virkelig gull verdt, jeg kan ikke få elsket det nok tror jeg. Har en Mecedes Vaneo med skyvedører nå og det er skyvedører på nybilen også. Love it, love it, love it!

Ja, jeg kan tenke meg det. Man unngår panisk "ikke åpne dørene før jeg kommer ut"!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:13   #45
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, jeg kan tenke meg det. Man unngår panisk "ikke åpne dørene før jeg kommer ut"!

Og ikke minst mtp. hvor mye greiere det er å putte ungene inn i bilen. Skyvedørsåpningen er så mye større enn en vanlig døråpning.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:17   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Qashqai er knøtliten og ser grusom ut.
Skal du ha en 7-seter der de to bakerste kan brukes uten fare for liv og helse utgår de minste 7-seterne.

Hva med XC90? God plass, ser grei ut og er god å kjøre.


http://www.autobild.de/artikel/crash...h-1558436.html

Jeg er enig i at Qasqai ikke er fin. Liten er den også. Men XC90 synes jeg helt ærlig har ramlet litt av lasset, sånn designmessig. Den ser uhyre traust ut nå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:32   #47
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi må nok se på s-max også tror jeg, men jeg jeg tror den blir i underkant. Jeg liker den dog veldig godt så det er litt dumt synes jeg. Den nye galaxyen ser dog noe bedre ut enn den gamle som ser ut som en varebil. Det samme med sharan - den ser bedre ut etter 2010. Og så har den fått skyvedører.

Stemmer det at galaxy og sharan egentlig er samme bil?

Galaxy, Sharan og Seat Alhamra*.

*Eller noe sånt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:36   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Galaxy, Sharan og Seat Alhamra*.

*Eller noe sånt.

Vi lurte forresten på om vi kunne få kikke på bilen deres en dag som i se hvordan det ser ut inni den med bilstoler og sånn. Må jo få hentet et par lobber oppe hos deg også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:38   #49
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Nye sharan er jo fin... skyvedører og det hele. Samme har vel den derre peugoten...

S-max har helt grei plass, selv med de bakerste setene oppe. Litt krunglete å komme til, men shit au. Test det ut.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:39   #50
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi lurte forresten på om vi kunne få kikke på bilen deres en dag som i se hvordan det ser ut inni den med bilstoler og sånn. Må jo få hentet et par lobber oppe hos deg også.

Bare kom!

(Men setene i vår er ikke helt som setene i den nye. De bakre setene ligner mer på Touran-setene nå, og kan felles ned i gulvet og sånt.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:47   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Skal det være sharan så må det være den nye typen har vi bestemt. Men da blir det mer penger igjen.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:23   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Skal det være sharan så må det være den nye typen har vi bestemt. Men da blir det mer penger igjen.

Jeg vet. Den er ikke gratis. Men den ser ikke så dum ut.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:47   #53
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Hvorfor så liten bil? Har en Vito. Kan ikke garantere kvaliteten, men den har andre fordeler. Den blir alltid valgt når vi skal på tur. Trenger ikke tenke når vi pakker, bare hiver inn det vi kan tenkes å få bruk for. Sofa på hjul, mil etter mil uten at man blir sliten.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:51   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Den er vel dyr?

  Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:55   #55
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Dere har to biler, ja? Da er det bare å prøve og se om du elsker eller hater. Du trenger ikke kjøpe ny. Da ligger de bra an i pris, for de har dårlig rykte. Tror det er mrc (?) som vet hvilke man skal kjøpe. Tråd her inne om det.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:05   #56
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Får man et bakovervendt sete til en treåring bak sjårfører med lange bein?


Nei. Vi måtte snu storbror da lillesøster skulle ha hans Britax MT. Var ikke plass til beina til mannen.

S-max eller Galaxy?

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:05   #57
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Måtte jobbe litt med selvbildet da. Man blir ikke veldig stilig av å kjøre Vito. Folk med Audi, tenker jeg er glad i å kjøre bil og derfor velger en med bra kjøreegenskaper. Folk med Vito tenker jeg andre ting om. :fordomsfull: Men nå er jeg en lykkelig Vito-kjerring.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:13   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Shit, vito utgår glatt, det var jo svinedyrt.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:14   #59
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Men som et innspill her - i touran kan man skru av og på airbaggen med tenningsnøkkelen. Hva med å montere mini i forsetet når du skal kjøre slamper på tur?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:24   #60
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Om du tar ut bakerste setene i denne, har du masse plass. Mulig det er hurtigfester også, så dere kan ha flere seter ved behov. Nå er du jo igang http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=30869351 Om du leter, finner du billigere også. Men denne ser velholdt ut.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no