Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 11:08   #81
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Tenker over det og prøver å alltid holde meg midt mellom strekene! Og det er da mye enklere å rygge inn på en trang plass enn det er å kjøre med snuten først? Spesielt hvis man må svinge inn på plassen? Og det samme når man skal ut igjen? Så jeg skjønner meg ikke helt på de som sier at de ikke kan ryggeparkere.....

Helt enig, jeg og syns det er veldig mye enklere å ryggeparkere enn å kjøre med snuten inn. Om jeg havner på skeiva er det garantert en av de få gangene jeg kjører med snuta inn.

Jeg rygger alltid inn i garasjen. Vi har garasje i rekke og jeg har ikke lyst til å komme ryggende ut på lykke og fromme.

Og så er jeg en mester i lukeparkering. Jeg kan klare å smette inn og plassere meg helt rett og inntil fortauskanten med mindre enn en meters klaring hver vei.

Jeg tror mye om bilkjøring og parkering handler om teori og logisk tenkning. Man må vite hvordan man skal plassere seg og svinge for å få bilen til å gjøre det man vil.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 11:11   #82
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg parkerer selvfølgelig ikke på to plasser med mindre jeg har halve parkeringsplassen å boltre meg på. Og det er jo ikke så ofte i en by. Stort sett rygger jeg inn, det er jo absolutt lettest. Men på obs kjører jeg med snuten først inn, da har jeg behov for å komme meg til bagasjerommet med handlevogna. Samme på ikea hvis jeg skal planlegge noe. Der parkerer jeg på familieplass når jeg har med unge btw.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 12:23   #83
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg er nøye med hvordan jeg parkerer, og hvis jeg har låst bilen og ser at jeg står gærent, så låser jeg opp, setter meg inn og justerer. Som regel. Jeg rygger alltid inn, ja.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 13:00   #84
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Først leter jeg etter en plass langt unna inngangen til f.eks kjøpesenter, deretter parkerer jeg ved den fineste bilen med ledig plass Tenker at de er sikekr lke redde for dørsbulker som jeg er. Og jeg rygger inn stort sett bestandig. Tenker også plassering i forhold til striper og prøver å stå så beint som mulig.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 16:13   #85
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg blir litt nysgjerrig her, jeg. Jeg ser du sier at du ikke er flink til å parkere, men får du bøter hele tiden på grunn av det?

Mye slørv, har nettopp fått bot på jobben fordi vi har en betalingsparkeringsplass ved siden av den parkeringsplassen som er gratis. Og med siden av, mener jeg at det er samme parkeringsplass, men at det står et skilt på en hvit linje. Her parkerte jeg glad og lykkelig der det var best plass - med påfølgende parkeringsbot da jeg skulle hjem. Har flere slike episoder, bare (irriterende) slørv fra min side, selvfølgelig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 17:19   #86
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Aha.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:53   #87
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg har kunnet parkere på hc-parkering i perioder, og da jeg bodde på Oslo sentrum-vest var biler med diplomatskilt som sto ulovlig på hc-parkering mitt store hatobjekt.

Jeg parkerer pent, men nei, jeg rygger ikke inn. Her vi bor nå er det parkeringsplasser som har noen plasser for små biler og noen plasser for store. Og så er det så mange som har trucker og minivans osv. at gateparkeringene er kjeeeeempelange, en drøm for de som ikke er så gode i lukeparkering.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 21:07   #88
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Liker også å rygge bilen på plass der det er naturlig. Jeg blir på grensen til voldelig når foreldre parkerer på "snuplassen" ved skolen, og her snakker vi om ei lita lomme på ei rett strekning som skal gjøre at man snur bilen der og parkerer langsmed veien deretter. Men skjønner folk poenget?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 21:50   #89
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

I parkeringshus og ellers trange plasser, blir det alltid at jeg rygger inn - mye bedre "kontroll" gjennom speilene og ryggesensor. Liker å rygge inn ved barnehage også - jeg har da gjerne oversikt når jeg kommer, og heller rygge inn dag enn senere når jeg ikke har det samme overblikket over parkeringsplassen.

Ellers blir det vurderinger ut i fra parkeringsplassene. Jeg, i motsetning til fruen, parkerer gjerne 30-40 meter lengre bort om det er bedre plass der, i stedet for å skulle gå kortest mulig og i stedet smyge bilen inn mellom to biler.

Det er mange som virke hjernedød i parkeringsøyeblikket. Spesielt ved den lokale togstasjonen er det fullstendig kaos pga. folk ser ut til å koble ut hjernen om vinteren når stripene ikke vises. Dette er samme folka som ellers parkerer der 230 dager+ i året og burde vite hvordan rekkene er, og at at det vanligvis ikke er 0,8 bilbredder mellom hver bil....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 22:03   #90
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg har en pappa som er sykelig opptatt av parkering, og har nok arvet det. Jeg parkerer alltid slik at jeg kan kjøre med snuten på bilen først ut av parkeringsplassen. Jeg parkerer alltid innenfor stripene, med mindre eneste ledige plass er sånn at man må parkere på stripene. Og jeg parkerer gladelig langt unna inngangen om det gir meg en tryggere parkering slik at jeg kan unngå bulker. I tillegg unngår jeg plasser der man kan bli parkert inne, dette gjelder spesielt på jobb, der folk parkerer som idioter. Har en gang måtte vente en halvtime fordi noen hadde parkert midt i utkjøringen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
parkere, rygge


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no