Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-11, 22:03   #21
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det morsomme er at alle snakker om dette i lunsjen. Og alle omtaler disse folka som idioter. Men når alle snakker om dette, hvem er det da som parkerer så himla feil? Jeg vet at min bil står innenfor stripene og jeg ser at mange andre biler står midt på stripene, så meg er det i hvert fall ikke.

Godt spørsmål..

Men sett at du skal parkere, og den eneste plassen du finner er mellom to biler som har parkert skjeivt, eller utenfor linjene. Du parkerer der, handler og kommer tilbake. Da har begge de to bilene på siden kjørt sin vei og du er den eneste som står igjen på "skeiva". Er det da du som er en idiot?

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:04   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Hva er så positivt med å stå med snuten ut?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:05   #23
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Et stort å rungende ja. Vurderer alltid plassen og trafikken når jeg parkerer. Mulig det er en vane i fra mine dager som vogntogfører.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:05   #24
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kan du parkere på hc-plasser, Limpalot?


I'm only in it for the parking

Jeg sitter ikke i rullestol, men ja, jeg kan parkere på hc-plasser.
Nicket mitt er med andre ord ikke tatt helt ut av løse lufta

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”

Sist redigert av Sir Limpalot : 13-09-11 kl 22:42.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:06   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg er oppvokst med en far som var veldig nøye på parkeringa, og har arvet dette. Føler meg til tider litt småteit, der jeg flisespikker på hvordan jeg putter bilen, rygger alltid på plass, om jeg ikke må ut med Lillemann sin rullestol, så midt i den oppmerkede plassen som mulig, eller i passe avstand til nabobilen, så man kommer lett inn og ut av døra, men likevel gir plass til andre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:06   #26
Shaggwell
Fullverdig medlem
 
Shaggwell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 36
Shaggwell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Rygger konsekvent inn, enten jeg kjører personbil eller minibuss.
Mye bedre sving når man rygger inn og kjører ut.
Ekstremt mange nek der ute som aldri skulle hatt førerkortet. Det skulle vært en egen parkering for de som ikke kan lukeparkere.

Shaggwell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:07   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Parkerer stort sett der det passer meg og gjerne på tvers.

Billmrk: Bor på landet

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:08   #28
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva er så positivt med å stå med snuten ut?

Oversikt, oversikt, oversikt.

Man ser mye bedre ut av frontruta når man kjøre ut, enn ut av sideruter, speil og bakrute når man rygger ut.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:13   #29
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva er så positivt med å stå med snuten ut?

Du har mye mer oversikt når du rygger inn på plassen, enn når du skal rygge ut.

Når du stiller opp for å rygge inn, så ser man inn på plassen og ser at det er klart, og det er minimale sjanser for at andre biler plutselig dukker opp på den plassen mens du rygger inn, siden du jo sperrer ankomsten til plassen.

I tillegg har du fri bane rundt deg i svigefasen av ryggingen.

Når du rygger ut, så står det gjerne biler på begge sider som hindrer utsikten til sidene. Man har to veier å følge med på, i tillegg til rett bak bilen. Og svingradiusen er mindre, siden du har biler stående tett inntil.

Det er faktisk enkelte arbeidsplasser som har eget parkeringsområde som nærmest pålegger de ansatte å rygge inn når de parkerer. Og det med stort hell, for antall parkeringsbulker har gått drastisk ned, og det samme med hendelser av at folk har blitt påkjørt, eller vært nær ved.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:13   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg tenker som deg, men jeg rygger alltid inn på parkeringsplassene. Har mye mer oversikt når man rygger inn, i forhold til ut.

I tillegg så er jeg også nøye på hvilke biler jeg parkerer ved siden av. Biler som bærer tydeloig preg av at eieren gir blanke, de parkerer jeg lagt unna. Likeså biler som nærmest er slengt inn på plassen.

Jeg prøver alltid å rygge inn, eller å parkere sånn at jeg ikke behøver å rygge ut igjen, spesielt på skolen og på jobb. Det er mange unger og svimete voksne ute på parkeringsplassene ...

I tillegg har jeg flere nære familiemedlemmer som er avhengige av å parkere på HC-parkeringen, og jeg blir skikkelig irritert når folk feilparkerer på de plassene.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:15   #31
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg foretrekker å rygge inn på plassen, men har en mann som får spader om jeg rygger inn. Så da blir det oftest med snuten inn hvis jeg vet at han skal ha bilen etter meg. Plasserer meg som regel greit innenfor feltet jeg har til rådighet, men det hender det blir litt skeivt om bilen ved siden av meg nesten står på streken.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:16   #32
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Da jeg tok teorikurs sto det i læreboken at det var best å parkere med snuten inn, for da var det lettest å få plassert bilen riktig.

Jeg har fremdeles ikke lappen, så jeg skal ikke si noe om hvordan jeg parkerer, men jeg er veldig bevisst på dette og syns ryggeparkering burde vært påbudt/anbefalt mange steder. Og når man parkerer foran et hus, så trenger man ikke stille seg midt på sånn at det ikke er plass til andre verken foran eller bak.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:17   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Når du stiller opp for å rygge inn, så ser man inn på plassen og ser at det er klart, og det er minimale sjanser for at andre biler plutselig dukker opp på den plassen mens du rygger inn, siden du jo sperrer ankomsten til plassen.

Og folk!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:21   #34
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg tenker ofte over måten jeg parkerer på, og den tenkingen er ren irritasjon. Jeg er ikke flink å parkere, og får bøter og rare parkeringer hele tiden. Husker første ganen jeg lukeparkerte med bilen vår (chrystler voyager), da var jeg så fornøyd at jeg sende mms til mannen med bilde av bilen, etter at jeg kom tilbake fra kinoen, da var de andre bilene kjørt. Mannen sendte prompte tilbake: "Hvorfor sender du meg en mms av bilen vår som står midt ute i veien?" Jeg kom meg nok ikke så nær kanten som jeg trodde.

Men jeg er glad dere parkerer skikkelig!! Jeg er akkurat som folk med dysleksi, det at andre er flinke gjør mitt liv lettere. Takk!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:22   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Det enkelte gjør er ikke parkering, det er hensetting av bil.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:24   #36
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Det er så mye som irriterer meg med menneskers bilkjøring og bilkultur at jeg sikkert allerede har forkortet levealderen min med flere år av å la meg frustrere.

Jeg parkerer alltid rett og i passe avstand til bilen ved siden av. Er det oppmerkede plasser forsøker jeg stå så midt i som mulig. (Og så rygger jeg inn med mindre jeg skal handle mye og/eller stort og vet jeg skal ha varer inni bagasjerommet.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:25   #37
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

På togstasjonen parkerer jeg som oftest med snuten inn, for der kommer bilene i ett bankende og da er det bare om å gjøre å få bilen inn på en plass sånn at en ikke hindrer de ni andre som kommer bak. Har jeg, mot formodning, god tid så rygger jeg inn, siden det er mye sikrere. Og jeg er supernøye på å ikke bare parkere innenfor stripene, men også sånn at de ved siden av kan komme inn og ut og at det ikke er større avstand mellom meg og naboen enn det må være.

På stasjonen vår ser man forresten mye rar parkering, særlig virker det som om bilene blir halvannen meter bredere på vinteren når snøen skjuler for stripene, da reduserer brått kapasiteten på plassen med nesten tyve prosent. Folk er bare så ufattelig sløve og/eller hensynsløse at jeg blir matt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:28   #38
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg er nøye med å parkere innenfor oppmerking, og så rett som mulig.
Har imidlertid ikke vært så bevisst på fordelene med å rygge inn. Det skal jeg prøve å bli litt flinkere til å gjøre, jeg innser jo at man jo har bedre oversikt når man kjører ut igjen.

Takk for tips!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:28   #39
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Hear, hear! Det er en grunn til at jeg som oftest parkerer lengst mulig unna inngangen på kjøpesenter og lignende, man ved jo aldri hva folk kan finne på når de parkerer. Trim får jeg også.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:29   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

På stasjonen vår ser man forresten mye rar parkering, særlig virker det som om bilene blir halvannen meter bredere på vinteren når snøen skjuler for stripene, da reduserer brått kapasiteten på plassen med nesten tyve prosent. Folk er bare så ufattelig sløve og/eller hensynsløse at jeg blir matt.

Parkeringer uten oppmerkede plasser er egentlig helt håpløst.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
parkere, rygge


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no