Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Fire barn og kul bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 11:28   #41
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

hva med renault espace?

Vi kommer ikke til å velge noe franskt.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:33   #42
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nå blandet jeg litt sammen her OP og noen senere i tråden som skulle ha tvillinger. Skal man ikke plass til tvillingvogn er det litt mer fleksibelt, men samtidig er en vanlig barnevogn stor nok til at det blir raskt veldig upraktisk. Så snart det ikke er snakk om å ha med noe barnevogn overhode er det en del enklere. Samtidig kan det upraktisk å komme til setene i mange av bilene nevnt når det ellers står barnestoler i setene.

Her er det ingen tvillinger men en vogn må vi ha plass til. Barna er 12, 8, 6 og nyfødt. Og jeg nekter fortsatt å kjøre en Caravelle. Det blir jo ikke så mange barneseter. Et bakovervendt, en pute (med rygg på lengre turer) og en beltestol. Hmmmm, det ble jo noen.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:35   #43
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Kort fortalt: du er screwed.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:40   #44
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Kort fortalt: du er screwed.

Føles litt sånn nå ja, og det er ikke greit når man er full av hormoner. Det kan faktisk hende man gråter en skvett fordi man ikke får den bilen man vil.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:43   #45
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Tanken på Caravelle kan bringe det frem i de tøffeste, altså.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:43   #46
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Her er det ingen tvillinger men en vogn må vi ha plass til. Barna er 12, 8, 6 og nyfødt. Og jeg nekter fortsatt å kjøre en Caravelle. Det blir jo ikke så mange barneseter. Et bakovervendt, en pute (med rygg på lengre turer) og en beltestol. Hmmmm, det ble jo noen.

Nei da, dette får du plass til i en av de største sjuseterene. Dvs Sharan/Alhamra/Galaxy/807-klassen. S-max, Touran og Zafira-typen sjusetere blir nok fort for trangt.

Men seff, kult blir det ikke. Du får trøste deg med at folka som bruker bilen er veldig kule.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:54   #47
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Tanken på Caravelle kan bringe det frem i de tøffeste, altså.

Godt å høre for jeg føler meg som en tulling.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:55   #48
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Nei da, dette får du plass til i en av de største sjuseterene. Dvs Sharan/Alhamra/Galaxy/807-klassen. S-max, Touran og Zafira-typen sjusetere blir nok fort for trangt.

Men seff, kult blir det ikke. Du får trøste deg med at folka som bruker bilen er veldig kule.

Veldig kule.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:58   #49
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

4 barnestoler i XC90 bør gå veldig greit. Har hatt vår 2006-modell i snart 2,5 år og den har vært helt suveren.

Vi skal sjekke ut denne på lørdag. Bor i et typisk XC90-strøk så hadde egentlig tenkt å styre unna.

Når jeg blir stor skal jeg ha en Range Rover.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:09   #50
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Godt å høre for jeg føler meg som en tulling.

Jeg... skrek til svigerfar da han foreslo det.
Og jeg har egentlig ikke noe i mot Caraveller, sånn egentlig. Jeg bare vil ikke ha en. Og definitivt ikke når vi bare har (snart) to barn.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:29   #51
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

4 barnestoler i XC90 bør gå veldig greit. Har hatt vår 2006-modell i snart 2,5 år og den har vært helt suveren.

Men hvordan får du på plass ungene i de fire barnesetene i en XC90 da? Jeg skjønner at man kan montere fire seter i den og ha plass til det, men jeg ser ikke for meg hvordan man kommer seg bak i den bakerste raden? I alle fall ikke dersom man har tre bakovervendte, fastmonterte seter?

Jeg påstår ikke at det ikke går altså, jeg er bare nysgjerrig på hvordan?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:07   #52
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg... skrek til svigerfar da han foreslo det.



Mannen her er anti Caravelle, og jeg er enig med han, om enn ikke like desperat... Som han selv sa; OM vi skulle fått så mange barn at en ordinær bil ikke holdt, så hadde han før sagt at vi kjører to biler på ferier etc, fremfor at han skulle gå hen å kjøpe en Caravelle.

Jeg tror faktisk han mente det også.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:16   #53
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Med disse stolene klarer du deg fint med XC90.
Bakdelen er jo at når tredje seterad er i bruk så ligger bagasjen løst. Pakke lite og bruke takboks.

Nå ble det jo nevt en burløsning til bagasje litt lenger opp i tråden som jeg tror vi skal sjekke ut. Hvis ikke skal jeg bli en mester i å pakke lett.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:17   #54
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Sitat Autofilmannen: "Vi skal aldri ha flere barn enn de vi får plass til i en BMW!" Uka etterpå presenterte de X5 med 7 seter.

Ja da er det bare å sett i gang.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:18   #55
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.



Mannen her er anti Caravelle, og jeg er enig med han, om enn ikke like desperat... Som han selv sa; OM vi skulle fått så mange barn at en ordinær bil ikke holdt, så hadde han før sagt at vi kjører to biler på ferier etc, fremfor at han skulle gå hen å kjøpe en Caravelle.

Jeg tror faktisk han mente det også.

Vi pleier å kjøre ned til Frankrike om sommeren og da blir det både kjedelig og slitsomt å kjøre to biler. Men vi har vært inne på tanken....

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:21   #56
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fire barn og kul bil



Dette er en 6-seter

Med 3-punktssele i midten fremme og bak.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:24   #57
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.



Dette er en 6-seter


Med 3-punktssele i midten fremme og bak.

Da må vi ha en unge imellom oss. Det tror jeg ikke jeg orker på lange bilturer.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:26   #58
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Da må dere gå for en ukul bil, eller spa opp noen millioner for å designe en selv.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:26   #59
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Da må dere gå for en ukul bil, eller spa opp noen millioner for å designe en selv.

Jeg gir meg ikke. Satser på lotton i morgen.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:48   #60
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Caravelle er kanskje ikke en kul bil, men den mest praktiske og beste planmessige bilen jeg har vært borti.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no