Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-11, 19:11   #1
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Idag fikk jeg hjertet i halsen og det er en kjip følelse. Men etterpå ble jeg igrunnen mest usikker - og egentlig litt fornærmet. Med rette?

Jeg kjørte en sidevei ned mot en kryss til en litt mer trafikkert vei. (Fra ROOM ned bakken til Holmenveien, for dere som er lokalkjente). Krysset er et ekte kryss med veiene 90 grader på hverandre. Jeg blinker høyre, og det er 3-4 biler foran meg. Køen går sakte, type gangfart. Tilslutt er det bare bilen foran meg og meg igjen, og bilen foran meg blinker venstre. Jeg legger meg da til høyre for denne og forbereder høyresvingen- fremdeles i gangfart; ingen brå bevegelser eller noe sånt. Jeg er langt fra fortauet, men sikkert nokså nær den hvite stripen. Plutselig hører jeg kraftige dunk fra bakskjermen og kvepper - der står en syklist i blindsonen og hamrer sint i bilen. Jeg bråstopper (dvs jeg stod faktisk allerede stille allerede da, for det var ikke klart i krysset) og hjertet havner i halsen - og syklisten passerer forbi bilen, kjører opp på fortauet og sykler videre opp veien til høyre (den samme jeg skulle) og forsvinner. En typisk proff "sykler-hjem-fra-jobb" med klikkpedaler, gul jakke, sykkelklær og diger offroadsykkel.

Min første tanke var at jeg hadde gjort noe gærnt og nesten drept fyren, men så begynte jeg å tenke meg om. Han har tatt meg igjen, og kjørt forbi på høyre side av en bil som blinker høyre og som holder høyresiden som ledd i forberedelse til høyresving. Jeg sjekket ikke speil og dødvinkel før jeg gjorde dette, det ser jeg - det gjør jeg automatisk ved venstresvinger, men nå byttet jeg jo ikke fil eller noe sånt, jeg bare justerte/forflyttet meg i mitt eget kjørefelt. Det var masse plass på fortauet ved siden av, bare så det er sagt.

Gjorde jeg noe feil? Jeg er ikke glad dustesyklister i trafikken, bare så det er sagt, og synes mange av pendlerene er vilt hasardiøse i sin adferd (det så jeg på nært hold også den gang jeg selv syklet til jobben innimellom). Det var dritkjipt å kveppe sånn! Og han var så dritsur, men hadde han grunn til det?

Om han laget merker i bilen (permantente, nå ble det bare knyttnevemerker i møkken der han dæljet ) hadde det vært hans eller mitt ansvar? Jeg bare lurer altså.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:18   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Blinket du mot høyre? Syklister er underlagt akkurat samme trafikkreglene som bilister så lenge de befinner seg i kjørebanen. Skiftet du ikke fil, så er det han som skulle ha veket.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:21   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Jeg blinket hele tiden, og holdt hele mot høyre i veibanen. Men altså ytterligere mot høyre da jeg kom frem (da jeg la meg ved siden av bilen som skulle til venstre). Han tok meg igjen og passerte på innsiden.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:21   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Han har vikeplikt, hans feil og han er sykkeldust.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:22   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Og ikke noe sykkelfelt du okkuperte?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:25   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Om han laget merker i din bil med knyttneven så er det hans ansvar uansett. Han har ikke adgang til å drive hærverk uansett hvor irritert han er.

Ellers heter det at man skal plassere seg så langt til høyre at det ikke er plass til en syklist imellom. Også er du pliktig å sjekke speil og dødvinkel, nettopp på grunn av syklister. Men når han klemmer seg inn på siden og irriterer seg så har han jo ikke noen supersak uansett da. Særlig ikke når han ikke ble påkjørt engang. Han har ikke påkjørsrett.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:41   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Jeg ville sagt at du burde sjekket dødvinkelen og speil for evt syklister, men han burde visst bedre enn å presse seg inn. Hadde du kjørt på ham er jeg ganske sikker på at det hadde blitt ditt problem, rent juridisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:49   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Kamikazesyklister er de skumleste, og siden syklister vel nærmest er for hellige kuer å regne i trafikken ville jeg sagt at nei - du gjorde ikke noe galt, men du ville nok fått skylda uansett. Men neste sjekker du vel dødvinkelen med denne erfaringen.

Jeg har opplevd å omtrent kjøre på en dame med barnevogn på samme måte. Hun dukket opp fra ingenstedshen (en oppkjørsel rett i blindsonen min), og tredde seg mellom meg og fortauskanten uten at jeg la merke til henne siden det skjedde litt i trafikken foran meg. Jeg vet ikke hvor hun skal, men tror vel egentlig hun hadde tenkt seg fram foran meg for å krysse veien (utenfor fotgjengerfelt), og siden det ikke var fortauskant akkurat rett bak der bilen min stod var det vel lettere å gå ned der. Da jeg lirket meg litt til høyre i _veien_ var hun plutselig der. Det gikk jo bra og sånt, men det var skikkelig ubehagelig med den følelsen av at hun dukket opp fra intet, og at jeg _kunne_ touchet borti henne og veltet/dultet vogna hadde jeg ikke vært såpass forsiktig.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:51   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Ikke sant, det er det jeg tenker også. At jeg ville ha fått skylden om han feks datt. Eller laget merker i bilen. Men det er da utrolig tankeløs sykling! At de tør holde på sånn?


Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men neste sjekker du vel dødvinkelen med denne erfaringen.

Mnja, det spørs egentlig det... Som sagt så sjekker jeg alltid speil og dødvinkel reflektorisk når jeg bytter felt. Men nå kjørte jeg jo bare rett frem - lirket litt frem og tilbake i mitt felt på en måte - jeg hadde ikke begynt å svinge ennå. Og jeg sjekker ikke dødvinkelen hver gang jeg justerer litt, nei det gjør jeg ikke.

Og jeg sjekker forresten heller ikke dødvinkelen idet jeg svinger inn til høyre på en vei - er det noen som gjør det rutinemessig?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:53   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

jeg skal begynne å sykle på jobb nå, og prøver å finne en vei som gjør at jeg _slipper_ den slags opplevelser Men jeg vet ikke om jeg gidder omei m/oppoverbakke om Røa heller, lsm. Vollsveien er dog, ... yikes. Den er vel "sånn"? Enten blir du skvisa av stillestående biler (som syklist), eller så kjører vel bilene deg omtrent ned. Hvis du ikke klarer å balansere på det ca. 25cm brede fortauet da.
Trukke det er veien for meg, gitt. : pingle:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:58   #11
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

En sykkel er å beregne som motorisert kjøretøy. Han kommer bak deg, legger seg opp på din høyre side og blir forbanna? Jeg er ganske sikker i min sak at det er han som gjør overtredelsen her. Samme hadde det vært om det var en moped og han likestilles som den. Kan ikke skjønne hvordan det kan være din feil?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:59   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Hvilket område er det du jobber i da, m^2?

Jeg syklet selv helt samme rute som den aktuelle syklisten da jeg jobbsyklet. Og det var ikke noe problem, det. Greia er at disse supersyklerne skal ha så himla mye fart hele tiden, og jager vilt rundt om kring på jakt etter minimumstid og makspuls. I rushtrafikken.

Misteri: Jepp, det var sånn jeg også tenkte - om han hadde kjørt sånn med en annen bil, lissom? Men så er syklistene plutselig som myke trafikanter å regne innimellom, og jeg blir forvirret.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:03   #13
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Jeg tror også at det ville ha blitt ditt problem dersom du kjørte på ham.
Jeg husker at kjørelæreren min (jaja, det var strengt tatt jeg som kjørte da) sveipet innom akkurat de stedene hvor dette var aktuelt - altså at man måtte huske å se i speil og blindsone før man svinget til høyre.
Han sa at mange hadde strøket på oppkjøringen på slike steder.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:05   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Min kjørelærer terpet også på dette, nettopp fordi mange syklister er idioter i trafikken. Samme hvor feil de kjører, så blir det bilførers problem om noe skjer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:07   #15
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min kjørelærer terpet også på dette, nettopp fordi mange syklister er idioter i trafikken. Samme hvor feil de kjører, så blir det bilførers problem om noe skjer.



Husker jeg riktig, tok du og jeg lappen omtrent samtidig, så vi burde være oppdatert på siste skrik også

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:09   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min kjørelærer terpet også på dette, nettopp fordi mange syklister er idioter i trafikken. Samme hvor feil de kjører, så blir det bilførers problem om noe skjer.

Det stemmer ikke! I ulykker mellom bil og sykkel er det ikke noe automatikk i at bilfører får (eller har) skylden.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:10   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det stemmer ikke! I ulykker mellom bil og sykkel er det ikke noe automatikk i at bilfører får (eller har) skylden.

Nå tenkte jeg ved påkjørsel i høyresving. Ikke fullstendig uansett. Uten at det nødvendigvis betyr at man har gjort noe feil, men har man ikke sjekket speil og dødvinkelen har man en dårlig sak, uansett hvor teit syklisten har vært.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 15-04-11 kl 20:17.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:13   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Det var det jeg tenkte også.

Men han hadde altså ingen grunn til å bli SUR på meg altså! Dusten!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:16   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Vi er enige i at han var en skikkelig dust.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:16   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Jeg tok også nettopp lappen og bor i et tett syklist-trafikkert strøk. Og kjørelæreren min sa: De er mykere, så det er din feil uansett, for du har enten ikke tilpasset farten eller fulgt godt nok med. Og la til at de er tullinger, idioter og galninger med dødsønske og skifter trafikantstatus hele tiden, alt etter hva som passer dem, så bare vær på vakt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no