Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Drømmefamiliebil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-12, 10:48   #161
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Sett i forhold til mye annet synes jeg ikke Passaten er direkte "enkel" i interiøret. Synes interiørkvaliteten virker bra. Ergonomimessig er det også meget bra. VW har en layout på dashbord som gjør at man sjeldent trenger å se for å finne en knapp/vrider.

Men klart - skal man sammenligne med Audi blir det ikke like forseggjort på en del områder. Det er jo også noe av det segmenteringen hos VAG handler om når det gjelder identiteten til VW, Skoda og Audi. Riktignok har kanskje forskjellene blitt mindre, ettersom merkene står litt forskjellig i forskjellige markeder. Forskjellene mellom VW og Skoda har til en viss grad blitt mindre.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:53   #162
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Moia; jeg har faktisk også sett på nytt på nyere Passat, 2010-2012-modell og ser vi kan få mye bra for pengene der. Passaten er romslig og solid, en ypperlig familiebil. Og de nyere har lavt utslipp. Har sett litt på TSI-motoren med 122 hk, og tror den også er et sprekt nok valg. Så dere på den?
Ja, Passaten er litt enkel inni, men jeg liker det fordi jeg er vant med det, vi har jo Passat-02 nå. Men med skinn og navigasjon hever det inntrykket betraktelig.

Syns denne hvite ser bra ut og denne.
Skjønner at 170 hk er mye kjøremoro, og når utslippet er bare 149 g/km så er det jo ikke så problematisk heller...
Her er en med bensin.

149g er med 4Motion. Er lavere på modell uten 4WD.
Personlig synes jeg ikke det blir all verdens forskjell mellom 140 og 170hk-versjonene. Men nå er vel forskjellen i pris også en del lavere enn den var tidligere.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 16:44   #163
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

149g er med 4Motion. Er lavere på modell uten 4WD.
Personlig synes jeg ikke det blir all verdens forskjell mellom 140 og 170hk-versjonene. Men nå er vel forskjellen i pris også en del lavere enn den var tidligere.

Skal snekre sammen utgaven og utstyret jeg ønsker og finne riktig utgave og pris. 4Motion og 170 hk er ikke et stort behov. 140 hk, 2WD og skinn er nok.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 18:46   #164
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Mens dere koser dere med lekre stasjonsvogner så har jeg det nå etter halvannet år i en Citroen Berlingo svært bra....

Jeg er 183cm lang og har bra med plass i pasasjersetet med en BeSafe Izi combi bakovervendt bak meg og på førerplassen har jeg min foretrukne kjørestilling og fortsatt plass til Besaft Izi Go med Isofix base bak meg....

Forholdsvis billig bil...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:42   #165
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Skal snekre sammen utgaven og utstyret jeg ønsker og finne riktig utgave og pris. 4Motion og 170 hk er ikke et stort behov. 140 hk, 2WD og skinn er nok.

140 hk var definitivt nok ja. 170 hk var mer over i kategorien gøy - og vi spanderte på oss litt gøy siden vi "tjente" såpass på å ikke kjøpe Audi A6..

Ser Aftenposten melder at dieselbiler muligens vil forbys i Oslo sentrum på de verste vinterdagene:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.T9o8oOstgsI

Hadde vi bodd i Oslo hadde vi nok ganske kjapt endret ordren til bensin.

Diesel har vel noe høyere dreiemoment på lavere gir, men samtidig kan vel noen dieselbiler lettere "kveles" på lavt turtall enn bensinbiler.
...dessuten har jo bensinbilen mindre "traktorlyd".

Det ble diesel på oss denne gangen, men jeg hadde ikke vært vanskelig å overtale til å ta bensin i stedet.

Om interiøret; Det er helst hodestøttene og "boblejakke"-setene jeg ikke er helt glad i. Syns hodestøttene ser forferdelig boksete ut når de er "felt ut". Humpene i setene syns jeg fort ser ut som en gammel IKEA-sofa - om en kikker på bruktbiler på Finn. Gikk til slutt for seter med skinn på kant og alcantara (ser ut som semsket skinn- men er stoff) i midten. Syns det holdt seg bedre på bruktbilbildene fra Finn.. Håper denne komboen også gir minimalt med "henge fast i setet"-følelse på varme sommerdager og ikke SÅ iskald overflate om vinteren.

Innebygget navigasjon tok vi ikke med, da bil-navigasjonshardware uansett ikke kommer til å henge med i utviklingen til f.eks. mobiltelefonløsninger. Kjører bluetooth-kobling mot mobilen i stedet.

Må imidlertid melde at VW har en rekke snodige ekstrautstyrs-komboer som ikke er mulig; f.eks. kan en ikke ha oppvarmet frontrute sammen med vanlig bluetooth. Da må en oppgradere til premium bluetooth. Og ryggekamera går ikke sammen med DAB-radio. Snåle greiene. Til og med selgeren var noe flau over hvor ulogiske noen av disse komboene var.

__________________
'08, '12

Sist redigert av Moia : 14-06-12 kl 21:54.
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 22:48   #166
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?



Syns denne bilen er fin, men på grensa til rånete, den er jo senket! Hadde vært mye lekrere i vanlig høyde. Fint skinninteriør. Er den rånete, mrc? Må jo spørre bilguruen med god smak.

Vi har fortsatt ikke kjøpt bil, men snuser veldig. Prøvde Subaru XV forrige helg, 4WD og skinn til kr 385'. Mye veistøy dessverre, og for treig motor. 114 hk bensinmotor ga en treig følelse. Når den var kommet litt oppi fart, gikk det greit. Så altså mye støy i kupeen, ikke noe hyggelig når man skulle føre samtaler i bilen eller høre lydbok.

Prøvde ny Passat stv 122 hk TSI, utrolig god og kjapp nok i massevis. Favoritt mtp ryddig og gode kjøreegenskaper, fint design, men med skinn kommer vi oppi rundt 400 000, VW er et ganske dyrt merke. Har ennå ikke prøvd Skoda (Yeti, Ocatvia)
Mrc, vet du eller noen andre om det er stor forskjell den nye Passat 122 hk TSI og bensinmotoren som er f.eks fra 2010?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 00:37   #167
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Om den er rånete eller ikke vet jeg ikke - stilig på en måte er den. Kunne gjerne tenke meg en Octavia RS (hadde en Octavia (kombi) tidligere - med RS-vingen bak som ekstrautstyr ;-) ). Jeg vil imidlertid anta at komforten ikke er så veldig god. Og det kan også være upraktisk å måtte være veldig forsiktig over fartshumper, kjenne et hvert asfalthull i ryggmargen etc. på at bilen trolig er såpass stiv og det er lite gummi for å "ta i mot" dårlig norsk veistandard...

Spørsmål i slike tilfeller blir også om hvordan dette er gjort. Den er nok mer senket enn det den leveres som med sportsunderstell - selv om dette er en RS-modell. Spørsmål da er om den er godkjent på denne måten (senkesett må være "EU-godkjent" og innregistrert i vognkortet...). Jeg hadde nok gjerne styrt unna å kjøpe slikt brukt. Jeg blir med en gang litt skeptisk når biler har blitt "modda" en del... en del av disse senkesettene gjør ikke akkurat underverker for kjøreegenskapene heller. Fabrikken kan ofte ting litt bedre...

På vinteren kan det også bli upraktisk på sporet vei hvis senkesettet som er brukt ikke gir mulighet for noen regulering. Noe sporet vei og bilen tar lett nedi på midten på dårlig brøytet vei. Ekstra brede dekk kan også gjøre at bilen sporer mer på dårlig vei.

Stiv bil, senket med minimalt med gummi gir gjerne også større slitasje på understellet - spesielt med tanke på veiene vi har her til lands...

Jeg kunne gjerne tenkt meg en RS. Men for mitt personlige behov hadde jeg nok foretrukket Octavia med 4x4 i stedet for ekstra motorytelse. Med andre ord - hadde vel heller gått for en 140hk med 4x4 enn en 170hk RS. Men hvorvidt man har behov for 4x4 er jo en individuell sak. For mine behov ville ellers 140hk-utgaven av samme motoren som sitter i RS-en være mer enn godt nok ;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 09:33   #168
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Takk igjen for supert og nyttig innspill, Mrc! Lærer jo mer av deg enn bilselgerne. 4WD er jo litt fristende med tanke på vinteren, og min nær-døden-erfaring med total vintersleng og kollbøtte/utforkjøring på motorvei mellom 2 trailere for noen år siden.

At det er en stiv bil der man kjenner dumper godt og lav bakkeklaring slik at man fungerer som en plog om vinteren, passer ikke meg så godt. Akselerasjon er deilig, men 140 hk er nok, og det er også 122 hk bensin. Så vidt jeg har forstått er det samme 122hk-motor i Ocatviaen og Passaten. Må dra til nabobyen for å prøvekjøre Skoda med automat, så den er litt på vent.

Moia: er dere fornøyd med bilen?
Man kan kjøre innom/gjennom Oslo med dieselbiler, eller må man betale avgift? Vi bor et stykke unna men er jo innom iblant.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 15:56   #169
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi har en passat med 140 hk tror jeg og 4motion.
Super bil. Der vi før slet med å komme fram er det ingen problem nå. Den er ikke supersprek, men kan absolutt sparke fra litt når jeg ber om det. Den er også veldig god når den er fullastet, og den kan dra endel hengervekt, noe vi har benyttet oss av mange ganger. Dessuten er den veldig god å kjøre.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 17:03   #170
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Takk igjen for supert og nyttig innspill, Mrc! Lærer jo mer av deg enn bilselgerne. 4WD er jo litt fristende med tanke på vinteren, og min nær-døden-erfaring med total vintersleng og kollbøtte/utforkjøring på motorvei mellom 2 trailere for noen år siden.

At det er en stiv bil der man kjenner dumper godt og lav bakkeklaring slik at man fungerer som en plog om vinteren, passer ikke meg så godt. Akselerasjon er deilig, men 140 hk er nok, og det er også 122 hk bensin. Så vidt jeg har forstått er det samme 122hk-motor i Ocatviaen og Passaten. Må dra til nabobyen for å prøvekjøre Skoda med automat, så den er litt på vent.

Moia: er dere fornøyd med bilen?
Man kan kjøre innom/gjennom Oslo med dieselbiler, eller må man betale avgift? Vi bor et stykke unna men er jo innom iblant.

Dieselgreia i Oslo vil være gjeldende for visse dager i året der verdiene overstiger. Ut i fra målingene i fjorvinter ville det vært snakk om 4-5 dager med for høye verdier. Typisk vil dette være i perioder med langvarig svært kaldt vær - da også fyringen med ved, parafin osv. er på topp og påvirker luftkvaliteten.

Dette er jo ikke noe som er avgjort enda, så foreløpig er det vel kun et forslag. Litt av problematikken rundt dieseldiskusjonen er bl.a. WHO-rapporten en del har basert seg på var med biler fram til 1998 - biler som har laaaangt høyere utslipp enn dagens biler (lenge foran det kom partikkelfilter, samt de nyere Euro-kravene til utslipp).

Motorene i Octaiva er de samme som i Passat. I tillegg til 1.2TSI-motoren på 105hk som vel ikke finnes i Passat, men som brukes i Golf, Polo, A3, Touran osv. 1.6TDI er jo også et alternativ. Dieselmotorene kan nok i praksis føles litt sterkere enn bensinmotorene med tilsvarende antall hestekrefter - sette selv om både bensinmotorene og dieselmotorene her har turbo, så er dreiemomentet på lavere turtall (som man kjører mer med i praksis) bedre slik at man med mer "ustresset" kjøring henter ut mer effekt av motoren (effekt, altså hestekrefter eller effekt i kW, er et resultat av dreiemoment og turtall).

Når det gjelder biler med 4WD skal man være obs på at det er veldig forskjellige løsninger ute å går egentlig. Octavia har gjennom Haldex4-løsningen som man også finner på Passat, Golf, A3, TT osv. en løsning der man til en viss grad har permanent drift. I utgangspunktet er fordelingen 90/10 % på foran og bakhjul, så kan mer drivkraft flyttes til bakhjulene ved behov. Svært mange av 4WD-ene på markedet ellers er 100% på forhjulene helt til man opplever hjulspinn. Fordelen med å ha 10 % på bakhjulene er at man reduserer tiden det tar for bakhjulene "å slå inn" når det trengs ekstra drift der, samt at det får en liten stabiliserende effekt.

Ellers når det gjelder å kjøpe bil med 17-18" felger er jo at det koster en del ekstra når man skal ha nye dekk til bilen etter hvert. Forskjellen blir raskt et par tusen for et nytt sett med dekk i 17" kontra 16". Og for 18" er det for mange populære dekk raskt en tusenlapp ekstra per dekk kontra 16".

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 22:25   #171
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Prøvekjørt siden sist:

Skoda Yeti. Prøvde 1,2 l 105 hk TSI/automat. Prøvde den bare kort tid på landevei, ikke motorvei men relativt kjapp på gassen. Beskjedent utstyrt modell de hadde inne. Men lekker sak, morsom å kjøre! God oversikt. Skulle gjerne prøvd den litt mer utstyrte, med 140 el 152 hk (diesel eller bensin), skinn/navi, 4x4 og litt flere hester. Dessverre lite bagasjeplass, men regulerbare/flyttbare/individuelle bakseter som man også kan slå helt ned. Ganske høyt Co2-utslipp på denne, mener det var rundt 190 g om man skulle ha 4x4 og 152 hk.

Toyota Prius Seven (7-seter) For en overraskelse! Denne var først på ønskelisten min da jeg så den skulle komme i stasjonsvogn, endelig fikk jeg prøvd den. Den var veldig behagelig å kjøre, du sitter høyt og fint, veldig god sittecomfort for alle passasjerer (litt trangt for de som skulle sitte i ekstrasetene helt bakerst). Overraskende god plass i bilen.
Stillegående, stødig bil på motorveien i høy hastighet (130) uten problem. Litt lav akselerasjon fra 0-50 km, men 0-100 på 11,3 sek er jo ikke så verst. Ikke noe problem med forbikjøring osv. Det er også en egen boost-knapp til f.eks akselerasjonsfeltene. Prøvde en enkelt utstyrt modell med stoffseter, er spent på Premium-utgaven med skinn etc etc. Lavt utslipp og god pris.
Ble litt forvirret da jeg kjørte den da den vekslet litt mellom strøm og bensinmotor for å lade, og den ble fort tappet for batteri da jeg stod på tomgang og ventet på forsinket ferge med lydbok og varme i bilen.

http://www.dinside.no/897173/syvsete...ius-provekjort

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 22:23   #172
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Amelie: Skriv rapport når du har prøvekjørt 5008

Jeg prøvekjørte den forrige uke. Var veldig positivt overrasket, det var første gang jeg kjørte Peugeot, vi hadde egentlig slått det fra oss.
5008 med EMG hadde veldig god comfort, deilig plass, oversiktlig og fin, digg å ha de ekstra setene bak fordi det er litt frihet å kunne ha muligheten til å bruke dem. Og barna elsket at det var spisebrett i seteryggen foran dem, matvrakene mine...

MEN nå har vi altså prøvd Peugeot 508 RXH også! Miljøvennlig hybrid med 200 hk, 4X4 og dieselmotor. For en drøm, comfort, sterk motor og stillegående hybrid innimellom! Fullspekket med utstyr. Men den er dyr da.

Vi har bestemt oss for leasing, så nå er eventuelle kampanjerenter av interesse, det har ikke 508 RXH men 508 SW har (dieselmotor uten 4x4) men visstnok god på vinterføre (sa selgeren ) - og leveringstid.

Nå er det altså nybil som gjelder, siden det går mot leasing. Tror kanskje fortsatt at Toyota Prius Seven er på 1.plass siden den har kampanjerente og er fleksibel og meget behagelig bil. Noen som har kommentar til den på vinterføre? Eller andre innspill?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 22:39   #173
Marbella
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 7
Marbella har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Audi Q7

Marbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 11:52   #174
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Så bra at du likte Peugeot

Hva har dere endt opp med?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 18:18   #175
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi har fortsatt ikke kjøpt, da vi ikke helt økonomisk klare ennå
Trodde ting skulle være på plass før.

Det går iallefall mot leasing, og da må man se på hvem som har kampanjerente osv. Prøvde Toyota Prius+ Seven, den var overraskende behagelig og veldig fleksibel. Kampanjerenta på 1,99 % gikk ut i desember, og det hadde blitt kr 2700/mnd i 3 år, med innskudd på ca 50 000,- og max
kjørelengde 45 000 km.

Ford Focus stv var også i samme prisklasse, veldig bra comfort (men litt for mye knapper og "bråk" i interiøret). Bensinmotor, lavt utslipp, god bagasjeplass. Mye bil for pengene.

Med en Mazda CX-5 ligger leien på ca 4000,-/mnd med bensinmotor (ca 155 hk) og automat, 4x4, skinn. OG lekkert design, fin SUV. Det ligger noen slike på finn.no også.

Merk Subaru XV (fjorårets nykommer fra Subaru) ligger det veldig mange av på finn.no. Sikkert mye pga mye støy og lite bagasjeplass.

Men Peugeot var bra altså, både 5008 og 508. Kan godt hende det blir det også....

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 20:12   #176
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Foreløpig drømmebil.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 20:12   #177
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Gikk dårlig det...

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 20:15   #178
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...Q9QEwAg&dur=98

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 20:22   #179
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Jeg har bestilt meg Audi Q5 quattro, hvit.
Får den i april. Det tror jeg blir bra.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 20:53   #180
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi kjøpte ny bil for to uker siden, en Ford Mondeo 2013-modell i fargen blue ink.
Er veldig fornøyd, utrolig romslig bil.
God å plass i baksetet, selv for voksne.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no