Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 13:36   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 20:50.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:39   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Jeg skal vise den til fattern, siden jeg pr. nå får låne den gamle passaten hans, mens han selv kjører rundt i en splitter ny en.

"Er du ikke glad i meg, pappa? "



Neida.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:41   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Eg har alltid tenkt slik eg da, men har jo ikkje barn i aldersgruppa. Men har tenkt at når ungane skal ut på vegen skal dei i alle fall ha ein trygg bil - eg vil gjerne hjelpe til slik at dei ikkje kjøper seg eit vrak til 10 000.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:41   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Hadde jeg hatt råd så hadde barna fått det beste og tryggeste av alt.
Jeg ser ikke på det som en god løsning å si: Du er 18, du har førerkort, men du får ikke kjøre den bilen du har råd til, fordi den ikke er like trygg som vår nybil.
Men jeg ville selvsagt fraråde det på det sterkeste om de vurderte å kjøpe en bil som ikke når opp til mine krav om trygghet.


Så i praksis vil nok ungene mine i hovedsak kjøre rundt i mindre trygge biler enn meg. Jeg kunne tilbydd meg å bytte bil med dem, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller.

Men i teorien er jeg veldig enig. Det dyrebareste vi har bør kjøre med den tryggeste bilen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:42   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Hva er en gammel bil egentlig?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:42   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hva er en gammel bil egentlig?

Tja, den som er eldst av to?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:44   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg har alltid tenkt slik eg da, men har jo ikkje barn i aldersgruppa. Men har tenkt at når ungane skal ut på vegen skal dei i alle fall ha ein trygg bil - eg vil gjerne hjelpe til slik at dei ikkje kjøper seg eit vrak til 10 000.


Det at en bil koster 10 000 kroner er i seg selv ikke nok til å gjøre bilen utrygg, altså. Og biler som ser shabbye ut trenger ikke være utrygge de heller.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:45   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Tja, den som er eldst av to?

Men den eldste av de to behøver jo ikke være utrygg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:48   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Men det som menes er jo at man bør la ungdommen bruke den tryggeste bilen. Om det står den nyeste eller den største trenger vi ikke henge oss opp i, tror jeg .
De ber oss la ungdommen bruke de tryggeste bilene.

Ofte er nye biler tryggere enn eldre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:48   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Jeg er litt tja til dette utspillet. De fleste ulykkene ungdom er involvert i går vel ikke på at bilen er for dårlig, men at de har kjørt for fort for forholdene. Ja, de kunne blitt mindre skadet i en nyere bil, men de kunne blitt enda mindre skadet om de kjørte fornuftigere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:55   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg har alltid tenkt slik eg da, men har jo ikkje barn i aldersgruppa. Men har tenkt at når ungane skal ut på vegen skal dei i alle fall ha ein trygg bil - eg vil gjerne hjelpe til slik at dei ikkje kjøper seg eit vrak til 10 000.

En bil til 10 000,- trenger ikke være et vrak.

Sønnen min har bli til 12 000,- og den er langt fra et vrak. En Opel fra 1999 som har gått litt mye, men som er nylig EU-godkjent og som er like trafikksikker som min bil.
Poden får ikke låne familiebilen, selv om den kanskje er tryggere enn hans. Om personer under 23 år skal kjøre familiebilen blir forsikringen dyrere enn jeg er villig til å betale.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:57   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Jeg tror ikke hovedproblemet at disse ungdommene dør er bilen, men måten de kjører på.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:58   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tror ikke hovedproblemet at disse ungdommene dør er bilen, men måten de kjører på.

Det er vel ikke så mye tvil om det, men det er ikke så rart at Trygg Trafikk anbefaler de minst rutinerte sjåførene å kjøre de tryggeste bilene heller.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:00   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Bilparken i Norge er vel generelt ganske gammel er den ikke?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:03   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Min får ikke den nyeste bilen når han får førerkort. Han får ikke den nest nyeste heller. Han får en egen bil til seg. Den vil være mindre og med vesentlig mindre motor enn den jeg kjører, og jeg tenker at det nok øker sikkerheten en hel del, jeg. Mindre testbehov når den ikke går all verden uansett.

Men han vil få en grei bil altså. Med sikkerhet fra moderne tid.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:06   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Jeg hadde ikke latt gutta mine bruke min nye bil, den har for stor motor. Det er så vidt jeg klarer å styre meg når jeg kjører, en 18 årig gutt har vel ofte ikke de sperrene. Men de skal ha trygge biler når det blir aktuelt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:30   #17
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er litt tja til dette utspillet. De fleste ulykkene ungdom er involvert i går vel ikke på at bilen er for dårlig, men at de har kjørt for fort for forholdene. Ja, de kunne blitt mindre skadet i en nyere bil, men de kunne blitt enda mindre skadet om de kjørte fornuftigere.

Men om noen andre kjører inn i dem, blir de fortsatt mindre skadet i en nyere bil.

Det er (heldigvis!) lenge til dette blir en aktuell problemstilling hos oss, men jeg synes det er en god påminnelse til foreldre om at man kan tenke på litt mer enn bare forsikringspremien.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:47   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Men om noen andre kjører inn i dem, blir de fortsatt mindre skadet i en nyere bil.

Det er greit nok, men jeg mener fremdeles at det er et mye større problem at ungdommer kjører inn i andre biler, enn at andre kjører inn i dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:51   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er greit nok, men jeg mener fremdeles at det er et mye større problem at ungdommer kjører inn i andre biler, enn at andre kjører inn i dem.

Statistisk har du helt rett.

Det er jo akkurat de samme barna som vi legger ubegrenset jobb ned i å finne de rette bilstolene til. Klart de må ha en bil som er dugandes sikkerhetsmessig når de blir større også. De blir jo ikke mindre verdt selvom de blir store.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:59   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er litt tja til dette utspillet. De fleste ulykkene ungdom er involvert i går vel ikke på at bilen er for dårlig, men at de har kjørt for fort for forholdene. Ja, de kunne blitt mindre skadet i en nyere bil, men de kunne blitt enda mindre skadet om de kjørte fornuftigere.

Jeg leste en statistikk en gang, som viste klare sammenhenger mellom type/årsmodell av bil, og ulykkesrate. Hvis jeg husker rett, så var ti år gammel BMW aller øverst på statistikken.

Dette er høyst trolig relatert til hvem som vanligvis kjører ti år gamle BMW-er (unge gutter), men jeg mener at det også ble drøftet litt rundt problemstillingen "bil som er raskere enn gjennomsnittet og fristende å kjøre fort med". Jeg husker ikke om "manglende sikkerhet" også var nevnt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no