Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Billig, liten bil til mor med to barn

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-10, 10:48   #21
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg kjøpte akkurat en 4 år gammel yaris for 120 000. De aller fleste banker låner deg penger til bilen er 10 år, dvs at om du kjøper en 3 år gammel bil så kan du betale på den over 7 år. Jeg ville ikke ha kjøpt en bil som er eldre enn 5 år, hvis du skal ha den en stund. Når min gamle bil ble 9 år begynte mange dyre ting å skje med den. Dumme meg beholdte han i 2 år etter det...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:40   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg hadde tenkt meg en bil jeg kunne leve med som bare min og barnas bil et par år fram i tid. En billig bil som jeg heller kan bytte ut i en nyere stasjonsvogn eller en VW Multivan alt etter hva som skjer på privatfronten (antall framtidige familiemedlemmer).

Den Toyotaen som du viser, Elinblu, den ser jo veldig fin ut tenker jeg (den er sikkert polert ). Den har kjørt 102.000 og er fra 1999, er det vanlig kjørelengde på elleve år? Er det vanlig å kjøre 10.000 i året hvis man har kort vei til jobb og småkjører en del?
Prisen på den er 60.000, jeg hadde vel tenkt meg at jeg kanskje kan få noe greit noe for 30-40.000?

Ellers så er det en 1.6 liter med 110 hester. Det er da mer enn nok for en som ikke skal på autobahn? Altså, hvis jeg vanligvis kjører med meg selv og to barn i bilen, da er vel det nok?

ca. 10 000 km i året i snitt er for småbiler ganske vanlig kjørelengde. Det man imidlertid skal være klar over for Toyota Corolla av denne generasjonen er det svært er mye rust. Mekanisk sett kan bilene gjerne fungere topp, men rusten spiser dem. Samme gjelder for Avensis fra slutten av 90-tallet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:44   #23
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Er veldig fornøyd med min Auris, bra med plass til å være så liten. Yaris er også et godt alterativ.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:44   #24
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Renault Clio 3, åres bil i Europa i 2006.



Clio 3 er en av de mest feilfrie småbilene du kan få
http://www.bilrevyen.no/artikkel.aspx?id=858
http://www.stern.de/auto/service/ada...fographic.html
http://www.bild.de/BILD/auto/2009/12...y=Download.pdf
(Clio 3 er den første gen. 3-bilen til Renault som gir utslag på TUVstatistikken)

den ruster aldri
http://www.vibilagare.se/test/rost/r...-clio-14-11938
5 stjerner i Euroncap
http://www.euroncap.com/tests/renaul..._2005/220.aspx


pga norske bilisters fordommer får du den billig:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25519709

prøv å prute den ned til det denne gikk for:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25417033


bensinmotoren er kvikk og grei til bilen og skulle passe ditt bruksmønster perfekt.


Sist redigert av vestlandsfanden : 30-11-10 kl 14:15.
vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:45   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Nei, nei, kjøp aldri fransk bil! :en av nordmennene med fordommer:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:50   #26
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, nei, kjøp aldri fransk bil! :en av nordmennene med fordommer:

Da sier jeg som Trond-Viggo: Tenke sjæl

ts får vurdere hva hun syns er mest troverdig, nordmenns fordommer eller Dekra-rapporten.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:55   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Toyota. Ville gått for en Yaris tror jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:01   #28
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, nei, kjøp aldri fransk bil! :en av nordmennene med fordommer:

Hva er det du sier?! :hilsen hun som bare kjører franskt i privaten: Har ikke hatt noen problem med de franske bilene vi har hatt.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:07   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Skoda Fabia. Massevis av bil for pengene. Vi var veldig fornøyd med vår, men den er ikke særlig stor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:09   #30
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Hva er det du sier?! :hilsen hun som bare kjører franskt i privaten: Har ikke hatt noen problem med de franske bilene vi har hatt.

Vi har én vennefamilie som kjører to franske biler. Nesten hver gang vi ser dem, synes jeg den ene har havarert ett eller annet sted langs veien. Mammas franske bil er også et sorgens kapittel. Det var noe annet da hun hadde en gammel Corolla. :ensporet:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:14   #31
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vi har én vennefamilie som kjører to franske biler. Nesten hver gang vi ser dem, synes jeg den ene har havarert ett eller annet sted langs veien. Mammas franske bil er også et sorgens kapittel. Det var noe annet da hun hadde en gammel Corolla. :ensporet:


Joda men det betyr ikke at alle er sånn. Det har vært noen horrible årganger på tidlig 2000-tall men bilene er kraftig forbedret fra ca 2005. Eller hva sier du til statistikken jeg viser til?

Fordommer (som gjerne bunner i uvitenhet) er hovedårsaken til at man idag kan gjøre kupp på veldig gode og nyere franske biler .

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:14   #32
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg ville gjerne betalt noen tusenlapper eller 10 for å få en bil som går av seg selv uten alt for dyre serviceomganger. Det lønner seg økonomisk og frustrasjonsmessig, om du ikke kan mekke selv altså, eller har en god venn/mamma/onkel som fikser sånt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:17   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Joda men det betyr ikke at alle er sånn.

Jeg skjønner det, altså - jeg bare erter litt. Det er helt sikkert riktig som du sier (men det hindrer ikke at jeg kommer til å kjøre japansk bil resten av livet ).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:30   #34
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Vi har vår andre Ford Fiesta som bil nr. 2 og er veldig fornøyde med den. Ellers ville jeg gått for en Yaris. De nye Skoda Fabiaene er også fine.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:31   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Naboen har en nesten ny fransk bil som de ikke orker ha lenger, for å si det sånn.
Rapportene kan si hva de vil for meg, jeg ville aldri gått for det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:47   #36
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Vi skal kanskje legge ut lillebilen vår til salgs i januar, du er ikke interessert i en pent brukt ti år gammel Peugeot 206? :tuller:

Jeg ville tenkt kanskje en Toyota Yaris eller noe i den dur, den er vel ca. på samme størrelse som 206-en vår, og den holder plenty i størrelse for oss. Men du må vel ut med bittelitt mer enn 40', kanskje strekke deg så langt som til 60'-70'.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:57   #37
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg har en Yaris og jeg er SÅ fornøyd! Hvis du skulle trenge mer plass kan du jo kjøpe en liten takboks til den!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:12   #38
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg anbefaler som alltid SEAT, den er billig og svært enkel å ha med å gjøre. Det er golf/audi-deler (enkelt og rimelig å få tak i).

Jeg kjøpte min 96-modell Cordoba for 5,5 år siden for 40 000 og den har gått som ei klokke siden, bare vanlige slitasjebytter på EU-kontroll (støtdemper etc).

http://www.finn.no/finn/car/used/res...MODEL/MAKE=807

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:44   #39
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, nei, kjøp aldri fransk bil! :en av nordmennene med fordommer:

Det sa "alle" når jeg kjøpte meg en Clio. Teitinger tenkte jeg. Jeg hadde bilen i under ett år, den var mere inne på service enn i garasjen og på veien. Var det ikke det ene så var det det andre.Solgte den tilbake til bilbutikken jeg kjøpte den av.
Etter det så har jeg bare hatt Toyota.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:50   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det sa "alle" når jeg kjøpte meg en Clio. Teitinger tenkte jeg. Jeg hadde bilen i under ett år, den var mere inne på service enn i garasjen og på veien. Var det ikke det ene så var det det andre.Solgte den tilbake til bilbutikken jeg kjøpte den av.
Etter det så har jeg bare hatt Toyota.

Unnskyld, men: .

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no