Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 23:49   #41
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg anbefaler alle fra Trondheim å besøke Ring 3 rundt Oslo - der vil dere føle dere hjemme.

Jeg bruker venstrefeltet til å kjøre forbi, høyre til hovedkjøring. Men når det er mange på veien, ligger jeg nok mye i venstre, ja.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:49   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, jeg håper dere som sier (som meg) at dere ligger i venstre mener at dere ligger i venstre når det er biler i høyre? For man ligger da i høyre fil hvis man er alene på veien?

Jeg er av de som ikke kjører veldig fort, og dermed ligger jeg i høyre også når det er biler på veien. Men her i byen er det jo sånn at det ikke er sikkert at det er den i høyre fil som a) kjører tregest og b) er den som kjører i kø.

Trondheim er venstreland.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 00:01   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg er venstrekjører.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 00:25   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg er nok en venstrekjører. Og jeg liker å kjøre fort. Det er igrunn greit at jeg ikke har så stor motor på bilen min, det hadde nok blitt dyrt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 00:28   #45
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Man skal selvsagt bruke begge felt. Man legger seg ut til høyre når det er plass. Nærmer man seg bilen foran, legger man seg ut i venstre. Så legger man seg ut til høyre igjen når det blir ledig der. Det gjelder ikke hvis det er tett trafikk, da ligger jeg som regel i venstre felt når det går litt unna. I kø velger jeg stort sett høyre, av erfaring går det som regel fortest. Og folk som driver og bytter felt i hytt og gevær når det går veldig sakte, de kan ta seg en bolle. Sånt irriterer meg fordi det skaper mer kø.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 00:31   #46
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg kjører ganske fort. Dermed som regel i venstre, men ikke hvis noen vil forbi (som ikke er så veldig ofte...), eller dersom det går greit å ligge i mitt tempo i høyre. Har særdeles dårlig tålmodighet med dem som parkerer i venstre, og prøver derfor på å være smidig selv. Bytter derfor ganske ofte fil.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 01:15   #47
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg bytter ganske mye om jeg er utålmodig. Slipper forbi de som må kjøre i 120 i venstrefila, men om ikke høyrefila holder fartsgrensen minst, så er jeg kjapt tilbake i venstrefila.

Er jeg i "sløvehjørnet" så ligger jeg i høyrefila.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 01:29   #48
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er av de som ikke kjører veldig fort, og dermed ligger jeg i høyre også når det er biler på veien. Men her i byen er det jo sånn at det ikke er sikkert at det er den i høyre fil som a) kjører tregest og b) er den som kjører i kø.

Trondheim er venstreland.

Vi har jo stort sett ikke noe valg i Trondheim, synes det er kollektivfelt til høyre overalt i byen. Mannen, som er fra Oslo, er lettere oppgitt over det.

Jeg er nok en typisk høyrefil-kjører når det går an.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 01:42   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg er en filskifter. Jeg ligger stort sett i venstre felt, men flytter meg raskt over til høyre når jeg ser noen komme opp bak meg i stor fart. Det er jo tross alt poenget med venstre fil.

Jeg irriterer på meg utslett over nissene som snegler seg av gårde i venstrefeltet, og opplagt tror at høyre fil kun er ett avkjøringsfelt (typisk trondheimsfenomen) eller bare ikke har skjønt poenget med to felt. :roadrage:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 01:44   #50
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Fersk sjåfør=høyre

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 01:48   #51
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Både og.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 07:05   #52
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg kjører i høyre og kjører forbi i venstre.
Men jeg er fartsgrensemoralist, å kjøre for fort er det teiteste jeg vet, så om høyrefeltet går saktere enn grensen tar jeg ikke fem flate for å bli i venstre i fartsgrensen samme hvor menge gretne audier som ligger bak. Jeg syns ikke at jeg skal måtte anstrenge meg for å tilrettelegge for andres lovbrudd.
Går høyrefeltet i fartsgrensen ligger jeg der, og flyttet meg evnt over i venstre en kort stund for å slippe inn folk fra påkjøringsfelt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:10   #53
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Der det passer seg. Jeg er legger meg tilbake til høyre når det er rom for å gjøre det i henhold til tempoet jeg holder. Kan irritere meg veldig over de som ligger i høyre felt og ikke legger seg over når det samler seg biler bak.

Jeg irriterer meg imidlertid også over de som absolutt skal fram i høyrefeltet, og forventer at alle skal flytte seg når de kommer, selv om de har flere biler foran seg som "bestemmer tempoet" og jevnt driv i høyrefeltet også. Folk som da legger seg heeeeelt opp i ræva på bilen foran som holder 100 km/t... Forbanna idioter....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:12   #54
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg kjører i høyre og kjører forbi i venstre.
Men jeg er fartsgrensemoralist, å kjøre for fort er det teiteste jeg vet, så om høyrefeltet går saktere enn grensen tar jeg ikke fem flate for å bli i venstre i fartsgrensen samme hvor menge gretne audier som ligger bak. Jeg syns ikke at jeg skal måtte anstrenge meg for å tilrettelegge for andres lovbrudd.
Går høyrefeltet i fartsgrensen ligger jeg der, og flyttet meg evnt over i venstre en kort stund for å slippe inn folk fra påkjøringsfelt.

Problemet her er at du gjerne er med å skape farlige situasjoner fordi folk irriterer seg. Og husk også at 90 km/t på ditt speedometer kanskje er 80 km/t i realiteten...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:13   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner dem godt. Høyrefeltet er et forbikjøringsfelt, ikke et felt man skal kjøre avgårde i samme fart som dem til høyre.



Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg kjører som en tysker.

Eg au.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:17   #56
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Alltid høyre. Kjører jeg i venstre felt så kommer det alltid noen og presser bak nesten uansett hvor mye over fartsgrensen jeg kjører, og det blir jeg bare stresset av. Jeg bruker venstre felt kun til forbikjøring.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:21   #57
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg bruker venstrefeltet som forbikjøringsfelt jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:25   #58
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Strengt skal man holde høyre felt i utgangspunktet hvis ikke trafikkmengden tilsier noe annet, og at feltene til høyre da er forbikjøringsfelt. Holder man høyre felt over distanse uten at det er nødvendig kan man bøtelegges.

Se: http://www.dinside.no/313386/nesten-...l-paa-motorvei

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:30   #59
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Strengt skal man holde høyre felt i utgangspunktet hvis ikke trafikkmengden tilsier noe annet, og at feltene til høyre da er forbikjøringsfelt. Holder man høyre felt over distanse uten at det er nødvendig kan man bøtelegges.

Hæ? Skjønte ikke. Skulle det være en "venstre" et eller annet sted her?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:46   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Problemet her er at du gjerne er med å skape farlige situasjoner fordi folk irriterer seg. Og husk også at 90 km/t på ditt speedometer kanskje er 80 km/t i realiteten...

Jupp. Det eneste man oppnår med å tvinge resten av trafikken bak til å kjøre i sitt eget tempo er masse irritasjon, farlige forbikjøringer, farlige situasjoner fordi de bak blir liggende tett opptil osv. Det var de kjempestreng på, når jeg tok lappen. Ikke ligg i venstre om de bak vil forbi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no