Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 21:55   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg kjører som en tysker.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:55   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg ligger alltid i venstre, så fremt det ikke er ledig i høyre felt. Jeg bedriver vel teknisk sett alltid forbikjøringer ellers.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:56   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg er for øvrig ikke noen sinke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:58   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg er heller ikke noen sinke altså, freser det noen bak meg som tydeligvis vil kjøre 30 over fartsgrensa så slipper jeg dem alltid forbi altså. Jeg skifter mellom de to feltene alt ettersom.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:58   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Ja, det er ikke mannen min heller, forresten, selv om jeg irriterer meg. Han holder farten i venstrefelt og slipper fram andre om det kommer noen bak. Jeg bare ser ikke helt poenget når det er ledig i høyrefeltet ...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:59   #26
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Venstre, definitivt. Og irriterer meg grenselaust over alle sinkene som "parkerer" der.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:02   #27
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Da lover jeg at man bommer på omkjøringsveien med stil. Men jeg skjønner hva du mener.

Er vel ikke bare omkjøringsveien man bommer på da?

Jeg holder meg mest i høyre, men er å finne i venstrefila også.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:02   #28
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg kjører som en tysker.

Midt i vegbana med bubil?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:03   #29
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg liker meg best i høyre felt, men om det bare er sinkere der kjører jeg selvsagt forbi, gidder ikke komme for sent til IKEA og Kvadtat.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:03   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ja, det er ikke mannen min heller, forresten, selv om jeg irriterer meg. Han holder farten i venstrefelt og slipper fram andre om det kommer noen bak. Jeg bare ser ikke helt poenget når det er ledig i høyrefeltet ...

Jeg merker at jeg er litt "ukonsentrert" når det gjelder å sjekke at noen kommer inn i aksellerasjonsfeltet inn til motorveien, liker ikke helt den der, derfor trives jeg bedre i venstrefeltet, i hvert fall på steder der det er kort mellom innkjøringsfeltene.
Og så synes jeg det er skummelt med de som hiver bilen sin inn foran meg uten å blinke eller noe som helst.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:12   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg ligger stort sett i høyre kjørefelt, dersom trafikken flyter godt og greit. Venstre er for å komme seg fort forbi i forbikjøringssituasjoner for min del. Jeg kjenner jeg blir litt småstressa om jeg ligger i venstre for lenge. Jeg legger meg også over i venstre, hvis jeg kan, når folk kommer inn på motorveien fra høyre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:15   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Det som er litt utfordrende er hvis høyre fil er full og det går tregt der, man ligger i et tempo godt over høyre fil, men så kommer det en komet bakfra. Hva er kosher å gjøre da? Skvise seg inn i full og treg høyrefil for å slippe frem fartssynderen eller bli liggende og irriteren kometen bak?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:21   #33
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Mtp jobben jeg har hvor jeg stadig kjører utrykning (ambulansetjenesten) så irriterer jeg meg grønn over folk som ligger i venstre felt når høyre felt er ledig.
De samme personene har en tendens til å være kronisk vaksinert mot å følge med på hva som skjer bak seg; mye mulig fordi dem selv tror at selv om dem kjører i 110km/t så er det ingen andre som kjører fortere....
Dette medfører at jeg må senke farta unødvendig, vente til vedkommende får pella seg vekk fra venstre feltet for så å aksellerere igjen og holde tempoet oppe inntil neste person bruker 1 minutt på å oppdage meg.

Jeg tar konsekvensen av mine irritasjoner og legger meg til høyre så snart jeg er forbi den jeg passerer når jeg kjører på privaten eller at blålysa er slått av på firmabilen.

En kollega av meg la seg her om dagen på jobb konsekvent i venstre fil med ambulansen og jeg passa på å minne han på om hvor mye han sliter med disse "venstre-kjørerne" når blålysene er på... Tror jeg traff spikern midt på hodet gitt....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:30   #34
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Da lover jeg at man bommer på omkjøringsveien med stil. Men jeg skjønner hva du mener.

Haha, ja det gjør man jo!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:39   #35
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her i Trondheim legger man seg i venstre fil allerede ved City Syd om man ikke skal svinge av til Lade ved Ikea.

Hehehe! Trondheim er ekstremt!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:40   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Men det hjelper jo ikke at bussene har enerett på høyrefeltet i store deler av byen tror jeg. Folk blir jo vant til å sloss om plassen i venstrefila. Men ja, Trondheim er ekstremt. Det er ofte autostrada i høyrefeltet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:43   #37
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er likevel ikke lov å kjøre i 120 i venstre felt, altså.

Hva?? Nei, det er vel ikke det.

Kjører i høyre men likevel befinner jeg meg stort sett i en forbikjøringssituasjon i venstre ja.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:44   #38
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg ligger så og si alltid i venstre felt.
Kommer det en utrykningsbil har jeg alltid flyttet meg til høyre felt lenge før den kommer.
Flytter meg også dersom det ligger folk bak som vil forbi.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:45   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Gud, det hadde jeg fortrengt. Trønderne er helt ekstremt venstrofile, ja.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:47   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Altså, jeg håper dere som sier (som meg) at dere ligger i venstre mener at dere ligger i venstre når det er biler i høyre? For man ligger da i høyre fil hvis man er alene på veien?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no