Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 22:20   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Ja, gitt at du bor i de deler av landet som er så "velutstyrt" med to-felts veier..

Jeg tar meg i å stort sett kjøre i venstre felt på vei til jobb, og "rusler" hjem igjen i høyre felt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:21   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Høyre.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:21   #3
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

På motorveien er jeg stort sett å finne i venstre felt.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:22   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Høyre hvis fila beveger seg i rimelig tempo.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:24   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg ligger i høyre felt, så sant jeg ikke trenger å kjøre forbi noen. Jeg legger meg tilbake i høyre felt igjen når jeg har kjørt forbi. Om det er tjukt av biler i begge felt, så blir det litt mer tilfeldig. Mannen min ligger i venstre uansett, og det irriterer vettet av meg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:27   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Både og. Jeg får litt "angst" av alle som skal inn på motorveien som jeg jo må gjøre plass til når jeg ligger i høyre felt, så det er jo mest komfortabelt å ligge i venstre. Men folk i venstre felt skal jo helst kjøre i 120 i 90-sonen, så om jeg følger fartsgrensa da så prøver de jo å drepe meg, så da er jeg raskt tilbake i høyre. Litt om hverandre. Og så spørs det jo hvor langt jeg skal.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:27   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Høyre. Jeg er en relativt fersk sjåfør. Når jeg sitter på med mannen ligger vi som regel i venstre, og irriterer oss grenseløst over venstrekjørere som ikke har vett på å legge seg inn når mange ligger bak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:29   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg kjører forbi i venstre felt og ligger der så lenge trafikken går saktere i høyre felt. Men, dersom noen kommer bakfra og vil kjøre enda fortere enn meg legger jeg meg inn ved første anledning. Går trafikken greit i høyre felt ligger jeg der.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:30   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Både og. Men folk i venstre felt skal jo helst kjøre i 120 i 90-sonen, så om jeg følger fartsgrensa da så prøver de jo å drepe meg

Jeg skjønner dem godt. Høyrefeltet er et forbikjøringsfelt, ikke et felt man skal kjøre avgårde i samme fart som dem til høyre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:30   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Ehm, jeg er en feltskifter. Jeg kjører i feltet der det går fortest.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:31   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner dem godt. Høyrefeltet er et forbikjøringsfelt, ikke et felt man skal kjøre avgårde i samme fart som dem til høyre.

Mhm.

Nå ser det jo ut som om jeg er enig med deg, ser jeg. Og det er jeg jo, forøvrig. Men jeg peker egentlig på at du har skrevet bare tull.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:32   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner dem godt. Høyrefeltet er et forbikjøringsfelt, ikke et felt man skal kjøre avgårde i samme fart som dem til høyre.

Det er likevel ikke lov å kjøre i 120 i venstre felt, altså.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:33   #13
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ehm, jeg er en feltskifter. Jeg kjører i feltet der det går fortest.

Ut med det nå, her er du blant venner .

(om morningene derimot, irriterer jeg meg veldig over de som hele tiden skifter felt, og innbiller meg at de er med på å lage kø, siden mange skifter felt så brått at de andre må bremse opp. :teoretiker: )

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:34   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Venstre

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:35   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg ligger i høyre felt, så sant jeg ikke trenger å kjøre forbi noen. Jeg legger meg tilbake i høyre felt igjen når jeg har kjørt forbi. Om det er tjukt av biler i begge felt, så blir det litt mer tilfeldig. Mannen min ligger i venstre uansett, og det irriterer vettet av meg.

Jeg også, skjønt jeg kan ligge i venstre uten at det er 'tjukt' men det må være det jeg kaller jevn trafikk. Utover det skal man ligge i høyre fil og bruke venstre til å kjøre forbi med.

Jeg kjører forbi en del, men mye mindre nå enn før.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:36   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er likevel ikke lov å kjøre i 120 i venstre felt, altså.

Det sa jeg ikke heller. Men jeg syns ikke det er min oppgave å forhindre dem som vil bryte fartsgrensen ved å ligge i forbikjøringsfeltet mye saktere enn alle de andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:38   #17
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg holder meg i hovedsak i høyre felt, og bruker venstre felt til det feltet er ment til, å komme fortere frem enn høyre felt om det går for sakte der.
Når jeg har kommet forbi de som sinker trafikken legger jeg meg tilbake igjen.

Venstrefil-kjørere irriterer vettet av meg om de sinker trafikken. Her vi bor er det flere som ligger i venstre felt fordi veien deler seg laaaangt der framme, og de av en eller annen merkelig grunn er redd for å ikke rekke å legge seg over når det nærmer seg. Det er i alle fall min teori.
Det er vel noe i reglene som sier man skal holde seg i høyre felt så lenge det er mulig og flyten er god?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:38   #18
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Her i Trondheim legger man seg i venstre fil allerede ved City Syd om man ikke skal svinge av til Lade ved Ikea.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:43   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her i Trondheim legger man seg i venstre fil allerede ved City Syd om man ikke skal svinge av til Lade ved Ikea.



Da lover jeg at man bommer på omkjøringsveien med stil. Men jeg skjønner hva du mener.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:54   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg bruker begge feltene aktivt.

Venstre om jeg skal kjøre forbi eller trafikken er sånn at den flyter nærmest mitt tempo der, ellers ligger jeg til høyre så sant trafikken der går i et tempo jeg er fornøyd med.

Sinker i venstre felt er utrolig irriterende.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no