Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva var din første bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 10:29   #61
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Lurer på om gule og oransje biler snart blir pop igjen?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:57   #62
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg fikk ikke lappen før jeg var over 20, men den første bilen jeg og mannen hadde etter at jeg kunne kjøre var en slik - altså MIN første bil Audi A2 anno 2002:

Undervurdert bil. Og en "miljøbil" før det ble "in". Men den minste dieselen hadde vel A2 0,33 på langkjøring. Sett i forhold til tidspunktet imponerende bra, og noe det står respekt av for biler i den klassen i dag (med dagens optimaliseringer i henhold til utviklingen hadde den nok vært under 0,3...)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 11:03   #63
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Denne var ikke min, men jeg disponerte den etter at jeg tok lappen og før den ble vraka. En Peugeot 504 pickup med rattgir og greier. Den bråka som et lite helvete, gikk på diesel og kom seg opp i femognitti i de verste unnabakkene



Så kjøpte min pappa en sånn en til meg. En 79-mod (tror jeg) VW Boble 1301 S (tror jeg). Oransje! Iskald på vinteren, glovarm på sommeren, fin skrubryter til viskeren, masse dugg og vinduer åpne. Det gikk mye tørkepapir i den her bilen når det var kaldt eller regna. Men jeg peste den over Dovre mange ganger (Trondheim-Oslo) og den har til og med tatt turen over Valdresflya. Eksen og jeg tilbragte dog en god del tid med motorlokket åpent på toppen av bakker.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 11:20   #64
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Min første bil var en slik i rødt!

Nå kjører jeg en slik
(bilder hentet på finn.no)
Som forhåpentligvis snart ska byttes ut med en VW Touran 2011 modell

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 13:19   #65
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

En Peugeot 504 pickup med rattgir og greier. Den bråka som et lite helvete, gikk på diesel og kom seg opp i femognitti i de verste unnabakkene

Høres kjent ut, jeg kjørte tilsvarende stasjonsvogn veldig mye. Husker at jeg på tur nedover Tanadalen pressa den opp i fantastiske 120 på de lengste strekkene.
Derimot dro den full flyttehenger som bare det opp Båtsfjordfjellet, husker at jeg måtte overta hengeren fra en annen mindre bil som ikke klarte å dra den opp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:41   #66
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Høres kjent ut, jeg kjørte tilsvarende stasjonsvogn veldig mye. Husker at jeg på tur nedover Tanadalen pressa den opp i fantastiske 120 på de lengste strekkene.
Derimot dro den full flyttehenger som bare det opp Båtsfjordfjellet, husker at jeg måtte overta hengeren fra en annen mindre bil som ikke klarte å dra den opp.

Husker min fetter hadde en slik stasjonsvogn, vi kalte den for "Ambassadebilen". Han kjørte flyttelass uten henger han, fikk plass til alt inni bilen!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:52   #67
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Jeg var engang en stolt eier av en rød Ford Fiesta 0.95L 1983-modell med rattet på høyreside siden jeg bodde i England på den tiden. Klarte å få den opp i 80-90km/t, men da ristet den så mye at det var lite komfortabelt å være sjåfør eller passasjer.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no