Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva var din første bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 22:55   #21
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Da jeg var lita jente kjørte onkelen min en rød golf og spilte Dum Dum Boys på anlegget. Jeg syntes det var den tøffeste bilen i verden og sa ofte at en slik skulle jeg også ha når jeg ble stor. Tilfeldigvis ble en rød golf 3 min første bil Nå er den byttet ut i ordentlig familiebil, men tøff var den.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:57   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Her var jo så masse nye biler... og noen kule, gamle.

Min første bil, Saab 99 77-modell, kjøpt i 1983:

Andre biler jeg kjørte på den tiden:

Opel Kadett


Peugeot 504


Renault 16


Renault 12


Sist redigert av -ea- : 19-10-10 kl 12:32.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:59   #23
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Må bare vise dere bilder av bilen som ex`en hadde da vi ble sammen



Nice??
Når vi kjørte i nedoverbakke på motorveien med denne her, var jeg sikker på at den kom til å lette hvert øyeblikk. Hørtes ut som et fly på vei til å ta av.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:01   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Ah! Min første bil fikk jeg av min kjære pappa etter jeg hadde tatt lappen som 18-åring. Det var en Peugeot 205.


Jeg kjørte rundt med den i et halvt års tid før min mor skulle låne den, og da hun kom tilbake slo hun min far og ropte i fistel: "Du er ikke glad i ungen mer, skjønner jeg! Hva mener du med å kjøpe en slik dødsfelle! " Min far tok en runde med bilen, og siden så jeg den aldri mer. Jeg syns den var genial. Bremsene virket riktig nok ikke helt, og styrestaget var liksom ikke helt som det skulle være, men jeg kom meg hit og dit. Fine bilen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:08   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var din første bil?

En slik, men beige/brun med svart fartstripe.

Førersetet var bygd opp med 2"4" bjelker og var ikke akkurat det sikreste man kunne kjøre, Men den kom seg fram helt til den plutselig døde i en slak oppoverbakke.
jeg likte Ladaen jeg

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:14   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Når jeg øvelseskjørte så kjørte jeg en 1973-modell Ford Taunus stasjonsvogn. Den hadde moren og faren min hatt fra den var ny.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:15   #27
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?


En som dette, bare burgunderrød. Ford Consul, 1974 modell. Kjøpt i 1985.


Også en Saab 99, den var også burgunder.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:18   #28
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var din første bil?

En Opel Astra stasjonsvogn. Tror det var 93-modell.
Sånn, omtrent:

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:20   #29
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva var din første bil?

En Skoda Octavia 2002-modell

Så ca. slik ut (med spoiler og det hele):

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:21   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Min første bil jeg fikk disponere var en Mitshubishi Colt 1986 modell. Så ble det en 1990-modell Colt, og den lever faktisk sine beste velgående ute i gården ennå og er i bruk som bil nr.2. Det er utrolig hva som går i den bilen. Til og med tvillingvogn baki og svigermor i baksetet og 2 unger (en bak og baby foran) selv om det ble litt i trangeste laget. Bilde av en lik bil, bare vi har grå metallic (up to date farge til og med på vår).

Åhh En sånn var min første bil også! Men den tålte ikke å bli påkjørt bakfra i 60 km timen og fronten ble skvist inni baken på en buss. Så den
endte sine dager som en sandwich på Østre Akervei

Jeg er "storforbruker" av bil Så jeg har hatt endel opp igjennom livet, men denne Colt'en syntes jeg det var utrolig trist å skille meg ifra..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:24   #31
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var din første bil?

En slik hadde jeg, 1973 modell og knalloransje. Det var tider det.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:11.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:25   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Mini Morris, 76 modell. Originalfarge rød. Som denne bare uten flagget på toppen.



__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:26   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Den var ikke min, for den var registrert på pappa, men jeg annekterte denne mer eller mindre og brukte den som "min" fra jeg fikk lappen i 1987 og flere år fremover. Suzuki SJ413 highroof.

Den var mørkeblå og hadde vinsj - for dette var pappa sin plogbil, må vite. Grønne skilter og til og med gult blinkende magnetfestet lys til å ha på når man ploget.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:12   #34
fanta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 61
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Jeg hadde en 84mod volvo 240 turbo.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:37   #35
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva var din første bil?

En 1973 modell VW boble 1303. Lik denne men med lilla detaljer isteden for blanke



Har gode minner av å kjøre om vinteren med termodress, hansker og lue med hodet ut av vinduet gjennom tunellen for det frøys is på insiden av vinduet

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:48   #36
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Herregud, så gamle biler dere har hatt, da!

Denne (altså en ganske lik) var min første:



1996-modell (tror jeg), svart Ford Ka med plastskjermer og sitteplass til fire. Men la deg ikke lure av det kompakte utseendet: Vi fraktet en gang en 180 cm benkeplate hjem fra Ikea inni lille Ka, med alle dører og luker lukket.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 01:22   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Herregud, så gamle biler dere har hatt, da!

Neisj, de var nesten nye dengang!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 01:32   #38
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Herregud, så gamle biler dere har hatt, da!

Pøyf...skal ikke kimse av det altså. Gode gamle bilene med sjel

Mye mer nostalgisk å se tilbake på enn disse halvnye blikkboksene

(ikke at jeg ser med tilbake på en gammel rusten ford altså...)

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 07:12   #39
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva var din første bil?

En rålekker Ford Capri 1971 med fancy GT-ratt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 07:45   #40
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var din første bil?

Manta A 72 mod.

Kjøpte den noen år før jeg fikk lappen, lærte meg å kjøre i den og måtte starte den med skrujern.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no