Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Garanti i tre eller fem år?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 08:31   #21
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Saken går sin gang, dette tar virkelig tid.

Advokat har sendt brev til forhandler. Der hun "tar" de på to paragrafer. Enten må de reparere skaden, eller så må de tilbakeføre 50 000 kr til meg siden jeg ikke fikk reduksjon i prisen da jeg kjøpte den.

De har svarfrist til fredag. Nekter de nå så blir det vist rettsak.


Hva slags bil er dette?

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:13   #22
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Hva slags bil er dette?

En Nissan Qasqhai.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:24   #23
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Garanti i tre eller fem år?

Så trasig, Misteri Håper at advokaten kommer igjennom med kravet, slik at ikke du blir sittende igjen med regninga!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:16   #24
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Re: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Så trasig, Misteri Håper at advokaten kommer igjennom med kravet, slik at ikke du blir sittende igjen med regninga!


Du kan alltids si til forhandleren at du kommer til å gå rett til pressen med hele historien hvis de ikke ordner det. Negative presseoppslag som dette er 10 ganger enn prisen forhandleren må betale for å fikse problemet.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:36   #25
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Re: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Den tanken slo meg også. De har en dårlig sak og kommer til å tape mye om dette kommer ut.
Håper det løser seg til det beste for deg, noe jeg har tro på at det gjør.


Kanskje enda bedre: kontakt Nissans hovedkontor i Norge, med hele historien. Da kan det godt hende de irettesetter forhandleren og at ting får en kjapp løsning. Kanskje en tlf til hovedkontoret er det beste. Jeg skulle tro at den øverste ledelsen til et bilmerke er veldig lite interesserte i slike negative medieoppslag - som skader både selve bilens omdømme og kundeservicen. En eneste slik skrekkhistorie som er publisert for evig og alltid på nettet kan påføre stor skade.

Ellers kan kundeservicen for hver enkelt forhandler innen ett bilmerke variere enormt. Som Renaulteier vet jeg alt om dette. Nok et argument for å få et trinn opp i systemet.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:46   #26
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Jeg har tenkt å gå til pressen med dette om det ikke går igjennom nå. Svarfristen går ut i morgen. Er så spent at jeg har vondt i magen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:50   #27
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Kanskje enda bedre: kontakt Nissans hovedkontor i Norge, med hele historien. Da kan det godt hende de irettesetter forhandleren og at ting får en kjapp løsning. Kanskje en tlf til hovedkontoret er det beste. Jeg skulle tro at den øverste ledelsen til et bilmerke er veldig lite interesserte i slike negative medieoppslag - som skader både selve bilens omdømme og kundeservicen. En eneste slik skrekkhistorie som er publisert for evig og alltid på nettet kan påføre stor skade.

Ellers kan kundeservicen for hver enkelt forhandler innen ett bilmerke variere enormt. Som Renaulteier vet jeg alt om dette. Nok et argument for å få et trinn opp i systemet.

Nissan Norge eksisterer ikke lenger. Nissan i Norge er en del av Nissan Nordic, Norsk Filial av Nissan Nordic Europe Oy, Finland.

Min X jobbet hos Nissan Norge i 12 år, før de flagget ut av landet.
Nissan lastebil eies av Renault og den norske delen der flagget ut og til Danmark for ca. 2 år siden.

Du kan kontakte den norske filialen her:
Nissan Nordic, Norsk Filial av Nissan Nordic Europe Oy, Finland.
Nye Vakås vei 80 1395 Hvalstad 66 98 39 00
norway@nissan-services.eu

Trasige greier. Jeg ville gått til Tv2 eller en avis.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 08:12   #28
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Re: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Nissan Norge eksisterer ikke lenger. Nissan i Norge er en del av Nissan Nordic, Norsk Filial av Nissan Nordic Europe Oy, Finland.

Min X jobbet hos Nissan Norge i 12 år, før de flagget ut av landet.
Nissan lastebil eies av Renault og den norske delen der flagget ut og til Danmark for ca. 2 år siden.

Du kan kontakte den norske filialen her:
Nissan Nordic, Norsk Filial av Nissan Nordic Europe Oy, Finland.
Nye Vakås vei 80 1395 Hvalstad 66 98 39 00
norway@nissan-services.eu

Trasige greier. Jeg ville gått til Tv2 eller en avis.

Ang presse: velg det mediet du mener har størst gjennomslagskraft. Jeg ville valgt VG. Du bør ringe dem og forklare situasjonen og at de har enerett på historien. Aldri send til flere aviser samtidig. TV2 hjelper deg er ellers en annen effektiv kanal.


Sist redigert av vestlandsfanden : 19-11-10 kl 08:18.
vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 15:01   #29
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Har du fått svar?

Nei har ikke hørt noe enda.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 16:18   #30
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Hvordan går det, Misteri. Har du hørt noe mere?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:12   #31
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Nei har fortsatt ikke hørt noe.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 16:44   #32
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Da har jeg fått svar. De nekter fortsatt, så dette ser ut som en rettsak. Er å finne en sakkyndig som kan se på bilen å komme med uttalelse om skaden og om den kan komme fra kollisjonen den var innvolvert i. Forhandler der jeg kjøpte den nekter fordi de mener den har gått for lenge på veien siden jeg kjøpte den.

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 18:27   #33
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Vil anbefale trinn 1: si til forhandler at du går rett til pressen og Nissan Nordic med saken hvis de ikke fikser dette raskt. Nekter de fortsatt, kjør på.




Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Så forferdelig kjedelig da!

Da kontakter du f.eks VG og legger saken frem for dem for å høre om dette er noe de synes er interessant å lage en sak på. Får du ikke napp der prøver du et annet sted. Gjør forhandler oppmerksom på at du har gjort det.

Har du kontaktet Nissan Nordic? Kanskje de er mer giret på å ordne opp? Nissan trenger absolutt ikke mer negativ omtale etter alt rabalderet med Xtrail for noen år tilbake, men de håndterte vel ikke den saken særlig bra heller såvidt jeg husker.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 19:39   #34
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Ringte Nissan nordic, men de sa det var forhandler jeg måtte kontakte ikke dem.

Har snakket med naf og sendt dem bilder av bilen og skadene, samt alle papirer som jeg har fått over bilen. Han fant også taksten fra skaden da den ble krasjet og han sa jeg skulle bare glemme at dette var min skyld. Dette er noe forhandler hvor jeg kjøpte den fra må stå for. Han skulle hjelpe meg med saken. Får høre i løpet av noen dager. Han måtte bare sjekke med advokaten de bruker, om de kunne bruke taksten fra skaden. Var vist noen regler der.

__________________

Sist redigert av Misteri : 23-11-10 kl 20:28. Årsak: Nav og Naf er to forskjellige ting. :fnise:
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 20:16   #35
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Har snakket med nav ....

Håper det er naF du har prata med visst ikke så må du smøre deg med tålmodigehet...
Lykke til!

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 20:23   #36
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Håper det er naF du har prata med visst ikke så må du smøre deg med tålmodigehet...
Lykke til!


Ha-ha!! Hvis det virkelig er NAV du har snakket med får du heller tipse Storbynatt om saken!

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 20:27   #37
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Håper det er naF du har prata med visst ikke så må du smøre deg med tålmodigehet...
Lykke til!


Hahaha, Naf mener jeg selvsagt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 21:05   #38
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Fy søren, så kjipt! De får jo ikke noen stjerne i boka hvis dette blir kjent. Og det bør de jo få vite at det blir

  Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:10   #39
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Fy søren, så kjipt! De får jo ikke noen stjerne i boka hvis dette blir kjent. Og det bør de jo få vite at det blir

Ja det ser ut som dette kan bli en sak for vg eller noe.

Naf ringte i dag, de hadde fått tak i papirene fra kollisjonen og snakket med forrige eier om de kunne bruke de papirene, noe de fikk klarsignal for. Han fra Naf sier det er kul umulig at jeg har klart å skade bilen slik som den er skadet nå. Han mener det er forhandler som jeg har kjøpt den av som skal stå for reperasjonen. Han sa at det er en overhengende stor sannsynlighet at skaden kommer fra kollisjonen. Han har også kontaktet advokatet og saken blir bragt videre. Så nå er det bare å vente å se.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:15   #40
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Garanti i tre eller fem år?

Helt utrolig hvor fantastisk dumme Nissan-folkene er hvis de ikke gir seg i denne saken. Jeg vil si de vil være griseheldige hvis ordner opp OG samtidig ikke får medieoppslag om saken. Men det ser jo ikke slik ut..

Tenk hvilken negativ effekt slike medieoppslag vil ha overfor omdømmet og kundekretsen. Idioter!

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no