Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Manuell eller automat?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 16:55   #1
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Manuell eller automat?

1) Hva kjører dere idag? Hvorfor?

2) Hva blir det ved neste bilkjøp?


----

Meg:

1) Manuell, primært fordi vi fikk et veldig godt tilbud på en flott bil (ny Grand Scenic) med knallfin og sterk 130 hk diesel, som kun kommer med manuell. Manuellkassen er til gjengjeld fin.

2) Automat dobbeltkløtsjkasse. MEN vi skal ha en 7seter, og ingen 7setere jeg har kjørt så langt har tilstrekkelig med kraftoverskudd fra en 110 hk motor, heller ikke med dobbeltkløtsj automat. Og ja, jeg har prøvd VAGs 105 hk sammen med DSG. Så jeg vil si: en 130 hk diesel med dobbeltkløtsjkasse. Mitt tips blir da en Grand Scenic om 5 års tid med den nyutviklede 130hk 1.6diselen sammen med EDC dobbelkløtsjkasse. Bilen er nemlig såpass bra at hvis vi skal ha en ny bil om noen år så blir det tilsvarende men med annen motor/girkasse.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 17:03   #2
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Automat, fordi det tilfeldigvis var det på den bilen vi ville ha.
Jeg er ikke helt fornøyd med denne automatkassa, den girer litt feil av og til, og kan være treig. Ville heller hatt manuellt.
Samtidig har jeg jo hatt annen automat før som fungerte supert, og det er unektelig deilig å kjøre en automat som fungerer godt.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 17:12   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Automat.

Jeg ser ikke for meg i overskuelig framtid at jeg skal ha råd til å noengang bytte ut denne bilen, så jeg har sant å si ikke tenkt på hvordan min framtidige bil skal være.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 17:12   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Manuell aller automat?

1. manuell på begge.
2.Manuell

Automat er noe dritt.

Mann skulle egentlig ha disel med automat, når han fikk ny lease bil i sommer(del sponset gjennom jobb) men var 6 mnd vente tid på automat og den med manuell kunne ha få dagen etter på.
Så da var jo saken klar.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 17:14   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Manuell Sharan (130 hk TDi), automat XM (109 hk TDi).

Jeg kommer aldri til å kjøpe manuell igjen.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 17:14   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Jeg har automat nå, og den er nydelig. Jeg sier egentlig at jeg aldri skal ha manuell igjen, men akkurat nå er jeg i ferd med å kjøpe en bil hvor det er unaturlig med automatgir, så da blir det vel slik. Men jeg digger egentlig å kjøre automat. Det gjør jo ALT så mye enklere.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 17:16   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Manuell. Eg har angst for automat. Har kjørt leigebilar med automat, og har bråbremsa (trødd in "clutchen") medan eg var i god fart. Skremmande opplevelse, men eg innser at ein hadde lært seg det etter kvart.

Fekk veldig følelsen av å kjøre symaskin på ein måte.

Og så likar eg å gire.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 17:19   #8
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Nå: Saab 9-5 Vector, automat.

Neste: Vet ikke, men aldri i livet om jeg skal ha manuell igjen.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 18:25   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Har kjørt automat i ti år og vil ikke bytte.
Ny bil skal ha automat.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 18:38   #10
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Vi har to biler, begge med automat. De er begge kjøpt nye, så det er et helt bevisst valg. Mye mer behagelig med automat. Dette er de to første bilene vi har hatt med automat, så vi har hatt mange med manuelt gir opp igjennom årene.

Det er forøvrig en Touran, og en Golf TSI.

Regner med at vi kommer til å kjøpe automat i fremtiden også, men tiden vil vise.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 18:40   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell aller automat?

1. Manuell
2. Har akkurat bestilt ny bil, det blir automat.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:42   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Automat på begge bilene.
Ved neste kjøp, automat.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:45   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Manuell aller automat?

1) Hva kjører dere idag? Hvorfor?

Hovedbilen har automat og det har vi hatt de siste 5 bilene vi har hatt.
Bil nr. 2 har gir, mest fordi det var billigst og at det ikke er så altfor mange årene til storepoden skal øvelseskjøre, dermed må vi ha hvertfall en bil med manuell gir.

2) Hva blir det ved neste bilkjøp?

Automat ved hovedbil, gir ved bil nr. 2.


Sist redigert av Señora : 03-10-10 kl 20:49. Årsak: Endret fra 4 til 5 siste bilene med automat. Glemte en.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:46   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Manuell, rett og slett fordi de bilene vi har kjøpt har vært manuelle. Vi har ikke hatt råd til å velge og vrake, og automat er som regel en god del dyrere enn manuelle biler. Jeg kan godt kjøpe automat en gang, men må vente til vi får virkelig god råd først.
Ei venninne av min mor tok lappen med automatgir, det skjønner jeg ikke at folk vil. Det er ganske greit å kunne kjøre begge deler.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:48   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell aller automat?

1) Automat, vi bor i USA og her er manuell nesten ikke et alternativ om man ikke skal bestille bil (i butikkene har de mange nye biler som bare står og venter på deg).

2) Forhåpentlig automat for jeg syns det er veldig behagelig, men jeg regner med at det blir en bruktbil så det er ikke helt gitt ...

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:52   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Vi har en manuell og en automat. Automaten er et helsike å kjøre på vinterføre, men jeg kunne godt tenke meg å ha en automat som funker bedre. (F.eks en som har forhjulsdrift.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:53   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Automat, vi arvet den. Om vi kommer til å kjøpe vil kommer den også til å ha automat. Vi har ikke bruk for gir-bil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:54   #18
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Manuell, fordi jeg blir utrolig bilsyk av automatbiler.

Og, jeg blir somregel ikke bilsyk med manuell. (Jeg kjører så godt som alltid selv).

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:57   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Automaten er et helsike å kjøre på vinterføre

Er det sant? Jeg hater å kjøre på vinterføre, og om automat er verre enn manuell på vinteføre er det helt uaktuelt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:59   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Har manuell, og kommer sikkert til å kjøpe det igjen. Jeg liker å ha kontroll på bilen, og det føler jeg ikke at jeg har med automat. Mannen har også manuell, men han vil ha automat neste gang.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no