Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-14, 12:00   #61
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Var en periode i fjor vi plagdes med batteriet/ladingen. Bilen sto da på tomgang, men forklarte situasjonen for de ansatte i barnehagen. Hadde jeg da kommet ut, og en person har skrudd av bilen min, ja da hadde jeg personlig lugget hjernerystelse på stakkaren....

Skal man gjøre noe med tomgangskjøring, så kan man vente til vedkommende kommer ut, for så å opplyse om det.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 12:03   #62
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Jeg syns det er uansvarlig å kjøre på tomgang, og selv om jeg aldri har slått av andres bil, så skulle jeg ønske at jeg hadde gjort det. Som historien en viste til tidligere i tråden - hva om et barn setter seg inn i bilen og kjører? Er du villig til å bære ansvaret for dette? Og hva med barnet, som kanskje skader noen andre, er du villig til å bære ansvaret for den byrden du påfører dette barnet?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 17:10   #63
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns det er uansvarlig å kjøre på tomgang, og selv om jeg aldri har slått av andres bil, så skulle jeg ønske at jeg hadde gjort det. Som historien en viste til tidligere i tråden - hva om et barn setter seg inn i bilen og kjører? Er du villig til å bære ansvaret for dette? Og hva med barnet, som kanskje skader noen andre, er du villig til å bære ansvaret for den byrden du påfører dette barnet?

Ja, sammen med foreldrene til ungen som tydeligvis ikke har holdt orden på den. Det er litt i samme kategori som å gå fra egne unger i bilen. Om bilen tar fyr, blir stjålet eller kjørt på så er det selvfølgelig ikke verd det, men lell er det en sjangse jeg tar.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 17:46   #64
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Var en periode i fjor vi plagdes med batteriet/ladingen. Bilen sto da på tomgang, men forklarte situasjonen for de ansatte i barnehagen. Hadde jeg da kommet ut, og en person har skrudd av bilen min, ja da hadde jeg personlig lugget hjernerystelse på stakkaren....

Da hadde jeg anmeldt deg. Du hadde neppe kommet noen vei med å anmelde meg for å ha skrudd av motoren din. Gjett hvilken handling jeg har minst sans for.

Folk må gjerne tomgangskjøre hvis de absolutt må for min del, men da kan de jo gjerne parkere 50-100 meter lenger unna barnehagen eller skolen. Det er mulig å ta litt hensyn selv om man har en kjip bil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 20:43   #65
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da hadde jeg anmeldt deg. Du hadde neppe kommet noen vei med å anmelde meg for å ha skrudd av motoren din. Gjett hvilken handling jeg har minst sans for.

Folk må gjerne tomgangskjøre hvis de absolutt må for min del, men da kan de jo gjerne parkere 50-100 meter lenger unna barnehagen eller skolen. Det er mulig å ta litt hensyn selv om man har en kjip bil.

Du kan ta kommentaren min med en klype salt. Lugger ikke på noen som helst hjernerystelse, kjeft derimot ville personen fått.
Parkerte bilen så langt unna som mulig, så jeg fortsatt såg den.

Når det kommer til anmeldelse, så kan vel personen som går inn i annens bil, bli anmeldt for innbrudd? Jeg bare spørr, ikke tenkt å anmelde noen
Hva skulle du egentlig anmelde meg for? Å ha bilen stående på tomgang?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 21:11   #66
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.


Når det kommer til anmeldelse, så kan vel personen som går inn i annens bil, bli anmeldt for innbrudd? Jeg bare spørr, ikke tenkt å anmelde noen
Hva skulle du egentlig anmelde meg for? Å ha bilen stående på tomgang?

Jeg ville selvsagt anmeldt deg for vold.

Jeg tror ikke det er så veldig forbudt å skru av tenningen i noen andres bil. Det burde ikke være det, i alle fall.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 20:32   #67
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Når det kommer til anmeldelse, så kan vel personen som går inn i annens bil, bli anmeldt for innbrudd? Jeg bare spørr, ikke tenkt å anmelde noen
Hva skulle du egentlig anmelde meg for? Å ha bilen stående på tomgang?

Nope:
http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/...l-2630239.html

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no