Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Drømmefamiliebil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-13, 21:00   #181
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi prøvekjørte en Volvo XC60 i dag. Den var en drøm å kjøre! Vi presset inn 3 barn i baksetet, 2 av dem i beltestol. Det gikk fint, selv om de ikke har kjempestor plass å boltre seg på baki der.
Jeg ønsker meg en sånn.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 00:09   #182
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Audi Q5 i hvit....siklet på en i dag, i garasjen på shoppingsenteret. Heldig du er, Fløyel! Det finnes en rød en i nabolaget - fy søren så LEKKERTØFF den er!

Volvo XC 60 er også knallfin. Men disse to bilene er i en litt annen prisklasse.... Dog sikkert en fabelaktig kjørecomfort i begge bilene. - Sukk.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 00:13   #183
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi kjøpte ny bil for to uker siden, en Ford Mondeo 2013-modell i fargen blue ink.
Er veldig fornøyd, utrolig romslig bil.
God å plass i baksetet, selv for voksne.

Ja, fine og romslige biler. En av de største stasjonsvognene.
Man får mye bil for pengene hos Ford, ganske bra design også.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 18:04   #184
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ja, fine og romslige biler. En av de største stasjonsvognene.
Man får mye bil for pengene hos Ford, ganske bra design også.

Ja, vi fikk mye bil for pengene!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 20:42   #185
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Vi prøvekjørte en Volvo XC60 i dag. Den var en drøm å kjøre! Vi presset inn 3 barn i baksetet, 2 av dem i beltestol. Det gikk fint, selv om de ikke har kjempestor plass å boltre seg på baki der.
Jeg ønsker meg en sånn.

Jeg har en sånn og er veldig glad i den

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 21:28   #186
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Drøm: VW Caravelle - lang utgave med 4motion og automat eller en Toyota Landcruiser om jeg kjøper meg hus i gokk og har behov for å kjøre til fjells.

Nå:
Citroen Berlingo Multispace, med EMG kasse. 268 000 for ny og bra utstyrt bil (krok, sota vinduer, solgardiner bak, bakvindu åpning, glasstak, blåtann, autom. klima).

Akkurat kommet hjem fra vinterferie, med pikkpakk for 4 for halvannen uke på fjell og by, pulk, snowracer, ski (på taket) og barnevogn.
Det ble nesten fullt...
Jeg kan sitte normalt å kjøre med barnesete bak meg. God plass til 3 bakovervendte barneseter bak..
Minus: klimasonene gir ikke lik varme foran og bak.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:06   #187
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Et spørsmål til mrc:

Hvorfor tror du denne Passaten med Ecofuel ikke er solgt? Den har vært tilsalgs i flere mnd. Er det det faktum at vanskelig å få fylt på med gass som er haken?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 10:25   #188
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Et spørsmål til mrc:

Hvorfor tror du denne Passaten med Ecofuel ikke er solgt? Den har vært tilsalgs i flere mnd. Er det det faktum at vanskelig å få fylt på med gass som er haken?

Det er vel ganske mange plasser man kan fylle gass i dag, i hvert fall om man bor relativt sentralt. Hvordan besparelsen er på en bil i denne klassen er jeg ikke sikker på. Dette er ikke en bil som bruker så voldsomt med bensin i utgangspunktet, og man kan såklart sammenligne med dieselmodellen også. Gjerne der man ser det har vært størst besparelse på biler med store motorer - gjerne er det mye å hente med å bygge om store amerikanske SUV-er og pick-up-er til gassdrift, kombinert med at man har ganske lang kjørelengde.

Videre må man jo se hva en vanlig tilsvarende vanlig Passat koster. Gass-modellen har også nok noe høyere serviceutgifter vil jeg tro (tror det også er hyppigere service, bl.a. på lavere intervall for oljeskift på disse).

EcoFuel-versjonen er svindyr i utgangspunktet. Dette er en bil som per i dag koster bortimot 500 000 kroner ny ut fra forhandler (listepris på ca. 460 000, men så kommer levering, vinterdekk, evt. vanlig tilleggsutstyr). For samme prisen får man en dieselmodell med firehjulstrekk og enda høyere utstyrsnivå, og for de fleste er nok disse mer attraktive på bruktmarkedet.

Godt mulig at det bare er veldig få som er på jakt etter gassbiler, fordi det blir litt "ukjent" og "spesielt". Uten å ha sjekket prisene ellers synes jeg prisen virker ganske høy. I tillegg er dette en importbil (fra Sverige), så det også gjør nok at noens interesse faller av...

2011-modellen er av Passat er nok også mer attraktiv for mange ettersom bilen da fikk en oppgradering, samt facelift.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 20:30   #189
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Takk for svar, mrc, om innfallsvinkler jeg ikke hadde tenkt på.

1.plass på ønskelista er Mazda CX-5 med bensin og 4wd.
Etterfulgt av Passat stv, evt Octavia (4x4) eller Prius+ pga utslipp/plass.

Høyere amisjoner kan vi ikke ha pga økonomi, så jeg ser vekk fra Audi Q5 og Volvo XC60. Mannen vil gjerne ha Touareg.

Akkurat nå prøver jeg en Citroën C5, men er ikke helt frelst. Rar EMG, stresser og nykker mye i lavere fart.
Prøvde også Citroën DS5, lekkert design - men syns den ble altfor trang. Morsommere å kjøre enn C5'en, skjønner ikke helt forskjellen.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:15   #190
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Tror kanskje fortsatt at Toyota Prius Seven er på 1.plass siden den har kampanjerente og er fleksibel og meget behagelig bil. Noen som har kommentar til den på vinterføre? Eller andre innspill?

Vi kjøpte Prius 7+ med en gang den kom til Norge (vi hadde ikke sett disse kræsjtestene som mrc har vist i denne tråden blant annet, da hadde jeg kanskje ikke vært så keen). Vi er veldig fornøyd!
Vi synes begge den er god å kjøre på vinterføre, det eneste er at den bråker ganske mye når det er vått på veien (når det spruter opp i siden, eller i hjulkapslene). Dette er skuffende synes jeg, bilukyndig som jeg er, innbiller jeg meg at ekstra lydisolering ikke koster all verden?

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:42   #191
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Vi kjøpte Prius 7+ med en gang den kom til Norge (vi hadde ikke sett disse kræsjtestene som mrc har vist i denne tråden blant annet, da hadde jeg kanskje ikke vært så keen). Vi er veldig fornøyd!
Vi synes begge den er god å kjøre på vinterføre, det eneste er at den bråker ganske mye når det er vått på veien (når det spruter opp i siden, eller i hjulkapslene). Dette er skuffende synes jeg, bilukyndig som jeg er, innbiller jeg meg at ekstra lydisolering ikke koster all verden?

Bilkræsjtestene til Prius 7+ har jeg ikke fått med meg (litt glemsk?) - må sjekkes ut... Å legge inn ekstra lydisolering mener jeg koster 5-10 000,-. Min bror vurdere å gjøre det på sin Subaru XV - der er det mye støy!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:49   #192
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Bilkræsjtestene til Prius 7+ har jeg ikke fått med meg (litt glemsk?) - må sjekkes ut... Å legge inn ekstra lydisolering mener jeg koster 5-10 000,-. Min bror vurdere å gjøre det på sin Subaru XV - der er det mye støy!

http://www.foreldreportalen.no/forum...ighlight=prius

Kan godt være at Prius+ kommer til å gjøre det godt hos EuroNCAP (er vel ikke testet der enda). Amerikanske testene er mer omfattende og nok ikke lett for produsentene å "tilpasse seg til"....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:51   #193
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Vi kjøpte Prius 7+ med en gang den kom til Norge (vi hadde ikke sett disse kræsjtestene som mrc har vist i denne tråden blant annet, da hadde jeg kanskje ikke vært så keen). Vi er veldig fornøyd!
Vi synes begge den er god å kjøre på vinterføre, det eneste er at den bråker ganske mye når det er vått på veien (når det spruter opp i siden, eller i hjulkapslene). Dette er skuffende synes jeg, bilukyndig som jeg er, innbiller jeg meg at ekstra lydisolering ikke koster all verden?

Har dere til nå kun kjørt bilen med piggfrie vinterdekk? Normalt sett skulle det bli enda mer støy med sommerdekk, ettersom sommerdekk har hardere gummi....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:55   #194
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Takk for svar, mrc, om innfallsvinkler jeg ikke hadde tenkt på.

1.plass på ønskelista er Mazda CX-5 med bensin og 4wd.
Etterfulgt av Passat stv, evt Octavia (4x4) eller Prius+ pga utslipp/plass.

Høyere amisjoner kan vi ikke ha pga økonomi, så jeg ser vekk fra Audi Q5 og Volvo XC60. Mannen vil gjerne ha Touareg.

Akkurat nå prøver jeg en Citroën C5, men er ikke helt frelst. Rar EMG, stresser og nykker mye i lavere fart.
Prøvde også Citroën DS5, lekkert design - men syns den ble altfor trang. Morsommere å kjøre enn C5'en, skjønner ikke helt forskjellen.

Nå kommer det jo ny Octavia, og synes det ser veldig bra ut. Er vel dog noen måneder til stasjonsvogna er kommer.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:03   #195
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Har dere til nå kun kjørt bilen med piggfrie vinterdekk? Normalt sett skulle det bli enda mer støy med sommerdekk, ettersom sommerdekk har hardere gummi....

Nei, vi fikk bilen på sommerdekk og kjørte vel en måneds tid på dem. Det er altså først og fremst støy fra sprut som jeg synes er høy, altså snø eller skikkelig våt vei.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 17:43   #196
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Bilen vi har nå, er vi storfornøyd med. 08 Ford Mondeo stasjonsvogn diesel. Stor plass, lavt forbruk, ikke alt for dyr, lite feil (vært på verksted 1 gang på 90 000km, utenom service)
Motoren er grei. 131 hk og 320nm. Er ikke noe rakett, men drar godt selv med fullstappet bil
Eneste jeg har å kicke på, er interiøret. Dette er noe skrøpelig, og det er tydelig de har spart penger på billig plast. Hadde også av og til vært fint med 4wd, men dette kommer jo på 2014 modellen! Den SKAL jeg ha!

Drømmebilen er Dodge Viper *sikle* Madammen sin drømmebil er Dodge Ram SRT10

Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 10:34   #197
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Nei, vi fikk bilen på sommerdekk og kjørte vel en måneds tid på dem. Det er altså først og fremst støy fra sprut som jeg synes er høy, altså snø eller skikkelig våt vei.

Det er noe merkelig sånn sett med Prius+ (og for så vidt også Prius). Naturligvis er vekt viktig når man skal ha forbruket maksimalt ned. Men lyden bare man bare luker døren er ganske ulikt det meste ellers på markedet i dag slik bilene har utviklet seg. Og ja, ut fra det tror jeg nok også at det benyttes relativt tynt metall og at det er store hulrom i dørene som nok også kan gi litt ekstra støyeffekt, og det er nok er spart på isoleringen ellers.

Dekkmessig har jo gjerne Prius også blitt utstyrt med dekk med lavere rullemotstand enn vanlige dekk. I praksis betyr det gjerne mer støy pga. hardere gummi (og dekktestene de siste årene har vel ellers vist at "miljødekkene" ligger litt bak sikkerhetsmessig også).

Når man her snakker om å "etterisolere" bilen, så er det Toyota som står for dette?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 16:41   #198
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Når man her snakker om å "etterisolere" bilen, så er det Toyota som står for dette?

Her får vi etterisolert bilene ved et firma som driver med tectylbehandling

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 22:39   #199
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Øverst på ønskelisten akkurat nå:

Nye Skoda Octavia 180hk TSI 4x4 i hvit, med brunt skinn & navigasjon.
Kommer til under 400 000,- i juni. CO2-Utslipp på 122 hk TSI er ca 120g.
Og romsligere enn tidligere modeller.



__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:13   #200
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Hvordan gikk det med bilvalget?

Jeg har kjørt Tiguan i drøye to år nå, og i dag fikk jeg vite at vi snuser på en drøyt året gammel Touareg - jeg vet ikke akkurat om jeg synes det er så veldig kjipt. Jeg prøvekjørte en Q5 og en A4 Quattro i våres var det vel, eller senvinters, og falt jo pladask for Q5, akkurat som forventet. Men Touareg har jeg liksom ikke bitt meg helt merke i, før nå.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no