Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-13, 13:16   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Jeg er redd vi tar 5008 ut av lista nå. Jeg ser at barna ikke kommer høyt nok opp til å se ordentlig ut av frontruta, og jeg tar ikke sjansen når det gjelder bilsyke, rett og slett.

Nå er spørsmålet om Verso er stor nok for våre behov, og vi må også gjøre en ekstra sjekk der i forholdt til utsyn fremover. Og så skal vi få prøvekjøre en Smax Titanium. Sist kjørte vi en Titanium S, og den er marginalt stivere. Det hadde vært fint om Titanium er mindre "hard" og tysk, for det vet jeg ikke om jeg klarer å venne meg til.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 13:19   #82
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Vi har Titanium, og jeg syns ikke den er hard å kjøre.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 13:25   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Det var hele feelingen av bilen som var hard: Det var hardt å få dratt opp setene i 3. rad (i forhold til Peugoten der de bare gled opp), hardt å stille speilet, hard respons på gass og brems, harde seter. En veldig streng og alvorlig bil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 13:48   #84
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Jeg synes Verso S er for liten, selv om vi bare har halvannet barn som er i voksenhøyde foreløpig. Fordelen er at den er nettere i trafikken, men jeg ville nok gått for S-max. Nå ble jeg Ford-tilvent når vi hadde Mondeo på begynnelsen av 2000-tallet da, det var en forbausende deilig bil å kjøre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 14:35   #85
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Så vidt jeg husker er vel S-Max en av bilene der man kan bestemme ved bestilling om man vil ha sportsunderstell eller ikke. Her bør man også sjekke hva man evt. kjørte på demobilen. Menge velger av en eller annen merkelig grunn sportsunderstell på norske veier på en biler som er mer enn gjennomsnittlig stive i utgangspunktet.

Styr også unna for store felger om man er opptatt av komfort. Jeg vil si at på f.eks. S-Max er 17" absolutt maks, og at man med fordel også bør velge 16" selv om det ikke ser like stilig ut. På Titanium S er vel 18" standard, og det gjør at det kommer mer vibrasjoner over i bilen også på dårlig vei. Kjøreegenskapsmessig blir det ikke bedre av større felger.

Sett i forhold til hva folk kjøper, vil jeg tippe en del bilselgere vil bli overrasket over når folk faktisk ber om mindre felger i dag ;-)

Husk også at når man skal kjøpe nye dekk senere, vil det være en god del dyrere til 18" enn til 17". Og til 16" vil det være enda rimeligere.

Da vi kjøpte bil sist sparte vi vel også 3000 kr kontra tilbudet som selgeren opprinnelig hadde satt opp med 17". Han var enig at 16" var bedre, og at det ble den kosmetiske effekten av 17" som var fordelen. På 17" gikk også bredden på dekket opp, hvilket egentlig ikke er en fordel på vinterføre og sporete vei.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 17:07   #86
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Vi har 16-tommersfelger, og har ingen følelse av at bilen er stiv. Men klart, har dere kjørt Titanium S så er den stivere enn Titanium ja. S'en står jo for sport, så den har sportsunderstell og sportsfjæring.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no