Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Bør jeg kjøpe meg blu-ray med støtte for 3D?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-12, 10:12   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bør jeg kjøpe meg blu-ray med støtte for 3D?

Vi har to dvd spillere hjemme og nå må vi nesten kjøpe blue-ray (begynner å bli vanskelig å få tak i dvd filmer). Som dere skjønner gjør jeg minst mulig tekniske innkjøp, og spørsmålet er om jeg nå bør kjøpe med eller uten støtte for 3D. TV-en vår støtter det ikke, og vi har ingen planer om å kjøpe ny TV, så ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 10:18   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blue-ray med støtte for 3D?

Me valgte å kjøpa med, då me kjøpte vår blue-ray spelar. Hjå oss har som regel videospelar og dvd-spelar overlevd ein tv, så derfor gjorde me det slik. Det var heller ikkje noko særlig forskjell i pris.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 10:21   #3
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blue-ray med støtte for 3D?

Får man kjøpt uten støtte for 3d, lenger?
Jeg har ikke med 3d, og jeg synes det er en smule oppskrytt, men jeg ser ingen grunn til å kjøpe uten i dag.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 18:26   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blue-ray med støtte for 3D?

3D er det en del som har anskaffet seg, men som de egentlig sjeldent bruker selv om de har prøvd det ut litt.... er litt hype...

Personlig sliter jeg litt med en del 3D-tv-løsninger pga. mangler i henhold til samsyn. Det er det ganske mange som har.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 18:40   #5
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blue-ray med støtte for 3D?

Jeg har hørt at det ikke er bra for barn og se på 3D i stor grad, men husker ikke hvorfor. Har noen andre hørt det?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 18:47   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blue-ray med støtte for 3D?

Har noe med at øynene ikke er utviklet etc. Var en del snakk om dette i forbindelse med nintendo 3DS

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 19:10   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blue-ray med støtte for 3D?

Ikke tv som støtter det = gi beng. Innen dere får dere ny tv er det sikkert noe annet som trengs.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 19:23   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blue-ray med støtte for 3D?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ikke tv som støtter det = gi beng. Innen dere får dere ny tv er det sikkert noe annet som trengs.

Strengt tatt er Blu-ray halvveis død allerede på sett og vis Video-on-demand, i HD og omså 3D, er nok mer framtiden - i hvert fall for dem som har et greit utbygd bredbåndstilbud...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 19:42   #9
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blu-ray med støtte for 3D?

Det fins ingen dokumentasjon, eller indikasjon, på at 3D-bilder er skadelig for barn.

Det er heller ingen særlig grunn til å kjøpe TV eller Blu-ray spiller for å kunne vise 3D, men hvis man skal ha noe med god kvalitet har vel de fleste middels og high-end modellene støtte for 3D enten man vil ha det eller ikke nå? Det er iallefall den eneste grunnen til at jeg har 3D-støtte på både TV og Blu-ray.

3D-film er en gimmick akkurat som det var på 50-tallet, jeg kan ikke se at det er lagd noe som er verdt å se i 3D hjemme så langt (jeg kan vel egentlig ikke se at det er lagd noe som er verdt å se i 3D på kino heller, med mulig unntak for IMAX-versjoner, men det får vi ikke i Norge), og jeg håper tullet går over snart denne gangen også.

Ben "jo før jo heller" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 20:19   #10
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blu-ray med støtte for 3D?

Jeg lar meg more av 3D på kino.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 22:06   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe meg blu-ray med støtte for 3D?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg lar meg more av 3D på kino.

Da er vi to.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no