Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Mail - når mottakeren har autosvar

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-12, 23:16   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Mail - når mottakeren har autosvar

Når mottakeren har autosvar på mailen sin i forbindelse med feks ferie, betyr det da at mailen ikke kommer frem i det hele tatt? Blir den på en måte rett og slett avvist hos mottakeren? Jeg vet jeg tidligere har sendt mail hvor jeg har mottatt autosvar, men fikk svar på mailen så snart vedkommende var tilbake på jobb. Er dette noe mottakeren kanskje kan velge selv, om mailen skal bli liggende på vent til de er tilbake eller at de ikke skal motta den i det hele tatt mens de er borte?

Noen som vet?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:18   #2
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

De har mottatt mailen, og den ligger på vent til mottaker er tilbake.
Det er bare en auto melding til deg som avsender at du ikke kan regne med å få svar like raskt som om mottaker var på jobb

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:19   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

Mailen ligg i innboksen. Det er bare for at avsender skal vite når han kan forvente svar.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:20   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

Ja, det var det jeg mente jeg også, men nå skal, eller skulle i alle fall, vedkommende ha vært tilbake på jobb. Jeg har fortsatt ikke fått svar, og jeg får det vanligvis innen en dag, derfor ble jeg litt i tvil om kanskje mailen aldri blir levert. Altså, at mottakeren kan velge selv om mailene skal leveres eller ikke. Vel, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet i steden for å mase med ny mail.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:23   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

Nei, man kan ikke velge å ikke motta Mail bare ved å sette autosvar.

Men man kan velge å ikke svare. Eller ha fått så innmari mange Mail at man overser en.

Du kan jo purre?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:26   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

Jeg kommer nok til å purre, men gir det et par dager til tenker jeg. Vedkommende har nok ikke bare valgt å ikke svare i alle fall så da får jeg nok trolig svar ila kort tid tenker jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:26   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

Jeg tenker at i dag er det tirsdag. Og om mottaker kom tilbake på jobb etter ferie i går, kan det være at h*n ikke har hatt mulighet for å svare enda. I hvertfall om mottaker har hatt rundt tre uker ferie, og mottar ca samme mengde mail i uken som meg.
:kjenner jeg gruer meg litt til å åpne mailen neste mandag:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:28   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

Bloppy: Det er nok trolig det som er årsaken ja, tenker jeg. Jeg ville bare undersøke om det var mulig at vedkommende ikke mottok mailen, men da vet jeg at den med sikkerhet ligger der og venter til mottakeren får tid til å lese den.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:31   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

Det er lov å purre etter et par dager om det haster altså.

Hos meg er heldigvis endel av mailene fellesmailer som mest sannsynlig er løst av noen andre mens jeg var borte.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:31   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mail - når mottakeren har autosvar

Jeg ser for meg ca uante mengder mail som venter på meg om knapt tre uker, og om tre uker er jeg slett ikke ajour, det er jeg ganske sikker på. Og det er i år, når jeg egentig er så ny i systemet siden jeg bare har jobbet der i knapt to mnd, at en skulle tro folk ikke visste om meg, men dengang ei...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no