Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor stor skjerm på bærbar jobb-pc?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-12, 22:00   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hvor stor skjerm på bærbar jobb-pc?

Sjefen min lånte min bærbare pc i dag og det endte med at han veltet et stort glass vann over den. Det er ikke første gang, for å si det slik. Jeg fikk derfor telefon i dag med beskjed om å stikke innom vår lokale kontorleverandør og finne meg en ny bærbar pc.

Den ødelagte var bare to måneder gammel og jeg likte den forsåvidt godt, men jeg tror ikke jeg vil ha like stor skjerm igjen. Den jeg hadde var 17" og det er tungt å dra på. Jeg bruker maskinen til enkelte arbeidsoppgaver på jobb, men har da ekstern skjerm og tastatur jeg kobler den til. Jeg har også med maskinen hjem de fleste dagene siden jeg jobber litt hjemme også. Der bruker jeg maskinen som den er, uten noe ekstrautstyr av noe slag.

Jeg tenker enten 15" eller 13". Blir 13" for lite å jobbe på, tro? Jeg har en 15,6" (hauggammel, ungenes spillmaskin nå) og en miniPC på 10", så jeg har aldri prøvd 13" før.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:09   #2
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Jeg bruker min private 13" til hjemmekontor. Bruker den til både omfattende excel ark/store rapporter osv. Jeg har i tillegg dårlig syn, men jobber helt ok på 13 skjermen inni mellom. For meg fungerer den helt fint til jobb bruk. I tillegg er den liten og lett. Helt støyfri og har god batterikapasitet.

Jeg tar den ikke frem og tilbake på jobb da, men det hadde gått helt fint å ha den i sekken/vesken.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:15   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Jeg har akkurat gått fra en vel 15 tommer til en 13 tommer, og det fungerer veldig bra. Jeg hadde trodd at overgangen skulle blir verre.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:28   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Min forrige jobbpc var 13 tommer. Den fungerte fint. Jeg satt ikke på skjerm hele dagen. Nå har jeg en 15 tommer og savner den som var mindre...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:32   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Det høres veldig bra ut. Jeg ser fram til å ha litt mindre å dra på. Da stikker jeg innom i morgen og ser om de har en 13" på lager.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 23:27   #6
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Jeg venter på min nye Mac Book Air 13''. På jobb har jeg ekstern skjerm, men vil ha en liten og lett sak siden jeg drar den frem og tilbake til jobb hver dag. Bruker maskinen som den er hjemme.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 23:57   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Jeg har 12,5-tommers skjerm på min jobb-PC, og det funker kjempefint til den jobbingen jeg gjør hjemme. Har jeg en hel dag med hjemmekontor kobler jeg den mot skjerm og tastatur her hjemme, på jobben har jeg dockingstasjon og skjerm/tastatur.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 09:24   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

13" på laptopen her også. Veldig fornøyd med at den er liten og lett å få med meg. Docking løser problemet med liten skjerm over tid. Men stort sett sitter jeg ikke lenge ved den, så som regel bruker jeg den bare som den er.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 10:49   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

14" kan jo være en mellomting. For 14" ville jeg hatt minimum 1600x900-oppløsning på skjermen. Får jo ellers 14"-pc-er fra rundt 1,7 kilo.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 12:19   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Jeg har en 14" nå som synger på siste verset, og jeg kommer til å bytte den ut med en 12" når den gamle er ferdig med å synge. For meg er det stort nok til det bruket jeg har, som er PowerPoint, Word og Excel. I tillegg er den da liten nok til å faktisk oppleves som bærbar, noe som er ganske viktig for meg i den type jobb jeg har.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 12:22   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Trenger ikke vært så tungt og tykt selv om det er stor skjerm: http://www.idg.no/pcworld/article248677.ece

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 19:10   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobbpc?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Trenger ikke vært så tungt og tykt selv om det er stor skjerm: http://www.idg.no/pcworld/article248677.ece

Det har du rett i, men det blir det når man bare får lov å velge seg en bestemt modell, og den er tung og tykk. Selskapet jeg jobber for har selvsagt standardisert hvilke pc-er vi går, så da blir stor skjerm = tungt og tykt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 19:25   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobb-pc?

Samme her, vi har tre modeller å velge mellom, og den som har større skjerm veier også betydelig mer. Derfor valgte jeg mellomløsningen, og er godt fornøyd med både størrelse og vekt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 19:44   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stor skjerm på bærbar jobb-pc?

Naturligvis. Og det er jo utrolig med f.eks. Dell sin 12,5" i Latitude-serien (E6220/6230). Veide vel bortimot 1,8 kg likevel.

Vi har egentlig standardisert på noen HP-modeller, men har fått lov å "gå utenom" it-avdelingen de to siste gangene jeg har kjøpt pc ;-)

Men trenden er helt klar når man ser hva pc-produsentene lanserte nå i vår - blir et bedre utvalg av ultrabooks rettet mot bedriftene...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no