Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Telefonterror: +8139153999

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-12, 22:43   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Telefonterror: +8139153999

Noen som har opplevd å bli oppringt av dette nummeret? Jeg har søkt litt og funnet ut at de som ringer sier du har vunnet et cruise og ber om å få Visa-nummeret ditt. Min mor sliter med at de ringer og ringer OG ringer. I kveld bare har de allerede ringt 10 ganger. Jeg lurer på om de slutter å ringe om hun svarer og ber de dra en viss plass, men så er det dette med de svindlerene som gir tlf-regninga de en saftig smell. Får man anmeldt det og slippe fra og betale om man blir utsatt for noe slikt ved å svare tlf? På nyere telefoner kan man vel blokkere valgte innkommende anrop, er det mulig på eldre telefoner også? Min mor holder på å bli helt tullerusk, noe jeg fint kan forstå.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 00:40   #2
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telefonterror: +8139153999

Men, kan man bli belastet noe på telefonregningen for å besvare en samtale?
Er det ikke bare hvis man ringer tilbake, eller hvis man oppgir Visa-informasjonen?

Ellers så tror jeg at man sperre samtaler på gamle telefoner også. Jeg syns å huske at jeg kunne det både på Nokia 5110 og Nokia 3510.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 11:14   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonterror: +8139153999

Jeg svarer ikke når det ringer fra sånne rare nummer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 18:00   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telefonterror: +8139153999

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Men, kan man bli belastet noe på telefonregningen for å besvare en samtale?
Er det ikke bare hvis man ringer tilbake, eller hvis man oppgir Visa-informasjonen?

Ellers så tror jeg at man sperre samtaler på gamle telefoner også. Jeg syns å huske at jeg kunne det både på Nokia 5110 og Nokia 3510.

Nei, altså. Det vet jeg egentlig ikke. Jeg bare vet at det er derfor hun ikke vil svare tlf, for hun tror hun kan bli svindlet på den måten, og det er flere som svarer på FB-statusen hennes at hun ikke kan finne på å svare for da kan hun bli svindlet i form av svindyr regning. Jeg tror også at det er når man ringer tilbake at dette eventuelt skjer.

Hun svarer selvfølgelig, men når telefonen ringer så mange ganger ila en kveld så er det jo til å bli helt tullete av. Derfor tenkte jeg kanskje de sluttet å ringe om hun svarte en gang og sa at dette var hun ikke interessert i i tillegg til å eventuelt be de dra en mindre hyggelig plass. Skal se på telefonen hennes når vi kommer til uka om det er mulig å sperre den på noe vis.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 16:23   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telefonterror: +8139153999

81 er vel Japan. Ikke det typiske svindlerlandet på en måte. Men kan jo uansett bare være telefoni rutet via japan.

Men man blir ikke belastet bare ved å svare.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 18:33   #6
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telefonterror: +8139153999

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Men man blir ikke belastet bare ved å svare.

Hvis vi er helt sikre på dette så ville jeg svart dem, og i en riktig så skarp tone bedt dem prøve å selge det de selger et varmere sted. Og kanskje, hvis de faktisk er selgere, lagt til at det er veldig feil salgstaktikk å telefonterrorisere noen såpass at de er lei av selgeren allerede før de har sagt to ord til hverandre.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no