Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Skifte du dekk sjølv?
Ja, fordi eg har lyst gjere det sjølv 22 15,17%
Ja, fordi eg har ingen andre til å gjere det 4 2,76%
Nei, slikt får mannen i huset ta seg av 63 43,45%
Nei, eg får venner/familie/naboar til å hjelpe meg med det 3 2,07%
Nei, eg kjøper denne tjenesten 53 36,55%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 09:28   #101
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan skifte dekk selv, men har ikke gjort det på mange år. Likevel får jeg nok problemer om jeg skulle punktere, siden jeg ikke er sterk nok til å løsne mutrene med hjulkrysset.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:30   #102
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jeg synes igrunn det er mer pes å lempe 4 hjul inn i bilen, kjøre en plass, vente på at noen skifter, lempe 4 hjul i bilen og kjøre hjem, enn å ta fram jekk og muttertrekker og skifte dem selv.

Da hadde jeg heller sikftet selv ja, men vi har dekkene på dekkhotell, så det er bare å kjøre bilen innom der, og svisj-svusj, ferdig på fem minutter.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:31   #103
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg har aldri gjort det, så jeg kan det sikkert ikke. Mannen gjør det, eller så kjøper jeg tjenesten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:23   #104
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg kan skifte dekk selv, men har ikke gjort det på mange år. Likevel får jeg nok problemer om jeg skulle punktere, siden jeg ikke er sterk nok til å løsne mutrene med hjulkrysset.

Du har prøvd å bruke beina for å få dei laus også? Dvs bruke beina i staden for armene som kraft på hjulkrysset. Eller så kan du kjøpe ein sånn lang fastkoppnøkkel-sak (samme dimensjon som hjulmutter) på Biltema etc, dess lengre moment du får på kraftarma, dess lettare er det.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:01   #105
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan skifte dekk sjøl, men gidder ikke. Mannen syns det er en helt greit ting å gjøre. hadde han og hatet det hadde vi kjøpt tjenesten, tenker jeg, eller buttet på. Jeg gjorde det alltid sjøl før.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:16   #106
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte du dekk sjølv?

Nei det gjør jeg ikke. Jobber et sted hvor vi har haugevis av mannfolk som gjør det, og hvis jeg ikke tar med dekkene på jobb så gjør mannen min det hjemme. Jeg vet hvordan jeg skifter dekk, men har ikke kraft nok i armene til å klare det på annen måte enn med luftverktøy, og det har en uansett ikke tilgjengelig hvis en punkterer i veikanten. Da har jeg dekkfiks på boks i nøden om det skulle være eller ringer NAF om det en gang skulle skje.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:21   #107
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg kan skifte dekk - men jeg vil ikke. Mannen pleier å skifte - hvis han bestemmer seg for å gå til streik så kommer jeg til å kjøpe tjenesten hos noen andre.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:47   #108
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Kva med "Eg kan skifte dekk, viss eg må, men det er ein drittjobb eg gjerne overlater til mannen eller betaler andre for å gjere"?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:59   #109
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg tørr ikke... Jeg er livredd for å stramme mutrene godt nok. Dessuten overlater ikke min kjære slike ting til meg. Han vil at bilen skal samme verdien som før dekkskiftet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 18:00   #110
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Nope.

Mannen gjør det, og hadde ikke han gjort det hadde jeg satt det bort.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 18:46   #111
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg satt i EN. OG. EN HALV. TIME. og ventet på det he/&es hjulskiften i dag. Det var det ikke verdt. Møller skal aldrialdrialdri mer brukes som dekkhotell.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 20:17   #112
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg betaler selv for å få skiftet dekkene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 22:08   #113
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Nei, og ikke mannen heller. Siden vi ikke har plass til to sett dekk i den lille garasjen vår så har vi nå dekkene på dekkhotell og det bytter de dekk til oss også.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 22:10   #114
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Skifter dekk selv om jeg må (som da jeg punkterte her for en tid tilbake), men jeg synes det er så ufattelig kjedelig så lar gjerne noen hjelpe meg. Min bror stilte så fint opp sist. Ja, og snuppa da. Hun var superduperflink til å jekke opp bilen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 526188_10150812829040390_658835389_12374570_1222095122_n.jpg (72,7 KB, 11 visninger)
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 22:19   #115
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Nei, mannen liker å gjøre det, ufattelig for meg, men jeg protesterer ikke akkurat.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 22:50   #116
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Næsj. Jeg er da gift med en mann.




Jeg VET hvordan jeg skal gjøre det. Og jeg vet hvordan jeg skal løsne reservedekket.
Vi har eget verksted hjemme, med dertil egnet verktøy. Så mannen får lov å gjøre det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 23:10   #117
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Manglar alternativet: "Eg kan skifte dekk, men vel å ikkje gjere det"

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 01:05   #118
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Jeg _kan_ skifte dekk (og har gjort det mange ganske mange ganger), men vi har dekkhotell.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 01:19   #119
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Er ikkje så viktig om dokke kan det, det var ikkje poenget

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 01:21   #120
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er ikkje så viktig om dokke kan det, det var ikkje poenget

Men for meg er er det helt klart et poeng å få fram at jeg kan akkurat det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no