Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Billig, liten bil til mor med to barn

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-11, 18:58   #61
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg drar opp denne igjen. Jeg har funnet en bil og skal prøvekjøre:

Polo 2003-modell

Innvendinger mottas med takk. Jeg liker denne veldig godt, hva har jeg glemt å tenke på nå?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 19:33   #62
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg kjørte Polo i mange år og var godt fornøyd, men da barna ble eldre ble benplassen i baksetet for dårlig. Ikke aktuelt hos deg på noen år tror jeg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 19:50   #63
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Nei, mine er jo bare 8 og 4, så jeg har flere år før det blir aktuelt. Kommer sikkert til å bytte i noe annet om en stund.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 20:01   #64
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Haha jeg så overskriften og skulle inn og anbefale, men ser jeg bare kan quote meg selv:

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg har en Yaris og jeg er SÅ fornøyd! Hvis du skulle trenge mer plass kan du jo kjøpe en liten takboks til den!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 20:11   #65
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.979
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

For den prisen ville jeg heller kjøpt en nyere Skoda Fabia.

F.eks. noe sånt: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=30934154

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 09:20   #66
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg er skeptisk til Volkswagen. Svigerforeldrene mine har kjørt det i mange år, ymse modeller, og jeg har knapt sett biler det har vært så mye rart med selv om de er forholdsvis nye. Ellers kjørte vi selv en 84-modell Polo i en årrekke (vi kjøpte selvsagt en av svigers' avlagte ), og den funka for så vidt greit.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 09:25   #67
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg elsker min Yaris.
Den er liten, men føles ikke liten. Jeg kan fint reise på ferietur med to barn og baggasje til alle tre.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 09:28   #68
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Jeg stemmer for Honda. Jeg har en Civic fra 2001, og den går og går, fine bilen. Og man får plass til overraskende mye inni den også.

En sånn en, lekker er den ikke, men den Virker:

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=30893097

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 08:18   #69
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Husk at eldre, små biler har meget dårlig kollisjonssikkerhet. Jeg ville anbefalt Honda Accord mellom 1998 og 2002, og med lavest mulig kmstand: utrolig driftssikre og fine biler man får for en billig penge idag. Samt god sikkerhet ihvertfall til biler fra samme tid.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:36   #70
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Søs har yaris. Den fungerer veldig greit, men for all del ikke tro at det ikke spiller noen rolle på en liten bil om du har servo eller ikke. Det er tungt å vri rattet også på små biler uten servo. En av nabofamiliene har også en yaris, de er to voksne og to barn på 4 og 10 år, ett bakovervendt sete. Fungerer kjempegreit.

Skulle jeg hatt en "konebil", ville jeg hatt en yaris.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:15   #71
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Husk at eldre, små biler har meget dårlig kollisjonssikkerhet.

"meget dårlig" er faktisk en underdrivelse....
Dem har en SKANDALØS DÅRLIG sikkerhet sammenlignet med nyere biler...

Jeg jobber som ambulansearbeider og med nyere biler og mindre kollisjoner så er svært ofte folk tilnærmet uskadde. ("Beltesmerter" er vanlig uansett)

Mange av de ulykkene jeg har sett det siste året ville personene i bilene hatt betydelig alvorligere skader (og kanskje verre) om dem hadde sittet i en eldre bil med dårligere sikkerhet.

Forøvrig så har jeg prøvekjørt en Fabia engang og som stasjonsvogn så er det både en snerten småbil og en stasjonsvogn med litt plass når du har vært på IKEA...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:22   #72
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig, liten bil til mor med to barn

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Forøvrig så har jeg prøvekjørt en Fabia engang og som stasjonsvogn så er det både en snerten småbil og en stasjonsvogn med litt plass når du har vært på IKEA...

Jeg byttet ut Poloen min i en Fabia. Det er visstnok samme chassis, men det virker definitivt ikke sånn, det er bedre plass i Fabia.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no